از سویه جدید ویروس کرونا چه می‌دانیم؟ / “لامبدا” مسری‌تر از آلفا و گاما

به گفته شاف ، از آن زمان این سویه در این کشور آمریکای جنوبی غالب شده و علت بیش از 80٪ عفونت های جدید است.

این گونه اکنون حداقل در 26 کشور جهان از جمله انگلستان شناخته شده است و سازمان بهداشت جهانی نام لامبدا سویه را در 14 ژوئن اعلام کرد.

آژانس بهداشت انگلستان می گوید این گونه را آزمایش کرده است زیرا جهش هایی در شاخک های پروتئینی دارد که باعث می شود ویروس به سلول های انسانی متصل شود.

مهمترین نگرانی دانشمندان احتمال افزایش شیوع آن و احتمال افزایش مقاومت ویروس در برابر آنتی بادی های خنثی کننده است ، به این معنی که می تواند سریعتر گسترش یابد و در برابر واکسن ها و درمان آنتی بادی مقاومت بیشتری داشته باشد.

با این حال ، در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر تشدید بیماری یا کاهش اثر واکسن های استفاده شده وجود ندارد.

مطالعات اخیر چه می گویند؟

به گزارش ایندیپندنت ، مطالعه جدیدی که هنوز توسط سایر دانشمندان مورد مطالعه قرار نگرفته است و بر اساس نمونه هایی از کادر پزشکی شیلی بنا شده است می گوید که گونه لامبدا نسبت به گونه های آلفا (انگلیسی) و گاما (برزیل) مسری تر است.

این مطالعات همچنین نشان می دهد که گونه های لامبدا بیشتر از گونه های آلفا یا گاما در واکنش آنتی بادی ایجاد می شوند که در بیمارانی که یکی از واکسن های تاج ساخت چین را دریافت می کنند ، از ایمنی جلوگیری می کنند. با این حال ، واکسن های دیگر در پیش نویس این مطالعه ، که در اول ژوئیه منتشر شده است ، در نظر گرفته نشده اند.

طبق آخرین گزارش های 2 ژوئیه ، هشت مورد از این گونه در انگلیس کشف شده است که احتمالاً کمتر از تعداد واقعی است.

سرویس بهداشتی انگلیس در گزارش اولیه خود در تاریخ 25 ژوئن ، جزئیات بیشتری در مورد شش مورد اول را که با آزمایش ژنتیکی کشف شده است ، ارائه داد. با این حال ، هیچ یک از این موارد منجر به مرگ 28 روز پس از نتیجه آزمایش مثبت نشد.

دکمه بازگشت به بالا