برای مردمی کردن اقتصاد، بخش تعاون از بخش خصوصی ارجح تر است

موجود/مرکزی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: قطعاً بخش تعاونی برای رونق اقتصاد ارجحیت بیشتری نسبت به بخش خصوصی دارد.

در 21 شهریور 1401 در هفدهمین جشنواره تعاونی های برتر و چهاردهمین مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر استان مرکزی، دکتر فرزاد محلیس الائمه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حل مشکلات کشور اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مبتنی بر دانش و اقتصاد ملی یکی از ارکان اجرایی آن اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: در اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی تحولات مثبتی رخ داده است، هرچند سهم استان مرکزی از تعداد شرکت های دانش بنیان چندان خوب نیست، اما در مجموع کشور دارای گام خوبی در جهت اقتصاد دانش بنیان بر دانش برداشته شد.

محلس الائمه گفت: برای ارتقای اقتصاد، بخش تعاونی ارجحیت بیشتری نسبت به بخش خصوصی دارد و نقش موثری در ثبات اقتصاد کشور دارد.

وی با بیان اینکه تعاونی هنوز نتوانسته بخش قابل توجهی از مردم و جامعه را در اقتصاد کشور دخیل کند، گفت: هر زمان در کشور ناکارآمدی وجود داشته باشد مقصر اصلی ساختار است، ما داریم شاهد تشکیل، انحلال و ادغام بخش تعاون با کار و تامین اجتماعی بوده و به طور کلی بخش تعاون در وزارت کار چندان مطرح نیست.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه بخش تعاون باید به عنوان یک عامل پویا در اقتصاد ملی در کشور دیده شود، ایجاد معاونت وزارتخانه ها را راهکاری برای تحرک در بخش تعاونی دانست و گفت: در بخش تعاون ساختاری وجود ندارد. کشوری حامی بخش تعاونی است و امیدواریم با اصلاح ساختار در این حوزه رشد و شکوفایی در بخش تعاون داشته باشیم و سند تحول بخش تعاون اجرایی شود.

وی تصریح کرد: استان مرکزی آمادگی دارد بسیاری از فعالیت ها را به بخش تعاونی واگذار کند و همکاری ها باید توسط تعاونی ها و استان تضمین شود.

13 تعاونی در استان مرکزی افتتاح شد

به گزارش خبر روزانه، در این آیین مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه هفته تعاون ارزش های مشارکت، وحدت و مسئولیت اجتماعی را احیا می کند، گفت: تعداد تعاونی های ثبت شده در تعاونی های بالا در استان 124 تعاونی است که نسبت به سال گذشته 65 درصد افزایش داشته است.

جمشید امید افزود: تعداد کارآفرینان ثبت نام شده در انجمن کارآفرینان برتر به 102 نفر رسید که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه 13 تعاونی و 5 کارآفرین موفق به کسب عنوان برترین های استان شدند و در نتیجه بررسی و ارزیابی شایسته تقدیر شدند، گفت: در هفته تعاون سال 1401 تعداد 13 تعاونی با 958 عضو با سرمایه گذاری بالغ بر 1790 میلیارد ریال انجام شد. فعال بودند و برای 351 شغل ایجاد کردند.

مدیرکل اداره کار، تعاون و تامین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه 8 هزار و 562 تعاونی در استان مرکزی وجود دارد، گفت: از این تعداد 661 تعاونی منحل، 2 هزار و 361 تعاونی فعال، 2 هزار و 416 تعاونی غیرفعال و 424 تعاونی منحل شدند. کار نمیکند. تعاونی های سهامی دارای 998 هزار و 253 عضو هستند که برای 22 هزار و 426 نفر شغل ایجاد کرده اند.

در این مراسم عبدالله کاظمی نماینده تعاونی های استان و خلیلی رئیس اتحادیه کارفرمایان استان به مسائل و مشکلات حوزه تعاونی ها پرداختند و در پایان از تعاونی ها و کارآفرینان برتر استان تجلیل شد. . .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا