بررسی وضعیت نیروگاه های برق آبی کشور در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون مشورتی انرژی مجلس شورای اسلامی از آخرین وضعیت سدها و نیروگاه های کشور با حضور مدیرعامل شرکت توسعه آب و انرژی ایران در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

مصطفی نهائی در گفت وگو با خبر روزانه ، در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت: درباره وضعیت فعلی نیروگاه های برق آبی کشور به عنوان مثال درباره ظرفیت نصب شده و مفید. وی تاکید کرد که خشکسالی و بارندگی کم باعث کاهش کارایی نیروگاه های آبی شده است.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین استفاده بهینه از ظرفیت موجود ، ارتقاء بافت های فرسوده ، بهبود کارایی دستگاه ها و افزایش سطح فناوری را از جمله اهداف شرکت آب ایران عنوان کرد. مدیرعامل شرکت توسعه آب و انرژی ایران تأکید کرد که از نظر توسعه و اختلال در صنعت برق کشور ، این موارد را دنبال می کند تا بتوانیم از ظرفیت آبی کشور برای تولید برق از منابع آبی بهتر استفاده کنیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: احداث نیروگاه های برق آبی در مقیاس متوسط ​​و کوچک نیز در برنامه های وزارت نیرو ذکر شد. این نیروگاه ها تا 10 مگاوات برق تولید خواهند کرد و می توانند در بسیاری از استان های کشور ساخته شوند زیرا در خط انتقال آب ساخته می شوند. این نیروگاهها می توانند ظرفیت تولید کشور را افزایش دهند. علاوه بر این ، آلودگی محیط زیست و استفاده بهینه از آب از مزایای برق آبی است.

وی افزود: هم اکنون نمایندگان با سدهایی که بدون افزوده شدن محیط زیست و ملاحظات منطقه ای ایجاد شده یا در حال ساخت هستند مشکل دارند و ما با دعوت از مسئولان مربوطه بر این مسائل نظارت می کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا