انتقال کروناویروس از رحم مادر به نوزاد در فرانسه تایید شد

اخبار خورشیدی:

به گفته پزشکان فرانسوی ، در اولین روزهای پس از تولد پسر ، کودک علائم التهابی مرتبط با اپیدمی فعلی ایجاد کرده است.

به گفته این متخصصان ، ویروس تاج از طریق جفت در رحم وارد جنین شده و کودک را قبل از تولد آلوده می کند.

دکتر دانیل دولوكا ، رئیس تیم پزشکی گفت: “متأسفانه در انتقال ویروس (از رحم به جنین) شكی نیست.”

وی گفت: “درمانگران باید بدانند که این اتفاق می افتد ، اگرچه مطمئناً رایج نیست.” بنابراین باید در کار پزشکی مدنظر قرار گیرد.

سایر نوزادان قبلاً علائم Covid-19 را نشان داده بودند ، اما پزشکان مطمئن نبودند که آیا این بیماری به رحم منتقل می شود یا بعد از تولد.

این مادر 23 ساله کودک با علائم تب و سرفه شدید در بیمارستان بستری شد و آزمایش تاج وی مثبت بود. سه روز پس از بستری مادر مشخص شد که جنین در رحم او ناراحت است و پزشکان بلافاصله نوزاد را با سزارین تحویل داده و وی را تحت مراقبت های ویژه قرار دادند.

پزشکان می گویند نتوانسته اند با قطعیت تأیید کنند که تاج در رحم می تواند زودتر به کودک منتقل شود ، زیرا آزمایش های زیادی برای تأیید این فرضیه لازم است ، از جمله آزمایش خون مادر ، خون کودک ، جفت ، مایعات آمنیوتیک و دارو. همه این مثالها به هیچ وجه در مواقع بحران اپیدمی ساده نیستند.

بیشتر ویروس در جفت است زیرا “گیرنده” در آن “گیرنده” در ریه ها است که ویروس تاج ضرب می شود.

دکتر دولوکا با استناد به نتایج یک مطالعه منتشر شده در ژورنال Nature ، گفت: “شما می توانید یک لیوان نیمه خالی یا نیمه پر را ببینید.” خبر بد این است که مطالعات نشان می دهد که coronavirus همچنین می تواند یک نوزاد را در رحم آلوده کند. اما خبر خوب این است که این کودک بهبود یافته است و اکنون از نظر پزشکی بسیار خوب است.

دکمه بازگشت به بالا