اعطای کمک‌های ویژه به کشاورزانی که محصول کم آب کشت کنند

خبر روزانه/ خوزستان معاون وزیر زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزانی که محصولات کم آب را کشت می کنند. کمک ویژه خواهد بود.

جلسه بررسی وضعیت کشت تابستانه امروز 5 خردادماه با حضور علیرضا مهاجر معاون وزیر جهاد کشاورزی و محمد حنچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در شهید رجا برگزار شد. سالن گردهمایی.

در ابتدای این نشست محمد هنچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: از سال گذشته به برکت حضور و فعالیت استاندار خوزستان از بحران آب عبور کردیم که خوب ارزیابی شد و شاهد وضعیت متعادلی بودیم.”

وی گفت: از سال گذشته شاهد کارهای ارزشمندی برای جلوگیری از کم آبی بوده ایم. هر کاری که باید انجام می شد در سطح استان انجام شد.

به گزارش خبر روزانه، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، حنچی افزود: در سطوح مختلف دولت مکاتبات مختلفی وجود داشت. رشد بدهی کلید واژه روزهای آینده است، اعتماد مردم نباید از بین برود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: حوضه کره بسیار نگران کننده است. هر گونه کشت در این استخر ممنوع است. باید جایگزینی برای کشت به مردم ارائه شود.

هنچی گفت: زمین نامناسب شناسایی شده، خسارت پرداخت می شود.

وی گفت: گاومیش یکی از چالش های راهبردی در این حوزه است که هدف گذاری انجام شده تا شاهد مرگ این حیوان نباشیم.

علیرضا محیر معاون وزیر کشاورزی گفت: شرایط دنیا به گونه ای است که باید از حداقل هایی که وجود دارد نهایت استفاده را ببریم.

وی گفت: آب آشامیدنی برای ما بسیار مهم است. باید قبل از بحران مشکل را حل کنیم تا آب شرب از آب کشاورزی و صنعتی از طریق لوله جدا شود تا دیگر شاهد بحران نباشیم.

مهاجر گفت: کشت برنج در سراسر کشور به جز در استان های شمالی برای کسانی که محصولات کم آب می کارند ممنوع است. کمک ویژه خواهد بود.

معاون وزیر زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: هر کشاورز که سویا کشت کند به ازای هر هکتار 3 میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می کند و محصولات آن به صورت تضمینی به قیمت هر کیلوگرم 4 هزار تومان خریداری می شود.

وی در پایان گفت: کشاورزانی که کنجد می کارند; آنها می توانند محصول خود را به قیمت بالای 40 هزار تومان به فروش برسانند در غیر این صورت محصول آنها توسط ستاد اجرایی فرمان امام به صورت تضمینی با قیمت 40 هزار تومان خریداری می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا