بهترین ارز برای ترید روزانه

ترید روزانه و ساعتی ارز دیجیتال چیست؟

به نقل از وبلاگ حسینی فایننس در ابتدا شما باید بفهمید که ترید و معامله به طور کلی به چه معناست؟ ترید یا معامله به معنی مبادله یک کالا با کالای دیگر است. از این رو، ترید و معامله ارز دیجیتال به معنی تبادل دارایی با یک دارایی دیگر است. یا به عبارت دیگر هدف این است که یک دارایی را به ارزشی بالاتر از زمانی که خریداری شده است، بفروشیم.

ترید ساعتی و روزانه ارز دیجیتال نوعی از استراتژی است که شامل باز و بسته کردن چندین موقعیت‌ برای خرید فروش در طول یک روز یا یک ساعت است. ویژگی اصلی معاملات روزانه این است که معامله گر تمام پوزیشن ها را در پایان یک روز مشخص می‌بندد.

بهترین ارز برای فیوچرز | بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت | بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه

اما یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های که باید در هنگام ترید ساعتی در نظر بگیرید این مسئله است که باید به خوبی تمرین کرده باشید؛ چرا که این استراتژی کسب درآمد بسیار پرنوسان و سریع است و در صورت نداشتن تجربه و تمرین کافی به راحتی تمام دارایی خود را از دست می‌دهید.

ترید ساعتی ارز دیجیتال و هم‌چنین ترید روزانه می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای کسب سود سریع باشد. یکی از مزایای این استراتژی این است که حتی سرمایه‌گذاران بلندمدت نیز می توانند از آن برای دو برابر کردن دارایی‌های خود استفاده کنند.

البته فراموش نکنید که این نوع استراتژی برای تریدرهای با تجربه هست؛ چراکه  ورود به ترید ساعتی در صورت نداشتن تجربه و تمرین کافی صد درصد شما را به خاک سیاه خواهد کشاند! پس تمرین مستمر و مناسب قبل از انجام ترید ساعتی را جدی بگیرید.

ترید ساعتی و روزانه ارز دیجیتال نوعی از استراتژی است که شامل باز و بسته کردن چندین موقعیت‌ برای خرید فروش در طول یک روز یا یک ساعت است.

عوامل مهم در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری روزانه در سال 2023 چیست؟

ترید ساعتی ازر دیجیتال و در کل معاملات روزانه همیشه سودآور نیست و بدیهی است که برخی از معاملات شما با ضرر مواجه شود. این اتفاق می‌تواند به دلیل عوامل مختلفی مانند عدم تمرین مناسب، نوسانات قیمت، اشتباهات و شرایط اجتماعی یا سیاسی رخ دهد.

خبر خوب این است که می‌توانید ضررها را تا حد ممکن به حداقل برسانید، اما چگونه؟ باید برخی از عواملی را که بر بازار ترید ساعتی تاثیر می‌گذارند، قبل از باز کردن معاملات به خوبی تجزیه و تحلیل کنید. عوامل موثر در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری روزانه در سال 2023  عبارت است از:

  • نوسانات
  • حجم معاملات
  • بسترهای تبادل
  • نقدینگی
  • تیم فعال
  • اخبار

 شما به عنوان یک تریدر ارزهای دیجیتال ساعتی باید هر روز این عوامل را قبل از ورود بررسی کنید. این تنها راه برای به دست آوردن سود بیشتر است. حواستان باشد که بدون تحلیل عمیق به سود خوبی نخواهید رسید. حال یک به یک این عوامل را بررسی می‌کنیم.

حجم معاملات

حجم معاملات یکی از قابل توجه‌ترین معیارها برای انتخاب «بهترین ارز دیجیتال برای ترید ساعتی» است؛ چراکه  به شناسایی روند آینده یک معامله کمک می‌کند. علاوه بر این، امکان پیگیری قیمت ارز در 24 ساعت، 7 روز یا یک ماه تمام وجود دارد. یک تریدر با ارزیابی حجم معاملات می‌تواند بفهمد که آیا تغییرات قیمت ارز یک حباب است یا دارد روند طبیعی بازار را طی می‌کند.

یا در مثالی دیگر، اگر ارزی که معمولاً دارای حجم کمی است و از طرف دیگر معاملات سنگینی در 24 ساعت گذشته در حال رخ دادن است، ممکن است نشان‌دهنده یک ساپورت خوب باشد؛ بنابراین می‌توان افزایش قیمت را انتظار داشت.

به‌طور کلی، محبوب‌ترین ارزها بیشترین حجم معاملات را دارند. برای نمونه سایت معتبر Coinmarketcap، اشاره کرد که ارز Tethe دارای بالاترین حجم معاملات با حدود 54 میلیارد دلار در هر روز است. پس از آن بیت کوین با 40 میلیارد دلار و اتریوم با 20 میلیارد دلار قرار دارند.

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری روزانه در سال 2023

نوسانات

نوسان، شاخصی است که پراکندگی ارزش ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد. اگر قیمت ارزی در طول روز به شدت بالا و پایین شود، نشان‌دهنده‌ این است که ارز دارای نوسان است. به عنوان مثال، طلا یا اوراق قرضه پایدار هستند؛ لذا نوسانات آن‌ها پایین است و ارزششان معمولا تغییر نمی‌کند، در حالی که ارز دیجیتال، بی‌ثبات‌ترین دارایی در جهان است، پس نوسانات بالایی دارند.

نوسانات، نشان‌دهنده‌ ریسک معاملاتی است. بنابراین، یک دارایی پرنوسان و ناپایدار با ریسک‌های بالایی همراه است، اما از طرف دیگر فرصتی برای کسب سود خوب نیز هست. از طرف دیگر، یک ارز دیجیتال با نوسانات کم، دارای ثبات و کم خطر است، اما سود شما هم بسیار ناچیز خواهد بود.

بسترهای تبادل

بسیاری از پلتفرم‌ها به صورت جغرافیایی متمرکز هستند؛ به عنوان مثال، Kraken  یک صرافی بیشتر اروپایی است، در حالی کهHuobi  برای بازار آسیا تمرکز دارد. برای این‌که در معاملات روزانه مشکلات کمتری داشته باشید، بهتر است پلتفرم‌هایی مانند StormGain را انتخاب کنید که در سطح جهانی فعالیت می‌کنند.

علاوه بر این، ارزهای دیجیتال برای معاملات روزانه باید توسط صرافی های معتبر لیست شوند. اگر دارایی در پلتفرم‌های مختلف فهرست نشده باشد، زیاد برای ترید ساعتی مناسب نیست.

نقدینگی

نقدینگی به معنی توانایی یک ارز برای فروش فیات یا سایر ارزهای دیجیتال است. این برای هر معامله‌گر که به دنبال (بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری روزانه در سال 2023) هست بسیار  اهمیت دارد؛ زیرا هر چه نقدینگی بالاتر باشد به معنی نوسان بیشتر است و به تریدر فرصت باز و بسته کردن هر موقعیت را در مدت زمان کوتاهی فراهم می‌کند. علاوه بر این، دارایی‌هایی با نقدینگی بالا تضمین می‌کند که قیمت‌ها منصفانه هستند.

دکمه بازگشت به بالا