استماع گزارش معاون وزیر راه درباره ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن در کمیسیون عمران

نماینده کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه امروز این کمیسیون گزارشی از سوی معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در خصوص ساخت و ساز خانه های نهضت ملی مسکن شنیده شد، گفت: در جلسه امروز این کمیسیون گزارشی از سوی معاونت شهرسازی شنیده شد.

عبدالجلال ایری در گفت وگو با خبر روزانه، در تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در جلسه امروز این کمیسیون طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بررسی شد. در نهایت مقرر شد این طرح برای بررسی بیشتر به کمیته فنی، اجرایی و نظام مهندسی کمیسیون ارسال و سپس در صحن کمیسیون مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

وی افزود: دستور کار بعدی جلسه امروز کمیسیون، استماع گزارش مسئولان جمعیت هلال احمر از اقدامات آنها در منطقه زلزله زده ترکیه بود. بر اساس این گزارش، روند ساخت و بازسازی اماکن مسکونی در حال انجام است. مهمترین مطالبات مردم برای افزایش امکانات خدمات اجتماعی، ساخت مراکز بهداشتی، تعمیر و بهسازی معابر و معابر است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: روز گذشته رئیس جمعیت هلال احمر از منطقه بازدید و در جریان وضعیت امدادرسانی به مردم قرار گرفت، اما با توجه به فصل سرما و شیوع ویروس کرونا، این گروه باید غیره. ارائه دهندگان خدمات باید توجه بیشتری به مشکل سلامت داشته باشند. پیش بینی می شود راه های منتهی به این منطقه در اسرع وقت بازسازی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: دستور کار بعدی جلسه امروز کمیسیون، استماع گزارش معاونت شهرسازی وزارت ساختمان در خصوص ساخت و ساز ساختمان های مسکونی نهضت ملی مسکن بود. بر اساس این گزارش، هم اکنون بیش از دو میلیون و 350 هزار خانوار در 721 شهر مشمول این طرح ثبت نام شده اند و از سوی دیگر متاسفانه در 660 شهر دیگر نیز به دلیل کمبود زمین امکان ثبت نام وجود ندارد.

وی درباره پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی در خصوص ثبت نام افراد مجرد بالای 25 سال در سامانه طرح های نهضت ملی مسکن گفت: مجوزها، مالیات ها و … برای آنها به روز می شود و واجد شرایط محاسبه خواهد شد. به گفته وی، احتمال دارد از اواخر دی ماه ثبت نام مجردان در سامانه طرح های نهضت ملی مسکن فراهم شود.

اعضای کمیسیون عمران نیز در مورد ساخت پروژه ملی مسکن و مشکلات پیش روی این پروژه صحبت کردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا