با لوسیون پرله سوآ برای چند ساعت پوستت رو نرم و خوشبو نگه دار

 پوست شفاف با تغییر عادات زندگی

برای داشتن پوستی شفاف شاداب و جوان لازم است یک سری عدات زندگی را بازبینی و در آن تجدید نظر کنید. این نکات بسیار ساده و روزمره است و البته از اهمیت زیادی برخوردار است. امروز بعضی از این نکات را خدمتتان یادآوری می‌کنیم، به امید اینکه همیشه پوستی شاداب و روحیه‌ای سرسار از نشاط و امید داشته باشید.

خود را از خورشید محافظت کنید

از مهم‌‌ترین راه‌های مراقبت از پوست و داشتن پوست شفاف این است که خود را از خورشید محافظت کنید. اگر قرار باشد یک عمر در معرض آفتاب قرار بگیرید، چین و چروک، لکه‌های سنی و دیگر مشکلات پوستی برای شما به‌وجود می‌آید و خطر ابتلا به سرطان پوست افزایش پیدا می‌کند.

استفاده از کرم ضد آفتاب

برای پوستی همیشه شفاف از کرم ضدآفتابی استفاده کنید که SPF آن حداقل ۱۵ باشد. کرم‌های ضد آفتاب را سخاوتمندانه روی صورتتان بپوشانید و هر دو ساعت یک‌بار یا بیشتر آن را تکرار کنید. بیشتر در سایه راه بروید.

قبل از دوش گرفتن، سلول های مرده پوست را پاک کنید. با کشیدن یک برس خشک دسته بلند روی پاهایتان با حرکاتی بلند و صاف شروع کنید، و از پاهایتان به سمت بالا حرکت کنید. بعد، بازوهای خود را برس بکشید، از دستان خود به سمت بالا حرکت کنید. در نهایت از حرکات دایره‌ای برای برس زدن پشت و نیم تنه خود استفاده کنید. یک دوش آب گرم بگیرید و بدن خود را بشویید، سپس مرطوب کننده بزنید و از پوست شفاف و روشن خود لذت ببرید.

  • به آرامی روی نواحی حساس مانند قسمت داخلی ران، شکم و گردن خود برس بزنید و از برس خشک روی صورت خود استفاده نکنید.
  • برس خشک می‌تواند پوست شما را صاف و سالم به نظر برساند زیرا پوست مرده را از بین می‌برد و گردش خون شما را تقویت می‌کند. همچنین، ممکن است نسبت به سایر لایه‌بردارها ملایم‌تر باشد، زیرا زمانی که پوستتان خشک است، این کار را انجام می‌دهید.
  • اگر پوست حساسی دارید، می‌توانید با شستشوی ملایم پوست خود با یک حوله خشک قبل از دوش گرفتن، تأثیر مشابهی داشته باشید.

از کرم یا ژل اصلاح استفاده کنید تا پوست صافی داشته باشید.

هرگز پوست خود را هنگامی که خشک است اصلاح نکنید. اگر می‌خواهید اصلاح کنید، این کار را در پایان حمام انجام دهید تا گرمای آب به نرم شدن پوست شما کمک کند. ابتدا با یک لوفا کمی لایه برداری کنید تا تیغه‌ها با پوست مرده مسدود نشود. سپس با یک فوم یا کرم موبر ژل – یا حتی نرم کننده مو یا روغن بدن – کف درست کنید تا تیغ بتواند روی پوست شما سر بخورد. این به شما کمک می‌کند که اصلاح دقیق‌تری داشته باشید، بنابراین وقتی کارتان تمام شد، پوست شفاف و روشن‌تری خواهد داشت.

  • برای اصلاح از صابون استفاده نکنید. این کار باعث خشکی پوست شما می‌شود که می‌تواند باعث ایجاد احساس زبری در آن شود.
  • همیشه از یک تیغ تیز استفاده کنید تا مطمئن شوید که اصلاح خوبی دارید. همچنین، برخی افراد وقتی از تیغ با تیغه های متعدد استفاده می‌کنند، نتیجه بهتری می‌گیرند.
  • اگر نمی خواهید اصلاح کنید، می‌توانید به جای آن از اپیلاسیون، وکس موم یا استفاده از کرم موبر استفاده کنید.
  • همچنین، از استفاده از آب بسیار داغ اجتناب کنید – آب ولرم برای پوست شما ملایم تر است.
  • از اسکرابرهای خشن مانند لوفا و سنگ پا بر روی پوست خود اجتناب کنید. لایه برداری بیش از حد شدید یا مکرر می‌تواند به مرور زمان پوست شما را زبرتر کند.

پاکسازی پوست با روغن یا OCM یک روش مطمئن برای رسیدگی و پاکسازی پوست می باشد که شروع استفاده از آن به طب باستانی آیورودیک برمی گردد. این روش شامل ماساژ روغن بر روی پوست،‌ گرم کردن پوست و درنهایت پاک کردن روغن از روی پوست می باشد. اساس فیزیولوژیک و علمی این روش به زبان ساده این است که روغن در نتیجه ماساژ، وارد منافذ پوستی شده و با چربی، دوده و سایر آلودگی ها در عمق این منافذ پیوند برقرار کرده و پس از شستن روغن از پوست همه این آلودگی‌ها نیز به همراه آن شسته می‌شوند و بدون آسیب یا تحریک پوست، آن را عمیقا پاکسازی می‌کند و پوست صاف و درخشان خواهید داشت.

شست و شو با صابون در مقایسه با این روش ، نه تنها باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست می‌شود، بلکه به دلیل باقی ماندن آلودگی ها در عمق منافذ و بسته شدن آن ها باعث انواع جوش ، دهیدراته و کم آب شدن سلول های پوستی و در نهایت پیری زودرس می‌شود.

توجه داشته باشید در این روش از پاکسازی پوست نوع روغن انتخابی توسط شما بسیار حائز اهمیت است. برای داشتن پوست صاف و درخشان ، روغن مورد استفاده در این روش باید صد در صد ارگانیک، خالص و از روش کلدپرس تهیه شده باشد چرا که روغن هایی که از سایر روش ها تهیه می گردند به دلیل مواد شیمیایی و ناخالصی که برای استخراج آن ها استفاده می‌گردد، باعث چرب شدن بیشتر و حساسیت پوستی می‌شوند تا پاکسازی آن!

مزایای شست و شوی صورت با روغن

تعدادی از فواید بیشمار پاکسازی صورت با روغن به شرح زیر است :

1.ارزان و کم هزینه بودن

در این روش شما نیازی به وسایل پیچیده و هزینه بر ندارید و تنها با ترکیبی از روغن های اساسانسی سازگار با پوستتان می‌توانید به نتیجه مطلوب خود برسید.

2.کمک به سبک زندگی مینیمالیستی

اگر شما هم از طرفداران سبک زندگی مینیمال هستید مطمئنا این روش از روش های مورد علاقه شما خواهد شد چراکه یک ترکیب از این روغن های اسانسی می تواند به سادگی جایگزین تعداد زیادی از محصولات آرایشی بهداشتی که روزانه مجبور به استفاده از آن‌ها هستید، شود.

3. خاصیت مرطوب کنندگی پوست

استفاده از روغن های اسانسی با خاصیت آبرسانی پوست دارند، سبب نرمی و رطوبت پوستتان می‌شوند.

4.تعدیل کننده فعالیت غدد چربی پوست

چرب کردن پوست با روغن ها باعث می شود که غدد سباسه پوست، چربی کمتری تولید کنند. به طور کلی استفاده از این روغن ها باعث تعدیل پوست های خشک و یا چرب می‌شوند.

5. جلوگیری از آکنه ، جوش های سرسیاه و جوش صورت

شست و شوی صورت با روغن سبب از پاکسازی سلول های مرده، چربی و دوده از منافذ پوستی شده و به طور کلی باعث کاهش شانس جوش های پوستی می‌شود.

6. ضد پیری

روغن ها در پیشگیری از ایجاد چین و چروک های پوستی موثرند.

7. پاکسازی آرایش

اگر به دنبال محلولی برای پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست صورت خود هستید که بعد از استفاده از آن هیچ اثری از آرایش حتی در عمق منافذ پوستتان باقی نماند، استفاده از روغن ها می‌تواند یکی از بهترین پیشنهادها برای شما باشد.

این روزها توجه به بهداشت و سلامت پوست برای افراد، بیشتر از گذشته حائز اهمیت است. به همین منظور تولید کننده های بسیاری اقدام به عرضه محصولات مراقبتی پوست کرده اند. یکی از پر طرفدارترین این محصولات، لوسیون بدن می باشد که به دلیل پوشانندگی کل پوست، نقش مهمی در شادابی و طراوت آن دارد. لوسیون مایعی است که می توان مثل کرم آن را بر روی پوست مالید. انواع متنوعی از لوسیون ها مخصوص پوست های مختلف وجود دارند که تفاوتشان با کرم در غلظتشان است، لوسیون به خاطر میزان آب بیشتر نسبت به کرم که چربی بیشتری دارد، حالت روان تری دارد.

دکمه بازگشت به بالا