بزرگترین دنباله‌دار تاریخ نجوم به طرف خورشید در حال حرکت است/ آیا باید نگران بود؟

اما نگران نباشید. این جرم در سال 2031 از 20 میلیارد و 600 میلیون کیلومتر به خورشید نزدیکتر نخواهد شد. زمین در فاصله 150 میلیون کیلومتری از خورشید قرار دارد، بنابراین به زمین نزدیک نمی شود.

این دنباله دار برای اولین بار در سال 2010 شناسایی شد، اما هابل به تازگی اندازه واقعی آن را تایید کرده است.

این بزرگترین ستاره دنباله‌داری است که اخترشناسان تاکنون مشاهده کرده‌اند.

ما همیشه گمان می‌کردیم که این دنباله‌دار باید بزرگ باشد زیرا در دوردست بسیار درخشان است. دیوید جویس، استاد علوم سیاره‌ای و ستاره‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) گفت: اکنون ما آن را تأیید کرده‌ایم. “

در بیانیه ناسا آمده است که این شی توسط پدرو برناردینلی و گری برنشتاین در عکس های آرشیوی تحقیقات انرژی تاریک رصدخانه بین آمریکایی سرووس در شیلی کشف شده است.

فضانورد ناسا هابل را تعمیر می کند

دنباله دارها مواد یخی هستند که از اولین روزهای شکل گیری سیاره باقی مانده اند.

در بیانیه ناسا آمده است: “این اجرام از منظومه آگوستوس در جریان بازی بین سیارات عظیم بیرونی حذف شدند.”

دنباله دار برناردینی-برنشتاین

دنباله دارهایی که از این راه پرتاب شده بودند در مکانی به نام ابر ابر مستقر شدند، منطقه ای بزرگ که دنباله دارهای دوردست در اطراف منظومه شمسی می چرخند.

Man-da-Hui از دانشگاه علم و صنعت ماکائو که دنباله دار را “شگفت انگیز” توصیف کرد، گفت: “ما حدس زدیم که خیلی بزرگ است، اما برای تایید آن به داده های درجه یک نیاز داشتیم.”

دنباله‌داری به نام «برناردینلی-برنشتاین» سه میلیون سال پیش به دور زمین چرخید و در دورترین نقطه به فاصله نیم سال نوری از خورشید رسید.

این جرم اکنون در فاصله 3 میلیارد و 200 میلیون کیلومتری خورشید قرار دارد و تقریباً به صورت عمودی به سمت سطح منظومه شمسی حرکت می کند.

46

دکمه بازگشت به بالا