بررسی وضعیت نابسامان سیمان و فولاد در کمیسیون صنایع

رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز این کمیسیون از بررسی وضعیت ناسالم سیمان و فولاد خبر داد.

عزتول اکبری تالارپشتی در گفت وگو با خبر روزانه ، با انتقاد از افزایش قیمت سیمان و فولاد در بازار ، اظهار داشت: پس از فروپاشی بازار سیمان و فولاد ، کمیته صنعت و معدن مجلس در جلسه امروز دلایل بی بند و باری را توضیح داد قیمت این محصولات ” او مسائل تجارت و قدرت و معاونین آنها را در نظر گرفت.

وی افزود: دولت با پیش بینی احتمال قطع برق در تابستان و ایجاد ظرفیت لازم مجبور شد از بروز شوك در بازار سیمان و فولاد جلوگیری كند.

سخنگوی تهران افزود: صنعت بخش مهمی از اقتصاد کشور است و دولت برای تأمین برق مورد نیاز در مرحله اول نباید برق واحدهای تولیدی و صنعتی را قطع کند زیرا در صورت اخلال ، اقتصاد و تولید تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. “

اکبری با بیان اینکه در این جلسه وزارت صمت و انرژی قول داده بود با برنامه ریزی از خسارت بیشتر به برق جلوگیری کند ، ادامه داد: در حال حاضر علی رغم همه محدودیت ها ، صنایع در تلاشند تولید خود را افزایش دهند و در بازارهای جهانی سهیم شوند. بنابراین واحدهای صنعتی نباید به دلیل قطعی برق دچار قطع برق بین المللی شوند ، زیرا این امر به بازارهای صادراتی نیز آسیب می رساند.

وی با بیان اینکه “به جای سیاست ، رئیس جمهور باید بازار را برنامه ریزی کند و مردم را امیدوار کند” ، گفت: “رونق صنعت ایجاد اشتغال است ، بنابراین دولت باید بحران را در شرایط حساس مدیریت کند.”

وی با بیان اینکه با اصلاح ساختار مصرف برق می تواند بسیاری از کاستی ها را جبران کند ، ادامه داد: وزرای نیرو و صمت قول دادند اقدامات مناسب و لازم را برای مدیریت مصرف برق و برق رسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی طی روزهای آینده انجام دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا