ویروس مُسری‌تر کرونا خطرناک‌تر و در مقابل واکسن‌های کووید-۱۹ مقاوم است؟

گونه جدید ویروس کرونا که در مناطقی از انگلستان شناسایی شده است ، به استثنای ایرلند شمالی ، 70 درصد مسری تر از نوع رایج اولیه ویروس آلوده به Covid-19 است.

به گزارش خبر روزانه ، با وجود اقدامات جدید کشورهای اروپایی از هلند به بلژیک و ایتالیا برای لغو سفر با انگلیس ، مردم نگران هستند و این س ofال که آیا نوع جهش یافته ویروس کرونا علاوه بر مسری بودن ، نوع شدیدتری را ایجاد می کند؟ . آیا بیماری Covid-19 در بیماران رخ می دهد؟ به هر حال ، آیا جهش به این معنی است که واکسن های شناسایی شده علیه Covid-19 بی اثر هستند؟

سوزان هاپکینز ، متخصص مرکز بهداشت عمومی انگلیس ، به Sky News گفت که ویروس جدیدی به نام VUI-202012/01 دارای ترکیب ژنتیکی مشخصی است که علاوه بر انگلیس در دانمارک و استرالیا یافت شده است. وجود دارد. به گفته وی ، این ویروس شباهت زیادی به انواع جهش یافته ویروس کرون دارد که در آفریقای جنوبی و هلند نیز گزارش شده است.

هاپکینز توضیح داد که این نوع ویروس کرون اولین بار در سپتامبر گذشته در این بیماری مشاهده شد ، اما توالی کامل ژنوم آن در ماه نوامبر مشخص شد. به گفته وی ، در ابتدا این نوع ویروس کرون ویژگی خاصی نداشت و به همین دلیل ، محققان آن را به عنوان یکی از جهش های بسیاری که ویروس معمولاً ایجاد می کند در نظر گرفتند و سپس از بین می روند.

“اما در اواخر ماه نوامبر ، محققان تعجب کردند که چرا با وجود افزایش محدودیت های اجتماعی ، شیوع ویروس کرونا در برخی مناطق کاهش نمی یابد.” این منجر به مطالعات دقیق بالینی ، رفتاری و اپیدمیولوژیک و تعیین توالی ژن ویروس قرنیه شد ، و دریافتند که در این موارد مناطق جدیدی از ویروس تاج در حال گسترش است. “

به گفته هاپکینز ، نتایج مطالعه ای که در 18 دسامبر به دولت انگلیس ارائه شد ، نشان می دهد که نوع جدید ویروس تاج بسیار مسری تر شده است.

وی افزود: شبیه سازی کالج امپریال لندن امکان مقایسه ماهیت مسری این گونه با گونه های قبلی را دارد که به نظر می رسد 70 درصد برای بیان میزان افزایش میزان انتقال آن کافی نیست. با این حال ، این رقم در جنوب شرقی انگلیس 43 درصد و در شرق و شرق انگلستان 62 و 59 درصد بود.

هاپکینز خاطر نشان کرد ، با توجه به عدم افزایش قابل توجه مرگ و میر ناشی از بیماری Covid-19 در هفته های اخیر ، به نظر نمی رسد ویروس جدید خطرناک تر یا کشنده تر شده باشد. همچنین هیچ دلیل قطعی مبنی بر دشوارتر شدن درمان ویروس یا مقاومت ویروس در برابر واکسن تاج وجود ندارد.

“اگرچه واکسن ها به طور معمول سطح سیستم ایمنی بدن را تحریک می کنند ، که همچنین نوع جهش یافته ویروس را خنثی می کند ، وی خاطرنشان کرد که نتایج نهایی در مورد اثرات واقعی ویروس عروق بیماری کرونا طی دو هفته آینده و نتایج تحقیقات توسط کالج جدید امپریال لندن و چندین موسسات شریک این دانشگاه.

در همین حال ، ایوان برنی ، معاون آزمایشگاه اروپا برای شناسایی بیومولکولی ، به گاردین گفت که اگر سویه جدیدی از ویروس کرونا به شدت بر شدت بیماری تأثیر بگذارد ، تا به امروز این بیماری داده می شود.

برنی افزود با وجود افزایش شدید شیوع ویروس ، تعداد بیماران بستری در بیمارستان به میزان قابل توجهی افزایش نیافته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که واکسن ها در حال آزمایش در برابر انواع مختلف ویروس هستند و در حال حاضر دلیلی برای بی اثر بودن واکسن Covid-19 وجود ندارد.

پروفسور کریس ویتی ، مشاور ارشد بهداشت دولت انگلیس نیز به اسکای نیوز گفت که در حال حاضر هیچ مدرکی در مورد افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس تاج جدید یا بی اثر بودن واکسن ها و روش های درمانی مصوب وجود ندارد.

فدریکو جورج ، محقق دانشگاه بولونیا که طی یک سال گذشته تحقیقات خود را بر روی ویروس های جهش یافته کرونا متمرکز کرده است ، به ساینس دیلی گفت که درمان های Covid-19 فعلی ، از جمله واکسن ها ، می توانند بر علیه تمام گونه های ویروس کار کنند.

به گزارش یورونیوز ، ویروس کرونا از ابتدای شیوع بیماری برای اولین بار جهش پیدا نکرد. تاکنون حداقل هفت سویه ویروس جهش یافته در سراسر جهان شناسایی شده است ، اما آنچه که نژاد جدید را مهم می کند میزان بالای انتقال آن است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا