ارتقاء کیفیت ماسک‌های سه‌لایه تولید داخل

گزارش شفاف ، دکتر محمدرضا شن ساز در جلسه تهیه ماسک که با حضور نمایندگان رئیس جمهور ، وزارت صمت ، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و اصناف برگزار شد ، خاطرنشان کرد: تولید ماسک در کشور از 160،000 در روز در ابتدای شیوع بیش از 30 میلیون ماسک است. “در حال حاضر روزانه 4 میلیون ماسک توزیع می شود که از این میان 1.8 میلیون ماسک در مراکز درمانی و 2.2 میلیون ماسک در داروخانه ها توزیع می شود.”

وی افزود: در حال حاضر 225 شرکت دارای مجوز ساخت با کد فعال IRC هستند و خوشبختانه امروز نیاز به استفاده از ماسک در کشور به خوبی توسط تولیدکنندگان داخلی پوشش داده شده است و 51 میلیون ماسک برای انبارها داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه داروخانه ها بیش از سایر اصناف قابل کنترل هستند ، گفت: بر این اساس داروخانه ها در درجه اول ماسک توزیع و عرضه می کنند و مردم را به استفاده از ماسک های مورد نیاز برای اطمینان از کیفیت بیشتر تشویق می کنیم. از داروخانه ها و مکان های محترم (فروشگاه های پزشکی و فروشگاه های بزرگ).

شن ساز با تاكيد بر لزوم مدرن كردن استانداردهاي ماسك هاي جراحي سه لايه و معرفي ضوابط سخت تر براي توليد اين نوع ماسك ها ، گفت: تا بتوانیم چرخه توزیع را بهتر کنترل کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به لزوم تقویت نظارت و جلوگیری از ورود ماسک های نامرغوب خارجی به بازار ، خاطرنشان کرد: با کنترل زنجیره توزیع ماسک توسط شرکت های توزیع دارویی می توان از ورود ماسک های نامرغوب به سطح عرضه جلوگیری کرد.

وی با تأکید بر اینکه بهبود شیوع تاج ها شکننده است و تنها سلاح مردم در سراسر جهان استفاده از ماسک ، فاصله اجتماعی و شستشوی منظم دست به همراه ضدعفونی کننده آنها است ، تصریح کرد: استفاده از ماسک های با کیفیت و ضد عفونی کننده های تایید شده از غذاها و داروها برای سطح و دستها بهترین راه برای مقابله با بیماری کرون است و مردم باید به توصیه های بهداشتی ادامه دهند.

شانزاز با بیان اینکه تعداد واحدهای تولید ماسک در کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است ، افزود: اکنون افزایش کیفیت تولید را در نظر گرفته و با بسیج اصناف و بخش خصوصی این شرکت وارد تولید چند بلاک (ماده اولیه تولید ماسک با کیفیت) شده است و به زودی ساخته خواهد شد گام دیگری به سمت خودکفایی بیشتر برای تهیه ماسک در صورت شیوع همه گیر.

به گفته وزارت روابط عمومی وزارت بهداشت ، این کشور در حال حاضر 7.4 میلیارد تن در روز تولید می کند که معادل 15 میلیون ماسک است. برای رسیدن به 30 میلیون ماسک در روز ، باید تولید چند میلیونی را دو برابر کنیم که امیدواریم در روزهای آینده امکان پذیر باشد. البته ، برای این منظور برای تولید حداقل 5 میلیون ماسک در مراکز درمانی ، استفاده از 25 گرم و برای سایر ماسک های استفاده عمومی – 17 گرم لازم است.

دکمه بازگشت به بالا