امروز کیفیت هوای تهران چگونه است؟

به گزارش خبر روزانه، کیفیت هوای تهران به گونه‌ای است که پایتخت نشینان در سومین روز از سال جدید هم هوای سالم و قابل قبول استنشاق می‌کنند.

ایرنا در خبری نوشت: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای تهران روز جمعه روی عدد ۵۹ است و هوا در وضعیت قابل قبول یا همان سالم قرار دارد.

بر اساس سنجش ایستگاه‌های هوای شهر تهران شاخص و میانگین کیفیت هوای در پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته هم روی عدد ۵۹ قرار داشته است و در سه روز ابتدایی سال جدید هوا پاک (۲ روز) یا سالم بوده است.

اسفندماه سال قبل نیز کیفیت هوای تهران حتی در یک روز نیز وضعیت قرمز (ناسالم برای همه افراد) نداشت و بیش از ۲۰ روز نیز وضعیت در شرایط قابل قبول یا همان سالم بود.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

٢٣٣٢٣٦

بخش مطالب اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر مسائل تربیتی و آموزشی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا