استفاده از محصولات نانو در تمیزی دیوارهای حمام حفظ سطح‌ها در برابر رطوبت

 آبگریز نانو مخصوص آهن و فلزات آلومینیوم و کامپوزیت

 

فروش محصولات نانوسان در تهران: نانو پوشش آبگریز که برای فلزات تهیه و آماده‌سازی شده است، با توجه به خواص و فرمول سازگار خود، بر روی فلزات ضدزنگ آلیاژی ( فولاد ضد زنگ استیل، آلومینیوم،کروم، مس و برنج) و به طور کلی تمام فلزات که قابلیت خورندگی و زنگ زدن در آنها بالاست مؤثر می‌باشد.
همچنین این محلول نانو برای سطوح فلزی که در سرویس‌های بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و لکه‌های ناشی از خشک شدن آب بر روی آن‌ها باقی می‌ماند (که عمدتاً به علت کلر موجود در آب می‌باشد) نیز مناسب می‌باشد و مانع از تغيير ظاهر اين سطوح می‌شود.
با استفاده از اين نانو پوشش ديگر نيازی به شستشوی مداوم و استفاده از شوينده‌ های دارای اسيد نيست. این پوشش همچنین از ایجاد رسوب و جرم در قطعات فلزی و مات شدن یا کدر شدن سطح فلز جلوگیری می‌کند.

  • برای سطوح درب ها و چارچوب های فلزی، استفاده از نانو پوشش آبگریز شیشه و سطوح فلزی با کد EC-211 شرکت دانش بنیان نانو فراز سپاهان توصیه می‌شود.

نحوه مصرف

  1. سطح فلز مورد نظر باید کاملا تمیز و خشک باشد.
  2. ظرف محتوی محلول آبگریز فلز را به خوبی تکان دهید.
  3. محلول آبگریز فلز را بر روی سطح مورد نظر اسپری کرده بطوری که تمامی سطح آغشته به محلول گردد.
  4. پس از 2 دقیقه دستمال میکروفایبر را با محلول نانو آغشته و به صورت دورانی سطح مورد نظر را به آرامی ماساژ دهید.
  5. فلز مورد نظر پس از خشک شدن و گذشت 24 ساعت دارای خاصیت آب‌گریزی خواهد شد.

مزایا

  • جلوگیری از تغيير ظاهر سطوح فلزی
  • افزایش مقاومت به خوردگی (افزایش عمر)
  • ايستا ماندن قطرات مايع بر روی سطح و مانع از ايجاد لکه‌های کلر بر روی سطوح فلزی
  • عدم نیاز به شستشوی مداوم و استفاده از شوينده‌ های دارای اسيد
  • محافظت سطوح در مقابل آلودگی
  • به ظاهر سطوح تاثیر نمی‌گذارد (ضخامت لایه 100الی 150 نانومتر)
  • محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • مقاوم در برابر سایش
  • اجرای آسان، جذب سریع
  • مقاوم در برابر شستشو تا فشار 60 بار
  • مقاومت در برابر یخ زدگی
  • بی رنگ و بی بو
  • بدون هیچ گونه تغییری در ساختار فیزیکی و شیمیایی سطح پایه (حفاظت دائمی از بافت سطح)
  • پاک کردن سریع و آسان سطح تنها با آب پاشی کردن
  • مقاومت بسیار بالا در مقابل سایش
  • قابل استفاده برای انواع فلزات، آلومینیوم و کامپوزیت

3-محافظت از درب چوبی در مقابل رطوبت حمام

محصولات نانوسان شرکت بیز: چوب ماده ای است که کاربرد گسترده ای در معماری و طراحی داخلی دارد. درب ها و پنجره ها، مبلمان، کمد­ها، کابینت ­ها، نرده و دستگیره، کف پله­ ها، عناصر تزیینی کوچک، پوشش دیوار کف و سقف و … برخی از کاربردهای چوب در معماری هستند.
درب های چوبی به دلیل زیبایی و بافت و حس طبیعی بودن مورد استقبال زیاد معماران و طراحان داخلی ساختمان قرار گرفته است. درمیان متریال های مختلفی که برای ساخت درب­ های داخلی واحد های ساخمانی استفاده می‌شود، چوب جزو زیباترین و گران­ترین مصالح ساختمانی به حساب می‌آید و در صورت استفاده نامناسب مورد آسیب قرار می‌گیرد. آسیب پذیری در برابر برخی حشرات، رطوبت، قابلیت پوسیدن و اشتعال، از جمله نقاط ضعف چوب ها هستند.

