انواع رسانه چاپ دیجیتال

امروزه رسانه‌های دیجیتال حجم عظیمی از زندگی ما را اشغال کرده اند.

رسانه دیجیتال‌ ای است که تبادل یا در آن، تنها به کمک ابزارهای مجهز به پردازشگر دیجیتال امکان پذیر باشد.

طبق آیین‌نامه ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های ، رسانه دیجیتال عبارت است از رسانه مبتنی بر ، که شامل گونه‌های زیر می شود:

  • .
  • حامل دیجیتال، حاوی (مانند بسته‌های رسانه ای، و مانند آن‌ها).
  • مبتنی بر شبکه (نظیر ).
  • . سرویس‌های مخابراتی از قبیل و.
  • سایر اشکال شبکه‌های تبادل داده مانند .

تاریخ رسانه‌های دیجیتال

در سال بود که ماشین گسسته جهانی ، اصول را توضیح داد. که بوجود آمد درحقیقت در برگیرنده بود که آن به سال باز می گشت. در این ماشین کاغذ که براي ذخیره داده‌ها به کار گرفته می شد، می توانست را بنویسد، بخواند و پاك کند. این درحالی است که یک دستگاه انتقال دهنده که براي نشانی دادن به داده‌ها به کار می رفت، دستیابی به نشانه‌هاي هم جوار را در قسمت و ممکن می کرد. این ماشین ابتدایی نه تنها مساوي با هر نوع بود، بلکه می توانست مسائل مربوط به ریاضی را از طریق که به خوبی شده است، برطرف کند. این گونه بود که به پیشرفت هاي مربوط به ، فهرست راهنما و ‌هاي الفبایی و عددي دست یافت. این پیشرفت‌ها در حوزه الفبایی به شکل گیري لیست‌ها و کاتالوگ‌هایی منجر شد که در آنها فهرست‌هاي راهنماي کارتی در سال 1800 و مشاهده می شد و به براي سرشماري ها در سال 1890 منجر شد.

کامپیوتر‌های دیجیتال

در حوزه عددي، پیشرفت موازي از براي به شکل گیري انجامید. سال 1822 پیشرفته اي زمان بر مجموعه اي از و پرتابه شناسی‌ها را به معادله اي متفاوت تقلیل داد این در حالی است که موتور تحلیلگري که بعدها معرفی شد با هدف محاسباتی کردن تمامی تحلیل ها شکل گرفت. با این وجود براي دستیابی به جهانشمولى الفبایى عددى ماشین‌هاي تورینگ- با نام مستعار کامپیوتر- دو جریان پیشرفت و باید به یکدیگر می پیوستند. ماشین تورینگ سال 1936 بی تردید به کندي کار می کرد و نوار کاغذي آن بسیار بلند و غیر موجود بود. این در حالی است که کامپیوتر نقطه مقابل آن است و به عنوان جانشین تکنیکی دستگاه تورینگ به منزلۀ معجزه اي براي صرفه جویی در و از آن یاد می شود. کامپیوتر در حقیقت از جمله وسایل ضروري براي بود و در زمانی که شنن بویل را اثبات کرد، زیوز در حال ساخت بود. در پایان سال 1943 سرویس مخفی با کامپیوترهایی از راه رسید که بر اساس از رمزهاي موجود در کار می کرد.

توسعه ی رایانه شخصی

در سال 1959، اثرِ میدانیِ ی – (MOFET یا ترانزیستور MOS) توسط و در ‌های بل اختراع شد. این اولین ترانزیستور واقعاً جمع و جور بود که می توانست برای طیف وسیعی از کاربردها، کوچک سازی شده و به انبوه برسد. این ترانزیستور منجر به توسعه ها و دیجیتال شد. این امر منجر به توسعه (PC) در دهه و آغاز و شد.

ظهور اینترنت

در اواخر دهه ، تشخیص داد که به خود بسیار وابسته است و این سوال مطرح شد که اگر دشمن در یک به شبکه‌های کامپیوتری ملی آنها آسیب برساند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

بنابراین وزارت دفاع آمریکا یک نوع جدید از شبکه‌های بزرگ را طراحی کرد که حتی اگر یکی از بخش‌های آن از کار می افتاد باز هم می توانست به کار خود ادامه دهد. آنچه که کل این شبکه عظیم را به هم ارتباط می داد مجموعه‌ای از یا به اصطلاح «» بود که آنرا TCP/IP نامیدند. اصولاً هر شبکه‌ای که از / استفاده کند می‌تواند با هر شبکه دیگری که آن هم با قوانین TCP/IP کار می کند ارتباط برقرار کند و اگر در شبکه بزرگی که هر یک از شبکه‌های کوچکتر داخل آن از قوانین TCP/IP استفاده می‌کنند یک شبکه کوچک از کار بیافتد، مابقی شبکه به کار خود ادامه خواهد داد.

در سال 1967 آغاز به کار کرد و نتیجه این پروژه پس از چندین سال همان کنونی است که اکنون به صورت گردیده و تمامی عرصه گیتی را تحت پوشش خود قرار داده است.

صنعت رسانه‌های دیجیتال

دوربین آنالوگ و دیجیتال

دیجیتالی شدن دوربین‌ها به صنعت فیلم کمک شایانی کرده است

در مقایسه با رسانه‌های چاپی، در رسانه‌های جمعی و سایر فن آوری‌های آنالوگ، کپی، ذخیره، اشتراک و اصلاح آسان است.این کیفیت رسانه‌های دیجیتال منجر به تغییرات چشمگیری در بسیاری از ، به ویژه ، ، ، و شده است. تأثیر کلی این تغییرات چنان گسترده است که کمی کردن آن دشوار است. به عنوان مثال، در ساخت ، انتقال از به تقریباً یک مثال کامل است. این انتقال مزایای برای دارد. را آسان تر می کند و امکان افزودن با کیفیت بالا به فیلم ها را فراهم می کند.در عین حال، بر جلوه های‌ویژه آنالوگ و در هالیوود تأثیر گذاشته است.

افول روزنامه ی چاپی

بین سالهای و ، از ’60 ‘ به تقریبا ’20 میلیارد دلاریافته است.حتی یكی از محبوب ترین روزهای ها یعنی ، شاهد كاهش 9 درصدی از سال بوده است.

در روزنامه نگاری، رسانه‌های دیجیتال منجر به از دست رفتن هزاران در رسانه‌های چاپی و بسیاری از روزنامه‌های بزرگ شده است.اما ظهور همچنین باعث ایجاد هزاران شغل و تخصص جدید شده است. و انتشار خود باعث تغییر می شود و و سایر رسانه در حال تغییر در آموزش و هستند.

ویژگی‌های رسانه‌های دیجیتال

  1. و وسعت .
  2. بستر نشر آسان (/ /…).
  3. تنوع و حجم بالای (های چند رسانه ای حاوی چند صد جلد ، چند ده و با قابلیت و … / بازی‌های رایانه ای).
  4. جذابیت و (بازی‌های رایانه ای / ی/ …).
  5. بدون بودن .
  6. کم هزینه بودن و دسترسی (با 20 هزار صاحب یک بین المللی شوید/ با 60 هزار تومان هزار از یک اثر را می توان تکثیر کرد /…).
  7. طیف وسیع و متنوع .

تفاوت رسانه‌های دیجیتال و مارکتینگ دیجیتال

در واقع قرار دادن محتوا (پست‌های ، تبلیغات ، تبلیغات جستجوی پرداخت شده و غیره) در مناسب و در زمان مناسب برای دستیابی به ارزشمند است. رسانه دیجیتال دارایی یا محتوا است. منظور از رسانه، مانند ، و کانال‌های است که شما می توانید از طریق آنها بازاریابی دیجیتال خود را کنید.

بازاریابی دیجیتال به معنی بدست آوردن خاص در مورد یا و است تا بتوان تبلیغات را در بیشترین سودآوری و بازگشت به کارآمدترین و مثرترین روش قرار داد. دریافت مشاوره در این خصوص چاپ به سایت مرکز کپی جز ضروریات انجام این نوع تبلیغات است.

بازاریابی دیجیتال یعنی بازاریابی با کمک بسترهای رسانه دیجیتال و رسرسانه چاپی چیست؟

قبل از پرداختن به مفهوم تبلیغات در رسانه های چاپی لازم است تا با مفهوم رسانه های چاپی آشنا شوید.رسانه های چاپی را می توان به عنوان یکی از انواع رسانه ها دسته بندی کرد. این رسانه ها شامل مواردی همچون کتاب‌های مختلف، روزنامه، انواع مختلف مجله، بروشور، کاتالوگ، بیلبورد، بنر، آگهی نامه، تراکت و … می‌شوند.  قبل از پرداختن به این نوع از رسانه، لازم است به طور مختصر توضیحی در رابطه با رسانه ارائه شود. رسانه را می توان ابزار رساندن پیام به دیگران و یا به طور عامیانه تر انتقال دهنده عقاید و افکار بین افراد مختلف جامعه تعریف کرد.در یک تقسیم بندی کلی، رسانه ها به دو نوع رسانه های شنیداری و رسانه های دیداری تقسیم می‌شوند. هر کدام از این دسته بندی ها خود دارای زیر مجموعه های گوناگونی هستند. رادیو، نوارهای شنیداری، تلفن و… جزء رسانه های شنیداری هستند. رسانه های دیداری نیز شامل کتاب ها، مجلات، تلویزیون، روزنامه، پوستر، اینترنت و… می‌باشند.

یکی از انواع رسانه ها، رسانه‌های دیجیتال هستند. در این رسانه، به کمک ابزارهای مختلف دیجیتال، انتقال پیام و مفاهیم صورت می‌گیرد. با وجود گسترش این رسانه ها، همچنان رسانه های چاپی مورد استفاده قرار می‌گیرند و رواج بسیاری دارند.منظور از رسانه های چاپی، رسانه هایی هستند که به شکل تصویری یا نوشتاری، بر روی یک‌سری از متریال‌ ها چاپ می‌شوند. برای چاپ این رسانه ها از چاپگرها استفاده می‌شود. این نوع از رسانه، در واقع یک نوع از ارتباطات جمعی محسوب می‌شوند. در این رسانه، به کمک نشریات چاپی، اطلاعات و اخبار منتشر می‌شوند. می‌توان گفت این نوع از رسانه، یکی از  قدیمی ترین و یا حتی قدیمی ترین رسانه در جهان ما به شمار می آیند.رسانه های چاپی، زیر مجموعه رسانه های دیداری هستند. این رسانه ها در حوزه تبلیغات به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. با وجود گسترش فضای مجازی و به وجود آمدن رسانه های الکترونیکی گوناگون، همچنان رسانه های چاپی پابرجا بوده و طرفداران خود را دارند.

روزنامه، یکی از رسانه های چاپی رایج

رسانه های چاپی، دارای انواع مختلفی هستند.  یکی از بهترینرسانه های چاپی، روزنامه ها هستند. منظور از روزنامه، نشریه‌ای است که چاپ و پخش نمودن آن در میان مردم،  به طور منظم انجام می‌شود.  در روزنامه ها، اطلاعات مختلف و اخبار گوناگون منتشر می‌شوند. در خاورمیانه برای اولین بار روزنامه الوقایع المصریه، در  کشور مصر همزمان با دوران سلطنت محمدعلی پاشا، منتشر شد. در ایران نیز با تلاش میرزا صالح شیرازی، روزنامه کاغذ اخبار انتشار یافت.

این نوع از رسانه های چاپی، همانطور که از نامشان پیداست، به صورت روزانه منتشر می‌شوند. نکته ای که در رابطه با روزنامه ها وجود دارد این است که از زمانی که فضای مجازی رشد زیادی پیدا کرد، افراد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اخبار و اطلاعات روز دست پیدا می‌کنند. این مسئله باعث شده است تعداد مخاطبان روزنامه ها نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته باشد.   پایین بودن کیفیت محتوای برخی روزنامه ها و توجه بیشتر افراد به تلویزیون نیز از دلایل دیگر توجه کمتر افراد به روزنامه می‌باشد.

در حرفه روزنامه نگاری نیز باید یک‌سری نکات را مد نظر قرار داد تا نتیجه مطلوبی حاصل شود. در هر روزنامه ای باید استانداردهای اخلاقی رعایت شود. در اطلاع رسانی نیز باید سریع عمل کرد.  برای تبلیغات راه‌های بسیاری وجود دارد. با توجه به اینکه روزنامه ها نیز مخاطبان خود را دارا هستند و با تعداد بالا انتشار پیدا می‌کنند، یکی از راه های تبلیغات، روزنامه ها هستند. تبلیغات در روزنامه ها، می‌توانند در سطح گسترده کشور انجام شوند یا به صورت محلی و محدود صورت بگیرند.

انواع چاپ دیجیتال | انواع رسانه های دیجیتال | چاپ دیجیتال کتاب چیست

مجلات به عنوان یکی از پرکاربردترین رسانه‌ های چاپی

یکی از رسانه های چاپی پرکاربرد، مجلات هستند. اهداف مختلفی در انتشار مجلات وجود دارد. در واقع مجلات، برای افزایش آگاهی، هدف های تبلیغاتی، سرگرمی و… مورد استفاده واقع می‌شوند. مجلات طبق تاریخ انتشارشان به انواع هفته نامه، ماهنامه و فصلنامه تقسیم می‌شوند.  مجلات دارای انواع گوناگونی هستند. در ادامه به معرفی برخی از انواع مجلات می‌پردازیم.

  • مجله های عمومی: مجله های عمومی، موضوعات مختلفی را دربر می‌گیرند. دلیل این تنوع در موضوعات، تنوع در سلایق مخاطبان مجلات است. در مجلات عمومی انواع مختلفی از موضوعات منتشر می‌شوند.
  • مجلات تخصصی: در این مجلات، اطلاعات تخصصی مربوط به یک حوزه خاص منتشر می‌شوند. هر کدام از مجله های تخصصی، مخاطبان خاص خود را دارند. در واقع هر فردی که به دنبال اطلاعات دقیق و تخصصی در یک حیطه خاص می‌باشد، باید مجله تخصصی مربوط به همان حیطه را دنبال کند. انواع مختلف مجلات تخصصی عبارتند از: مجلات پزشکی، مجلات مهندسی، مجلات بازی، مجلات حقوقی و…
  • مجلات علمی:مجلات علمی را می‌توان به عنوان زیر مجموعه مجلات تخصصی در نظر گرفت. در این مجلات، مقالات تخصصی مربوط به حوزه های علمی مختلف، منتشر می‌شوند.
  • مجلات داخلی:منظور از مجلات داخلی، مجلاتی هستند که مربوط به اطلاعات و موضوعات یک سازمان، دانشگاه و… هستند. طراحی این مجلات و همینطور محتوای آنها مربوط به فعالیت همان مجموعه می‌باشد.

 کتاب ها یکی دیگر از انواع رسانه های چاپی

از دیگر رسانه های چاپی، می‌توان به کتاب اشاره کرد. یک کتاب باید حداقل  دارای 49 صفحه باشد. صنعت چاپ و نشر کتاب نیز از پیشرفت های تکنولوژی بی نصیب نمانده و دچار تحولات و تغییرات بسیاری شده است. این پیشرفت های صنعت چاپ، باعث شده‌اند که از لحاظ اقتصادی، تولید انبوه کتاب مقرون بصرفه‌تر شود. شاید آمار سرانه مطالعه کتاب، چندان آمار بالایی نباشد اما همچنان در سراسر جهان، منبع اساسی دانش و علم، کتاب‌ها هستند.

استفاده از ماشین آلات پیچیده در چاپ کتاب، از قرن 19 میلادی به بعد لزوم پیدا کرد. برای تولید و چاپ کتاب، مراحل مختلفی طی می‌شود. در ابتدای امر باید نسبت به قالب بندی و طراحی کتاب اقدام نمود. یکی از مراحل اولیه تولید کتاب، حروفچینی است. قالب متن و فونت کتاب و چیدمان کلی آن باید مشخص شود. بعد از اینکه حروفچینی انجام شد، تغییرات لازم اعمال می‌شود. در نهایت کتاب برای صحافی و چاپ آماده می‌شود. صحافی و چاپ نیز خود دارای مراحل مختلفی هستند.

کتابخوانی دارای فواید بسیاری است. از جمله این فواید عبارتند از:

  • به کمک مطالعه کتاب‌های مختلف به عنوان یکی از رسانه های چاپی، فرد تجربه بالایی کسب خواهد کرد.
  • افزایش اعتماد به نفس نیز از مزایای مطالعه کتاب می‌باشد. علت این امر این است که به کمک مطالعه، اطلاعات فرد در حوزه های مختلف بالا رفته و در محافل مختلف سخنی برای بیان و اظهار نظر خواهد داشت.
  • ایجاد ذهن پرسشگر در خواننده
  • بالا بردن تمرکز و دقت فرد 