 نانو پوشش درب ­های چوبی

محصولات نانو در کرج: ضد آب کردن چوب در حالیکه چوب در مجاورت دائمی رطوبت باشد، امری ضروری است. این مسئله در مواردی مثل محوطه‌سازی‌ های چوبی، چوب‌ های به کار رفته در نمای ساختمان و بعضی المان‌ های چوبی در فضای داخلی مثل درب سرویس بهداشتی، اهمیت ویژه‌تری پیدا می‌کند.
ضد آب شدن چوب از راه‌های مختلفی امکان‌پذیر است. هرکدام از این راهکارها می‌توانند برای شرایط مشخصی کاربردی باشند و البته میزان ماندگاری متفاوتی نیز خواهند داشت. در این مطلب ضمن معرفی و مشخص کردن موثرترین آن‌ها، به بیان دلایل ضرورت این مسئله نیز می‌پردازیم.

ضد آب کردن چوب با پوششهای پلی اورتان

استفاده از پوشش‌ های پلی اورتان یک تکنیک مناسب برای رنگ‌آمیزی سطوح چوبی است. ویژگی‌ های خاصی که این دسته‌ از رنگ‌ ها دارند، آن‌ ها را در مقایسه با دیگر انواع رنگ چوب، به گزینه‌ بهتری برای انتخاب تبدیل می‌کند. در ادامه، بیشتر در مورد این ویژگی‌ ها صحبت خواهیم کرد. پوشش‌ های پلی اورتان شامل سه دسته‌ی اصلی می‌‎شوند:

  • آستر‌های پلی اورتان (سیلر و پرایمر)
  • رنگ‌های پلی اورتان (پوشش اصلی)
  • کیلرهای پلی اورتان (لاک شفاف رویه)

همه انواع پوشش‌ های پلی اورتان، دو جزئی هستند. برای مثال، رنگ پلی اورتان شامل دو بخش: رنگ اصلی و هاردنر رنگ (خشک‌کن) می‌شود که برای استفاده، باید باهم ترکیب شوند. پس از ترکیب، بین دو جزء نام ‌برده نوعی پیوند شیمیایی بسیار قوی تحت عنوان پیوند یورتانی برقرار خواهد شد که دربرابر عوامل خارجی به شدت نفوذناپذیر است.
این نفوذ ناپذیری، ورود مولکول‌ های آب و همین‌طور  اشعه تخریب‌گر UV خورشید را به درون بافت چوب تقریبا ناممکن می‌ سازد. از این رو سطح رنگ در طی زمان با یو وی آسیب نمی‌بیند و امکان ورود آب را کماکان برای سال‌ های طولانی مختل می‌کند. پس می‌توان گفت ضد آب کردن چوب با پوشش‌ های پلی اورتان بهترین گزینه برای استفاده در رنگ‌کاری المان‌ های چوبی خارج از ساختمان و در معرض نور است.
کیفیت و ماندگاری رنگ‌ های پلی اورتان بسیار بالا است و مقاومت زیادی در برابر تغییرات شیمیایی و مکانیکی دارد. در نهایت به جرات می‌توان گفت بهترین و بادوام‌ترین روش برای ضد آب کردن چوب، استفاده از رنگ‌های پلی اورتان است.

استفاده از رنگهای پایه رزین اپوکسی

استفاده از رزین ضد آب چوب در پاره‌ ای از موارد می‌تواند روش مناسبی برای ضد آب کردن سطوح چوبی باشد. رنگ‌ های پایه رزین اپوکسی، در مقابل آب و رطوبت مقاومت خوبی نشان می‌دهند ولی ضعف آن‌ ها در این است که در مقابل اشعه‌ی UV مقاومتی ندارند.
از این رو، نباید به عنوان ضد آب کننده‌ چوب در محیط‌ های خارج ساختمان و در مجاورت خورشید استفاده شوند؛ اما برای ضد آب کردن چوب در فضای داخلی، مثلا ضد آب کردن درب سرویس بهداشتی و حمام کاملا مناسب ‌اند و در صورت استفاده از رنگ‌ های رزین اپوکسی در داخل ساختمان، الزامی برای استفاده از پوشش‌ های پلی اورتان وجود ندارد.

استفاده از روغن ضد آب چوب

اعمال روغن‌ های گیاهی ضد آب چوب نیز می‌تواند راهکار معقولی برای ضد آب کردن سطوح چوبی باشد. روغن بزرک یا روغن بذر­کتان، از انواع روغن‌ های ضد آب چوب به شمار می‌آید. به این روغن‌ها اصطلاحاً فداشونده می‌گویند؛ زیرا پوشش روغنی در مجاورت نور آفتاب، خود تخریب شده و از آسیب رسیدن به رنگ چوب جلوگیری می‌کند.
این روغن‌ های گیاهی، به مقدار معقولی از خاصیت ضد آب بودن برخوردارند ولی به دلیل آنچه که گفته شد ماندگاری طولانی‌ مدت ندارند و باید هر یک تا دوسال، مجدداً تمدید شوند تا بتوانند چوب را ضد آب نگه دارند.

استفاده از محلولهای ضد آب کننده چوب

از سری محلول‌ های ضد آب کننده چوب (Wood Waterproof Coating) می‌توان به سری رنگ (Wood Care)  در محصولات دیوکس اشاره کرد. اجرای این محصول بسیار راحت و به صورت تک‌لایه است و نیاز به هیچ‌گونه آستر، کیلر و یا حتی حلال رقیق‌کننده ندارد. وودکر در انواع رنگی و شفاف تولید می‌شود و به صورت نسبی از مقاومت خوبی در برابر نفوذ آب و اشعه‌ یو وی برخوردار است.

عایق نانو پوشش آب گریز کننده چوب

پوسیدگی درب حمام ها و سرویس بهداشتی از مشکلات رایج در خانه ها می‌باشد همانطور که در بالا نیز اشاره شد درب های چوبی به سرعت تحت تاثیر رطوبت قرار گرفته و پوسیده می‌شوند بنابراین ضد آب کردن درب چوبی اقدامی ضروری می‌باشد.
دما، عدم حضور نور و رطوبت از مواردی هستند که هرگز نمی توان آنها را در حمام و سرویس بهداشتی حذف کرد اما این موارد محیط مناسبی را برای رشد قارچ و حشره های چوب خوار به وجود می‌آورد که موجب پوسیده شدن درب های چوبی می‌شود.
مواد شوینده اسیدی که برای شست و شوی درب های دستشویی و حمام استفاده می‌شوند نیز از دلایل دیگر پوسیدگی درب های چوبی می‌باشد.
اگر نمی‌خواهید درب حمام و سرویس بهداشتی شما به این مشکلات مواجه شود و مجبور به تعویض و صرف هزینه های گزاف برای آن شوید لازم است که از عایق پوسیدگی درب چوبی مناسب استفاده نمایید.
عایق های پوسیدگی درب چوبی نانو به شما این امکان را می‌دهند که از درب های چوبی برای سرویس بهداشتی و حمام در سالیان طولانی بدون آسیب استفاده کنید. عایق های پوسیدگی درب چوبی اجرای آسانی دارد و برای مدت طولانی حفظ می‌کند.

  • برای محافظت درب های چوبی، استفاده از نانو محافظ چوب EC-311 شرکت دانش بنیان نانو فراز سپاهان برای جلوگیری از بادکردن و پوسیدگی چوب توصیه می‌شود.

طریقه مصرف
برای سطوح رنگ شده، مثل در حمام و دستشویی و یا میز نهار‏خوری یا هر مصنوع چوبی رنگ شده، محلول نانو چوب EC-311 را با پولیش دادن اعمال کنید. قبل از استفاده، ظرف محتوی محلول نانو چوب EC-311 محصول شرکت نانو‏فراز‏سپاهان را به خوبی تکان دهید تا کاملاً یکنواخت گردد. بعد از هر اسپری با یک دستمال تمیز پولیش دهید. دقت کنید کل سطح را اسپری نکنید و بعد شروع به پولیش بنمایید، در واقع به طور متناوب یکبار اسپری و یکبار پولیش انجام دهید تا کل سطح نانو شود. برای افزایش خواص محافظتی و آبگریزی، مجدداً بعد از سی دقیقه تا یک ساعت دوباره پوشش دهی تکرار شود.
بهتر است یراق آلات متصل به وسایل چوبی را قبل از پوشش نانو باز کنید تا سطح چوبی زیر آن هم نانو شود. لازم است قبل از اعمال نانو چوب تمام قسمت‏ ها بررسی شود. اگر قسمت‏ هایی رنگ نشده باشد و یا نیاز به بتونه‏ کاری وجود دارد حتماً قبل از اجرای نانو چوب مرتفع گردد.

مقدار نانو مواد مورد نیاز
هر یک لیتر محلول نانو چوب برای 20 تا 30 متر مربع چوب رنگ شده قابل استفاده است.

مزایا و کارایی
نانو پوشش آبگریز و محافظ EC-311 تاثیر چشمگیری در عدم تورم و بادکردگی قطعات چوبی رنگ شده دارد. لازم است بدانید، تکرارهای دوره ای (2 تا 3 بار در سال) در شرایطی که کیفیت چوب و یا کیفیت رنگ پایین است، به حفاظت چوب شما کمک شایانی می کند.

اسپری ضد رطوبت دیوار | پوشش ضد رطوبت دیوار | چسب ضد رطوبت دیوار گچی

مزیت های استفاده از نانو پوشش چوب چیست؟

  • از باد کردن سطح چوب (به اصطلاح طبله کردن) جلوگیری می‌کند و مشکلات ظاهری این چنینی ایجاد نمی‌کند.
  • رنگ ضد آب در چوبی تنفس چوب را از بین نمی‌برد و امکان عبور رطوبت و بخار آب از داخل چوب را فراهم می‌کند.
  • اجرای نانو موجب غلتیدن قطرات آب از روی چوب می‌شود و در نتیجه موجب شسته شدن سطوح چوبی از آلودگی ها خواهد شد.
  • وجود ذرات آبگریز در محصولات این شرکت، منجر به عدم نفوذ قطرات آب به درون چوب می‌شود و به این ترتیب مانع رشد انواع باکتری و قارچ در محیط های مرطوب روی چوب می‌شود.
  • نانو ضد آب چوب از ایجاد آلودگی و گرد و خاک روی سطوح چوبی جلوگیری می‌کند.
  • اجرای نانو چوب مانع از ترک خوردگی چوب می‌شود.
  • اجرای محلول نانو چوب باعث ایجاد مقاومت در برابر هوازدگی و فرسودگی چوب خواهد شد بنابراین دوام و طول عمر سطوح چوبی را افزایش می‌دهد.
  • ضد آب کردن ام دی اف با مواد نانو چوب نیز بسیار عالی و کاربردی است.
  • نانو ضد آب چوب همانطور که در بالا اشاره شد محصولات چوبی را در برابر اشعه UV محافظت می‌کنند و به همین دلیل محافظی در برابر رنگ پریدگی و ترک خوردن چوب هستند.
  • بااستفاده از این محصول احتمال پوسیدگی و بادکردن محصولات چوبی را می‌توانید به صفر برسانید.
  • چوب از موادی است که به سرعت آتش می‌گیرد با استفاده از محلول ضد آب کننده سطوح چوبی نانو بر روی محصولات چوبی امکان دیر سوز کردن آنها فراهم می‌شود.
  • استفاده از عایق ضد آب چوب موجب ایجاد خاصیت تمیز شوندگی آسان در چوب می‌شود.
  • ماندگاری 1 ساله بر روی چوب.
دکمه بازگشت به بالا