انواع رسانه های مختلف چاپی

  • بروشورها:یکی دیگر از انواع رسانه های چاپی، بروشورها هستند. بروشورها در واقع کتابچه‌ای هستند که در آنها اطلاعات کاملی در رابطه با یک محصول و یا خدماتی که ارائه می‌شود و… وجود دارند. بروشورها یکی از رسانه های چاپی هستند که در حوزه تبلیغات بسیار موثر عمل می‌کنند. بروشورها اگر طراحی جذاب و مناسبی داشته باشند، بسیار تاثیر گذار خواهند بود. در بروشورها نحوه استفاده از یک محصول، ممنوعیت‌های آن و … ذکر می‌شوند.
  • کاتالوگ‌ها:کاتالوگ ها با بروشور ها دارای شباهت بسیاری هستند. یک فرق اساسی بین این دو این است که در بروشور، در رابطه با محصول یا خدمت مورد نظر، با جزئیات و مفصل توضیح داده می‌شود. در مقابل، کاتالوگ ها به صورت فهرست وار یک خدمت یا محصول را معرفی می‌کنند. از نظر جنسی که در چاپ این دو رسانه مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز تفاوتهایی بین آن دو وجود دارد. امروزه با وجود دستگاه های چاپ مدرن، نسبت به گذشته، کاتالوگ ها در ابعاد کوچکتر و با طراحی جذاب‌تری چاپ می‌شوند.
  • بیلبوردها:بیلبوردها از رسانه های چاپی تبلیغاتی تاثیر گذار هستند. از بیلبوردها برای درج اعلانات و آگهی‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود. بیلبوردها نیز از پیشرفت جا نمانده‌اند. بیلبوردهای سه بعدی که ساخته می‌شوند، توجه هر ببینده‌ای را به خود جلب می‌کنند. به طور کلی بیلبوردها دارای سه بخش هستند. عموما در بیلبوردها از تصاویر جذابی استفاده می‌شود. درج یک شعار تبلیغاتی نیز در بیلبوردها رایج می‌باشد. لوگو، نام و اطلاعات مربوط به آگهی تبلیغاتی نیز در بیلبورد درج می‌شود.

بیلبوردها عموما در انواع سه بعدی، فرمیک و حجمی ساخته می‌شوند. یک‌سری نکات اگر در طراحی بیلبوردها رعایت شوند، اثرگذاری آنها را چندین برابر خواهند کرد. این نکات عبارتند از:

  • استفاده از رنگ بندی متضاد در طراحی
  • انتخاب تصاویر جذاب و با کیفیت بالا
  • خوانا بودن فونت نوشته‌ها و بزرگ بودن سایز نوشته
  • استفاده از المان‌های جذاب و مرتبط با موضوع بیلبورد
  • قابل فهم بودن و سادگی
  • تمرکز بر روی یک هدف اصولی

استفاده از بنر ها در انتقال پیام

این نوع از رسانه های چاپی،  به منظور انتقال یک پیام به مخاطبان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مناسبت‌های مختلف نیز استفاده از بنرها رواج پیدا می‌کند. یکی دیگر از کاربردهای بنرها، استفاده از آنها به عنوان یک رسانه تبلیغاتی است.  امروزه از بنرهای تبلیغاتی استفاده فراوانی می‌شود. بنرهادر ابعاد مختلفی چاپ می‌شوند. بنرهای چاپی از لحاظ ساختار دارای انواع مختلف نمایشگاهی، پرچمی، پاپ آپ ها، رول آپ ها، استندهای خیابانی و… هستند. بنرها از لحاظ جنس یا متریال بکار رفته در ساخت آنها دارای انواع کاغذی، فابریک، پی وی سی، وینیل، چاپ بنر مش، سولیت، شبرنگ و… هستند.

منظور از آگهی نامه در رسانه های نوع چاپی چیست؟ 

به یک‌سری از تبلیغات دسته بندی شده که در اختیار مشتریان گذاشته می‌شوند، آگهی نامه می‌گویند. عرضه آگهی نامه ها به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. روش چاپی، از روش‌های قدیمی و سنتی انتشار آگهی نامه ها می‌باشد.

تبلیغات چاپی چیست؟

تبلیغات چاپی نوعی تبلیغات است که در آن از رسانه های چاپی مانند: روزنامه ,  کتاب  و نشریات برای تبلیغات  ,  بازاریابی و دستیابی به مخاطبان در سطح وسیع استفاده استفاده می شود.

انواع تبلیغات چاپی کدامند؟

  • روزنامه
  • مجله
  • بروشور
  • پست مستقیم
  • سایر نشریات

چرا تبلیغات چاپی می تواند مفید باشد؟

  • نرخ تبدی بالای تبلیغات چاپی
  • کسب اعتبار و اطمینان به برند با تبلیغات چاپی
  • پوشش گسترده بازار
  • امکان خرید مقایسه ای
  • نگرش های مثبت بازار نسبت به تبلیغات چاپی
  • تعامل بالا با خرده فروشان سراسری

هزینه تبلیغات چاپی

تعرفه و هزینه تبلیغات چاپی در نشریات و  پرینت آنلاین فوری جایگاه های مختلف متفاوت است.اما مهمتر از این موضوع انتخاب صحیح مکان نمایش تبلیغات چاپی متناسب با بودجه و هدف گذاری شماست که نیاز به تجربه و شناخت این حوزه تبلیغاتی دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا