بهترین کشور برای پناهندگی

امروزه با توجه به آمار بالای مهاجرت در سراسر دنیا، انواع روش های مهاجرت ارائه می شود که یکی از آن ها مهاجرت به صورت پناهندگی می باشد. پناهندگی می تواند آخرین راه برای مهاجرت متقاضیانی باشد که به دنبال عوض کردن مقصد زندگی خود می گردند. افرادی که به دنبال پناهندگی می باشند بهتر است از همان ابتدا مقاصدی را انتخاب کنند که برای پناهندگی ایده آل و امن باشد. در حالت کلی این روش مهاجرتی برای افرادی مناسب است که به دلیل عقاید خاص و متفاوت خود به دنبال راهی برای زندگی در مقصدی می باشند که ترس در آن جایی نداشته باشد و بتوانند با عقاید شخصی خود، آزادانه در آن مقصد زندگی کنند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت هتل تا هتل مراجعه کنید.

بهترین کشور برای پناهندگی 2023 | بهترین کشور برای پناهندگی افغان ها | بهترین کشور برای پناهندگی ایرانیان

به همین منظور بسیاری از مردم می خواهند بدانند که بهترین کشور برای پناهندگی کدام است و چگونه می توانند از شرایط راحت ترین کشورها مطلع شوند و برای این نوع مهاجرت اقدام کنند. برای پاسخ به سوالات فوق در این مقاله بهترین کشور برای پناهندگی ایرانیان و شرایط پناهندگی در بهترین کشورها بررسی شده و همچنین به مسائلی همچون هزینه، حقوق ماهیانه، مدت زمان و مزایای پناهندگی در بهترین کشورها پرداخته شده است.

 

افرادی که به دنبال کشوری برای پناهندگی می باشند بایستی از همان آغاز کار بهترین آن ها را از لحاظ شرایط راحت ترین کشورها و مزایا سنجیده و برای پناهنده شدن به آن کشور طبق قوانین و مقررات خاص آن اقدام کنند. از این رو در جدول زیر به لیست بهترین کشورهای پناهنده پذیر اشاره شده است. کشورهای دیگری نیز هستند که در بعضی موارد شرایط را برای پذیرش پناهندگان محیا می کنند اما این پذیرش تضمین شده نیست. برای مثال در چند سال اخیر با سخت گیری فراوان مواجه شده است.

بهترین کشورها برای پناهندگی
ترکیه کانادا
آلمان آمریکا
سوئد روسیه
انگلستان

کشورهای ذکر شده با توجه به شرایط خاصی که برای پناه جو ارائه می دهند در لیست بهترین کشور برای پناهندگی قرار می گیرند. از جمله این شرایط می توان به امنیت و آرامش در خصوص آزادی بیان، وضعیت اجتماعی و فرهنگی مناسب اشاره کرد. با وجود اینکه پناهندگی به عنوان یک روش مهاجرتی پیشنهاد نمی شود و صرفا برای مطلع شدن کسانی است که خطراتی آن ها را تهدید می کند اما بهتر است فرد، بهترین کمپ های پناهندگی و بهترین کشورهای اروپایی برای پناهندگی را از میان تمامی گزینه های موجود انتخاب کند.

کمپ های پناهندگی معمولا اقامتگاه هایی هستند که کشور مقصد برای پناه جوها به منظور اسکان تعبیه کرده است. زندگی در کمپ ها هیچ گونه هزینه ای نداشته و حتی هزینه هایی مانند مواد غذایی، خورد و خوراک و لوازم بهداشتی توسط دولت مربوطه پرداخت می شود.

 

راحت ترین کشور برای پناهندگی ایرانیان

ایرانیانی که به دنبال شرایطی برای خروج از کشور می باشند با توجه به محدودیت های خاصی که قوانین برای آن ها در نظر گرفته است به دنبال پیدا کردن راحت ترین کشور برای پناهندگی می باشند. با توجه به مطالعات و آمار کلی، می توان دو کشور آلمان و سوئد را به عنوان راحت ترین کشور برای پناهندگی ایرانیان معرفی کرد.

کشور آلمان از دیرباز تا کنون یکی از بهترین گزینه های موجود برای زندگی پناه جویان ایرانی و جز لیست  به شمار می رود. وجود امنیت بالا و شرایط کلی مناسبی که کشور آلمان برای پناه جویان در نظر گرفته است با دیگر کشورها متفاوت می باشد. اما، لازم به ذکر است که بر خلاف دیگر کشورها کار اجباری یکی از شرایطی است که کشور آلمان برای پناهندگان در نظر گرفته است.

افرادی که به دنبال آزادی بیان می باشند و از این جهت در کشور خود احساس خطر می کنند بهتر است کشور سوئد را به عنوان بهترین کشور برای پناهندگی در نظر بگیرند. نبود مشکل در زمینه گرایشات جنسی و عقاید مذهبی یا سیاسی از جمله مسائلی است که این کشور را به یکی از راحت ترین کشور برای پناهندگی ایرانیان تبدیل کرده است.

 

شرایط پناهندگی در بهترین کشورها

یکی از مهم ترین مسائل برای پناه جو شناخته شدن از سمت دولت مدنظر این است که افراد شرایط پناهندگی در بهترین کشورها به عنوان پناه جو را داشته باشند. به طور مثال اگر فردی در کشور خود دارای امنیت و آسایش باشد و آن کشور همه جوره از او حمایت کند نمی تواند با اثبات دلایل کافی خود را به عنوان پناه جو معرفی کند. همچنین اگر فردی در کشور مبدا جرم و جنایتی کرده باشد که بعد از فرار از کشور خود و پناهندگی برای کشور مقصد مشکلی ایجاد کند، آن کشور پناهندگی فرد را به رسمیت نشناخته و حتی در برخی موارد ممکن است او را بازداشت و تحویل کشور مبدا دهد.

پناهندگی انواع مختلفی دارد به طور مثال پناهندگی می تواند مذهبی، سیاسی، جنسی و یا حتی نژادی باشد. در هر یک مثال های فوق فرد بایستی برای واجد شرایط بودن پناهندگی خود دلایل و اهداف خروج خود از کشور و مهاجرت به بهترین کشور برای پناهندگی را اثبات و آن ها را با جزئیات و مدارک کافی به دولت مدنظر تحویل دهد. به طور مثال اگر فردی برای عوض کردن دین خود از طرف کشور خود، تهدید به خشونت و یا اعدام شود می تواند برای نجات جان خود با اثبات این تهدید خود را به عنوان پناه جو به کشور دیگر معرفی کرده و پناهندگی آن کشور را بگیرد.

هزینه پناهندگی در بهترین کشورها

هزینه های زندگی در هر مقصد شامل هزینه ی خورد و خوراک، اسکان، تهیه لوازم بهداشتی و پوشاک می باشد در حالی که بخش بسیاری از این هزینه ها توسط دولت مربوطه پرداخت می شود، اما بهتر است متقاضیان بدانند که پناهنده شدن در یک کشور با زندگی کردن در آن تفاوتی نداشته و هر دو شامل پرداخت هزینه می باشند. اگر دولت تشخیص دهد که فرد پناه جو به همراه خانواده اش هیچ گونه هزینه ای را نمی توانند پرداخت کنند با در نظر گرفتن کمپ های کار اجباری آن ها را وادار به کار کرده و به جای دستمزد به آن ها، امکاناتی ارائه می دهد

هزینه پناهندگی در بهترین کشورها مانند ، فرانسه، یونان و… با هم متفاوت می باشد و بهتر است متقاضیان قبل از اعلام پناه جویی در بهترین کشور برای پناهندگی از شرایط راحت ترین کشورها اگاه باشند. امروزه بسیاری از سودجویان هزینه های گزافی از افراد متقاضی پناهندگی دریافت می کنند و با دادن وعده های پوچ به افراد مبالغ بالایی در این جهت می گیرند. به همین دلیل یکی از نکاتی که باید افراد در نظر داشته باشند این است که به هر کسی اعتماد نکرده و پول خود را بدون دریافت اسناد و مدارک خرج نکنند.

لازم به ذکر است متقاضیانی که برای پناهندگی اقدام می کنند می توانند با قید کردن شرایط ویژه در هنگام پناهندگی و همچنین با پرداخت هزینه ای مجزا شرایط اسکان متفاوت و راحت تری را نسبت به دیگر پناه جویان داشته باشند. اسکان متفاوت معمولا در اتاق هایی خالی است که به همین منظور تعبیه شده اند و فرد می تواند به همراه خانواده اش به دور از دیگر گروه های افراد پناه جو، در مدت پناهندگی، در آن زندگی کند.

حقوق ماهیانه پناهندگی در بهترین کشورها

افرادی که تحت عنوان پناه جو به یک کشور سفر می کنند، در ابتدای ورودشان به کشور به محلی جهت اسکان هدایت می شوند. برخی از کشورها از همان ابتدا پناه جویان را با کمپ کار اجباری آشنا می کنند و برخی دیگر از شروع دوره پناهندگی به مدت یکسال از افراد هیچ گونه کاری در قبال اسکان نمی خواهند و علاوه بر اسکان هزینه های ماهیانه ای نیز پرداخت می کنند.

حقوق ماهیانه پناهندگی در بهترین کشورها برای پناهندگی با هم متفاوت است، اما نکته ای که وجود دارد این است که افراد تنها به مدت یک سال از شروع پناه جو شناخته شدن هزینه ماهانه دریافت می کنند و پس از آن بایستی لایق بودن خود را در بخش کاری نشان داده و به دولت مد نظر اثبات کنند که اهدافشان برای زندگی در آن کشور جدی می باشد. به طور مثال هزینه های پرداختی ماهیانه برای به شرح زیر می باشد.

تعداد افراد هزینه پرداختی ماهانه دولت به پناهندگان
یک فرد مجرد 400 یورو
یک کودک 80 یورو
یک زوج متاهل 450 یورو

برخی از اقدامات اولیه مربوط به مهاجرت به بهترین کشور برای پناهندگی مانند دریافت بیمه، داشتن پزشک خانواده، پیدا کردن مترجم توسط دولت مدنظر متقاضیان تعمین شده و افراد هیچ گونه هزینه ای بابت آن ها پرداخت نمی کنند. همچنین بسیاری از کارهای گروهی همچون آموزش و یادگیری زبان، ملاقات افرادی که وجه کاری مشابه دارند نیز توسط دولت مربوطه شکل می گیرد.

مدت زمان پناهندگی در بهترین کشورها

متقاضیانی که تحت عنوان پناه جو وارد کشور مقصد می شوند بهتر است بدانند که تا انتهای مهاجرت خود به این عنوان شناخته نشده و تنها مدت مشخصی زیر نظر دولت به زندگی خود ادامه می دهند. معمولا مدت زمان پناهندگی در بهترین کشورها بین 180 روز تا یکسال می باشد. در تمام مدت معین شده دولت موظف است با دادن اسکان به افراد پناه جو و همچنین پرداخت هزینه های ماهیانه آن ها را حمایت کند

لازم به ذکر است که در این مدت افراد باید هدف اصلی خود برای بودن در کشور مقصد را تعیین کرده و خود را برای زندگی جدید در آن کشور و شرایط راحت ترین کشورها وفق دهند. به طور مثال افرادی که به دنبال ادامه تحصیل می باشند بایستی از آموزش های زبان و دیگر درس های کمپ بهترین کشورها برای پناهندگی استفاده کرده تا بتوانند خود را هم درجه با دیگر دانش آموزان و دانشجویان هم سن و سال خود در آن کشور کنند. همچنین افرادی که به عنوان سرپرست خانوار در کمپ پناه جویی اسکان می پذیرند باید حرفه و شغل خود را انتخاب و بعد از دوران پناهندگی برای آن کشور کار کرده و در چرخه اقتصاد آن سهیم شوند.

مزایای پناهندگی در بهترین کشورها

با توجه به اینکه پناه جویان ملزم به کار در شش ماه یا یکسال پناهندگی خود نیستند در نتیجه می توان دریافت که یکی از مزیت های پناهندگی دریافت پول به صورت ماهانه می باشد. به طور مثال در کشور فرانسه افراد پناه جو که از طریق و… به این کشور رفته اند، با درآمد ماهیانه 440 یورو می توانند تمامی هزینه های زندگی خود از قبیل خوراک، پوشاک و هزینه های مربوط به خدمات بهداشتی خود را تامین کنند.

از دیگر مزیت های بهترین کشور برای پناهندگی می توان به این موضوع اشاره کرد که اگر فردی به همراه خانواده خود پناهنده شود نسبت به یک فرد تنها از اولویت بالاتری برای دولت برخوردار است چرا که تعداد افراد بیشتری وارد چرخه اقتصادی دولت می شوند و نیروی کار کشور مقصد نیز بالا می رود.

اگر افرادی به دنبال تحصیل رایگان در کشوری باشند که به آن پناهنده شدند می توانند با دریافت مرتبط با پناهندگی علاوه بر دریافت هزینه ماهیانه از آموزش رایگان نیز بهره مند شوند. همچنین دریافت امکانات استاندارد برای افراد پناه جو نیز یکی دیگر از مزایای پناهندگی در بهترین کشورها به شمار می رود که می تواند کیفیت زندگی و اسکان افراد را در کشور مقصد بالا ببرد.

در این راستا کارشناسان مرکز مشاوره تحصیل در خارج از کشور اپلایتو می توانند در کلیه مراحل انتخاب بهترین کشور برای پناهندگی همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی اپلایتو پاسخگوی سوالات و شبهات در این زمینه باشند. همچنین متقاضیان می توانند با عضویت در کانال تلگرام و صفحه مجازی اینستاگرام از آخرین اخبار مرتبط با شرایط راحت ترین کشورها​ مطلع شوند.


زمانی که به مهاجرت فکر می‌کنید، اولین سوال و دغدغه مهمی که به ذهن می‌رسد این است که بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان کدام است؟ پاسخ این سوال به هدف شما از مهاجرت، میزان سرمایه مالی و نیازهایی که شما از کشور مقصد دارید، بستگی دارد.

اما در یک کلام، براساس منابع مختلف، برخی از بهترین کشورها برای مهاجرت و مهاجران عبارتند از: پرتغال، بحرین، سوئد، سوئیس، استرالیا، نیوزیلند، کانادا و امارات متحده عربی. این کشورها مزایای مختلفی مانند ثبات اقتصادی، کیفیت زندگی، سهولت در اخذ اقامت ارائه می دهند.

تحقیق و مقایسه کشورهای مختلف بر اساس نیازها و اولویت های فردی قبل از تصمیم گیری بسیار مهم است. به همین دلیل اگر فعلاً نمی‌خواهید این متن را تا انتها مطالعه کنید،  را پُر کرده تا مشاوران باتجربه ما با شما تماس بگیرند و راهنمایی‌تان کنند.

به طور کلی اهداف مهاجرت را می‌توانیم به سه دسته اصلی تقسیم کنیم: مهاجرت برای کار، مهاجرت برای تحصیل و مهاجرت برای سرمایه‌گذاری. اینجاست که انتخاب کشور مقصد اهمیت پیدا می‌کند.

در ادامه این مقاله به طور کلی بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان را زیر ذره بین قرار داده‌ایم و به تفکیک نیز در صفحات دیگر بهترین کشور برای کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری را بررسی کرده‌ایم.

بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان

کار، یکی از اصلی‌ترین دلیل کسانی است که قصد مهاجرت دارند. به‌طور کلی می‌توان گفت، بهترین کشور برای کار، آن‌جایی است که ترس از اخراج وجود ندارد، دخل و خرج با هم همخوانی دارند، امنیت شغلی بالاست، درآمد دریافتی کفاف تمام هزینه‌ها زندگی را بدهد، دسترسی به مشاغل و بازار کار راحت باشد و رضایت شغلی و اجتماعی بالایی وجود داشته باشد.

یکی از عمده‌ترین دلایلی که مردمان جهان‌ سومی به دنبال بهترین کشورها برای زندگی و صدالبته بهترین کشورها برای کار هستند، همین نداشتن رفاه و درجا زدن باوجود تلاش شبانه‌روزی است. چیزی که با زندگی در کشورهای پیشرفته می‌توان به‌راحتی به آن دست یافت.

پارسی کانادا، مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان را تهیه و لیست بهترین کشورها برای کار را مطابق با آن آماده کرده‌ایم. معیارهای ما از این قرار است:

کشورهای طراز اولی مثل آلمان، کانادا و استرالیا را می‌توان جزو بهترین کشورها برای مهاجرت کاری معرفی کرد. جزئیات مهاجرت کاری به هرکدام از این کشورها را می‌توانید در مطالب پیشنهادی زیر بخوانید:

اطلاعات از شما؛ ارزیابی شرایط مهاجرتتان از ما! ما با کمک باتجربه‌ترین کارشناسان، شرایطتان را ارزیابی دقیق کرده و با توجه به آن، مناسب‌ترین کشور برای مهاجرت کاری را به شما معرفی می‌کنیم. کافی‌ست را پر کنید که فقط 1 دقیقه وقت می‌گیرد!

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی کجاست؟

زمانی که صحبت از مهاجرت تحصیلی می‌شود، فاکتورهایی که باید در نظر بگیرید، فرق می‌کند. برای مثال رتبه دانشگاه، کیفیت آموزش در رشته تحصیلی مورد نظرتان و هزینه‌های تحصیل از موضوعات مهم به شمار می‌روند. به طور کلی دانشجویان در سراسر جهان کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلستان، چین، کانادا، استرالیا را به عنوان اولین مقصد خود انتخاب می‌کنند.

البته این رده‌بندی برای دانشجویان ایرانی کمی متفاوت است. بر اساس آخرین سرشماری انجام شده از دانشجوهای ایرانی در کشورهای خارجی، بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان به شرح زیر است:

  • ایالات متحده آمریکا
  • ترکیه
  • آلمان
  • ایتالیا
  • کانادا

جزئیات کامل درباره تحصیل در این کشورها را در صفحات زیر بخوانید:

بهترین کشور برای سرمایه گذاری کجاست؟

برای انتخاب کشور جهت سرمایه‌گذاری باید فاکتورهایی مثل حداقل هزینه برای سرمایه‌گذاری، امنیت کشور مقصد برای سرمایه‌گذاری، تسهیلات ارائه شده، میزان سود سرمایه‌گذاری و شرایط اخذ اقامت از این طریق را بررسی کنید.

بر اساس این فاکتورها می‌توانیم کشورهای کانادا، استرالیا، پرتغال و اتریش را به شما پیشنهاد کنیم. البته لیست کامل این کشورها را به همراه مزایای سرمایه‌گذاری در هر کدام، می‌توانید در مطلب پیشنهادی زیر بخوانید. لازم به ذکر است برخی از کشورها بخصوص کشورهای حوزه کارائیب با ارائه پیشنهادهای متنوع  سرمایه‌گذاری شرایط را برای اقامت و استفاده از مزایای پاسپورت را فراهم می‌کنند. یکی از این گزینه‌ها است که متقاضی پس از دریافت آن می‌تواند بدون ویزا به 145 کشور دنیا سفر کند و از مزایای این پاسپورت برخوردار شود.

بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان

همان‌گونه که می‌دانید به دلیل تبعیض نژادی و فعالیت‌های تروریستی برخی گروهک‌ها در سراسر دنیا، کشورهای پیشرفته از پذیرش مسلمانان امتناع می‌کنند.

همین موضوع باعث شده تا روند مهاجرت مسلمانان به سایر کشورها به‌سختی انجام شود؛ اما بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان کدام است؟ در ادامه فهرستی از بهترین کشورها برای مهاجرت مسلمانان فراهم ‌شده است.

بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان
کانادا استرالیا نیوزلند
فرانسه آلمان یونان
بلغارستان بلژیک مجارستان
سنگاپور روسیه آمریکا
انگلستان مالزی ترکیه
اسپانیا امارات عربستان

حال، شاید با خود بگویید که چرا این کشورها همیشه پذیرای مسلمانان هستند؟ یکی از دلایل مهم این است که برای این کشورها، شخصیت فرد، مهارت و استعداد او در اولویت قرار دارد. به‌عنوان ‌مثال را می‌توان بهترین کشور برای مسلمان محسوب کرد، چراکه دولت آن به کارآمد بودن مهاجر برای کشورش بیشتر اهمیت می‌دهد تا دین او.

برای کشور هایی چون آلمان، استرالیا، نیوزلند، فرانسه و … نیز همین کارآمدی فرد مهم ‌تر از دین اوست. همین دلیل مهم باعث شده تا کشور های گفته شده جزء بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان از لحاظ دینی به شمار بیایند. اما در کشورهای عربی مانند امارات یا عربستان به دلیل یکسان بودن دین، درک متقابل بیشتر است.

البته لازم به ذکر است که برای ایرانیانی که قصد مهاجرت دارند و می‌خواهند در کشوری زندگی کنند که از لحاظ دینی برای آن‌ها امنیت وجود داشته باشد، ترکیه، آلمان، سنگاپور، مالزی، کانادا، استرلیا و … می‌توانند گزینه‌های بهتری نسبت به کشورهایی مانند عربستان باشند.

بهترین کشور برای مهاجرت با خانواده

برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت با خانواده، معیارهای مختلفی تاثیرگذار هستند. در انتخاب مقصد، باید شرایط اعضای خانواده، اهداف و سبک زندگی آن‌ها را در نظر گرفت. چنانچه قصد دارید با خانواده خود به خارج از کشور مهاجرت کنید، مطلب را بخوانید تا با کشورهای مختلف و شرایط آن‌ها برای مهاجرت آشنا شوید.

بهترین کشور برای پناهندگی

آخرین راه و صدالبته اشتباه‌ترین روش برای مهاجرت به کشوری دیگر، پناهندگی است. به‌طورکلی، کسانی که از این روش اقدام می‌کنند در خوش‌بینانه حالت، دو راه بیشتر پیش روی آن‌ها نیست: یا باید در کمپ‌ها با افراد دیگر در شرایطی فوق‌العاده نامناسب زندگی کنند تا جواب پناهندگی‌شان برسد و یا باید از آن کشور دیپورت شده و به مکان‌های دیگر منتقل شوند.


پارسی کانادا، پناهندگی را توصیه نمی‌کند و هیچ‌گونه خدماتی در این زمینه ارائه نمی‌‌دهد.

کشورهایی که در ادامه مشاهده می‌کنید، بیشترین پذیرش مهاجران پناهنده را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده‌اند. معمولاً این کشورها اجازه ورود مردم سوریه، افغانستان، سومالی و… را به وطن خود را می‌دهند و برای آن‌ها شرایط قابل‌قبول‌تری فراهم می‌کنند.

کمپ‌های تمیزتر، روند پذیرش سریع‌تر، فراهم کردن امکانات گرمایشی و تهیه خوراک ازجمله امکاناتی است که برای پناهندگان آماده می‌شود.

بهترین کشور برای پناهندگی
آمریکا ترکیه صربستان بنگلادش
کنیا انگلستان یونان آلمان

لازم به ذکر است، کشور های نام برده بیش‌ترین نرخ پذیرش پناهنده را در دنیا دارند. به عنوان نمونه، کشورهایی چون کنیا و بنگلادش، پناهندگان کشورهای مجاور خود را قبول می‌کنند.

از طرف دیگر، ایرانیان کشورهایی چون ترکیه، یونان و آلمان را برای این روش انتخاب می‌کنند. توجه داشته باشید، پارسی کانادا پناهندگی را به هیچ مهاجری توصیه نمی‌کند. توصیه می‌شود برای مهاجرت، به جای پناهندگی، از سایر روش‌های قانونی استفاده کنید. اگر به مهاجرت به اروپا علاقه‌مند هستید، مطلب را هم مطالعه کنید.

همچنین در مطلب ، شهرهای مختلف دنیا را از نظرهای مختلف لیست کردیم که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه منید.

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سخن پایانی

تلاش کردیم در این نوشته، به گونه‌ای اطلاعات مفید و مختصر به شما ارائه کنیم که بعد از مطالعه آن به پاسخ سوال “بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان” رسیده باشید. امیدواریم هرچه سریع‌تر مقصد ایده‌آل و مطلوب خودتان را پیدا کنید.

ما هم با مشاوره حرفه‌ای در کنارتان خواهیم بود. ضمناً اگر سوالی داشته باشید می‌توانید در قسمت کامنت‌ها بپرسید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن پاسخ بدهیم. اگر هنوز هم سوالی در ذهن دارید، برای ارتباط با می‌توانید فرم مشاوره زیر را پر نمایید. مطلب پیشنهادی زیر را هم از دست ندهید:

سوالات متداول

کشورهای آلمان، کانادا و استرالیا را می‌توان جزو بهترین کشورها برای مهاجرت کاری معرفی کرد. دلیل این ادعا را به همراه لیست کامل کشورها، در مطلب ، بخوانید.

با پر کردن ، کارشناسان مهاجرتی پارسی کانادا، شرایط اختصاصی شما را برای انتخاب بهترین کشور برای کار بررسی کرده و با شما تماس خواهند گرفت

برای اینکه ببینیم چه کشورهایی پذیرای بهتری برای مهاجرین مسلمان است، باید به فاکتورهای مختلفی توجه کنیم. مثلاً ببینیم وضعیت نژادپرستی و قوانین ضدنژادپرستی در آن کشور چگونه است، وضعیت آزادی‌های مدنی برای مسلمانان چطور است و

شاید با این تفاسیر بتوان گفت از لیست کشورهایی که در این مقاله ذکر کردیم، کانادا، بهترین کشور برای مهاجرت مسلمان به حساب می‌آید.

شاید بتوان کشورهای کانادا، استرالیا، آلمان، آمریکا و انگلستان را بهترین کشورها برای تحصیل نام برد. البته هرکدام از این کشورها بنا به دلیلی جزو بهترین‌ها هستند. اطلاعات بیشتر درباره آن‌ها را در مطلب ، مطالعه کنید.

اگرچه برای انتخاب بهترین کشورها جهت مهاجرت ایرانیان، نباید تنها به فاکتور دستمزد اکتفا کرد و فاکتورهای بسیار بیشتری را باید مورد بررسی قرار داد، با این حال می‌توان گفت از بین کدر این مقاله، بهترین کشور ها برای پناهندگی با در نظر گرفتن شرایط کنونی برای پناهندگان، مورد بررسی قرار گرفته است. با اینکه ، هم قانونی و کم ریسک اند، و هم تضمینی برای آینده بهتر و روشن تر، اما در برخی موارد خاص، متقاضی، مجبور به انتخاب مسیر مهاجرت از طریق پناهندگی میشود.

همانطور که میدانیم، پناهندگی از مسیرهای بسیار پر ریسک و پر خطر و همینطور غیرقانونی محسوب میشود. اما با توجه به تجربه که نشان دهنده این است که گاها، اجبار به پناهندگی آخرین گزینه و راه نجات فرد است، قصد بررسی این را داریم که چه کشورهایی را به عنوان می توان برشمرد و همچنین کدام کشورها دیپورت ندارند و کشورهای مبدا امن برای پناهندگان می باشند؟

بیشتر بخوانید:

مسیر پناهندگی از ابتدا، موردی اجباری است، که آنچنان خود پناهنده تعیین کننده و یا دارای حق اختیار و انتخاب نیست. در این موضوع هر چیزی ممکن است لحظه ای تغییر نماید، از قوانین پناهندگی گرفته تا نحوه سفر و رسیدن به کشور مقصد و تمام شرایط و عواملی که از مسیر تا لحظه پذیرفته شدن پرونده و

 در واقع تنها موضوعی که میتواند ثابت بماند و روی آن حساب کرد، این است که آن کشور چه شرایطی برای پناهندگان در نظر گرفته  و داشتن چه آیتم هایی است که، آن را به عنوان بهترین کشور برای پناهندگی رسانده است.

به طور کلی، بهترین کشور برای پناهندگی، کشوری است که:

  •  عضو معاهده ژنو بوده، به تمام مفاد این قرارداد عمل می نماید
  •   برای پناهندگان واقعی، میزبان خوبی باشد
  • بعد از پذیرش پناهنده، محل سکونت و امکانات زندگی و رفاهی برای پناهندگان، در حد نرمال فراهم نماید.

 در ادامه مطلب به معرفی این کشورها خواهیم پرداخت و یک لیست کشورهای پناهنده پذیر 2022 را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

با مطالعه این لیست می توانید با کشورهای پناهنده پذیر در سال 2022 میلادی آشنا شوید و اگر متقاضی پناهندگی در کشوری خارجی هسیتد ببینید که در این لیست به عنوان کشور پناهنده پذیر وجود دارد یا نه ؟

برای هر کشور در این لیست ، شرایط پناهندگی و انوع کیس های پناهندگی موجود را به طور کامل در ادامه مطلب توضیح داده ایم . پس تا انتهای مطلب همراه باشید

راحت ترین کشور برای پناهندگی ایرانیان

معمولاً هر کشوری دارای یک سری قوانین خاص خود در برخورد با مهاجران و اتباع خارجی و یا پناهندگان می باشد. در این میان برخی کشورها مثل کانادا مهاجر پذیرتر و پناهنده پذیر هستند. کشورهای توسعه یافته معمولاً تمایلی به پذیرش مهاجر یا پناهنده به کشور خود را ندارند.

اما پناهندگی در کشوری مانند آلمان با دقت و جزئیات بالایی بررسی می شود و بیشتر کیس ها رد می شوند. پناهندگی راه مناسبی برای مهاجرت نیست و می توان از طریق سرمایه گذاری در آلمان به راحتی مهاجرت کنید.

در مورد راحت ترین کشور برای پناهندگی ایرانی ها می توان به ترکیه هم اشاره نمود که پناهندگی در ترکیه معمولاً به این صورت است که ترکیه فقط به طور موقت از پناهندگان حمایت می کند و به دلیل این که پناهندگان از لحاظ اجتماعی جایگاه نامناسبی دارند به کشورهای دیگر هدایت می شوند.

در نتیجه اگر بخواهیم به راحت ترین کشور اروپایی برای پناهندگی ایرانیان اشاره کنیم و یا بگوییم آسان ترین کشورها برای پناهندگی کدام کشورها هستند؟ نمی توان کشورهای مشخصی را در نظر گرفت. در واقع به جای این که به دنبال پناهندگی و راه های غیرقانونی باشید بهتر است از روش های کم هزینه و آسان برای مهاجرت به مقصد مورد نظر خودتان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

پناهندگی کشور آمریکا

برای مهاجرت به امریکا، راه های بسیاری وجود دارد؛ که پناهندگی نیز از راه های نامناسب و نادرست مهاجرت به این کشور است. افرادی که دارای شرایط واقعی پناهندگی هستند میتوانند در :

  • تا 1 سال بعد از ورود خود به این کشور، درخواست پناهندگی خود را اعلام نمایند.
  •  پس از اعلام پناهندگی، نوبت اداره مهاجرت آمریکا خواهد بود، که با بررسی مدارک و ادعاهای ارائه شده، با متقاضی مصاحبه ای حضوری نماید
  • در صورتی پذیرش پناهندگی، پناهنده می تواند برای همسر خود و فرزندان زیر 21 سال خود درخواست ورود و اقامت در آمریکا را داشته باشد
  • همینطور پناهنده، پس از 1سال از اخذ پناهندگی، شخص میتواند برای اخذ گرین کارت( GREEN CARD) آمریکا اقدام نماید.

نکته مهم اینجاست که چنانچه فرد به کشور خود بازگردد و دولت امریکا مطلع گردد، شخص بازخواست شده و حتی امکان باطل شدن گرین کارت وی وجود دارد. چرا که این عمل شخص، با ادعاهای وی و مصاحبه و مدارک ارائه شده اش متناقض است.

بیشتر بخوانید :

کشور کانادا

کشور کانادا را به جرات میتوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورها دانست. این کشور سالانه حدود 30 هزار پناهنده جذب می کند. در سالهای اخیر با توجه به افزایش جنگ های خاورمیانه نیز، آمار این تعداد بیشتر هم شده. کشور کانادا به افرادی که در کشور خود، ایمن نیستند و مورد آزار هستند پناهندگی اعطا میکند، که البته این اشخاص دیگر حق بازگشت به کشورشان را نخواهند داشت. پناهندگی در کانادا با برنامه اسکان مجدد که متقاضی خارج از کانادا است و برنامه پناهجو که برای متقاضیان پناهندگی در داخل کانادا است، اتفاق میفتد.

پناهندگی به کانادا امکان پذیر است و این کشور را با اطمینان از بهترین کشورها برای پناهندگی می توان نام برد. پناهندگان این کشور، حق تحصیل و کار و همینطور داشتن مسکن و سرپناه خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

کشور انگلستان

انگلستن نیز در بین بهترین کشورها برای پناهندگی شرایط خوبی دارد. برای پناهندگی این کشور، در بدو ورود به انگلستان، باید درخواست خود را ارائه نمایید، البته در صورتی که واجد شرایط پناهندگی و پناهنده واقعی هستید. لازم به ذکر است که، طبق آخرین قوانین پناهندگی در انگلستان، درخواست پناهندگی شهروندان اتحادیه ی اروپا مورد بررسی قرار نمی گیرد.

افرادی که امکان زندگی با آرامش به دلیل آزار و اذیتهای مختلف در کشور خود ندارند؛ و همینطور افرادی که به دلایل وضعیت اجتماعی و فرهنگی یا سیاسی، همینطور نژادی، دینی، ملیتی، مورد آزار و شکنجه اند، از نظر انگلستان واجد شرایط پناهندگی و پذیرفته هستند.

9شما به عنوان پناهنده در انگلستان 6 ماه زمان اقامت و پناهندگی دارید، که در صورت پذیرش کامل، امکان همراه نمودن خانواده خود را نیز به مدت 5 سال در انگلستان خواهید داشت. پس از گذشت 5 سال، شخص می تواند برای اقامت دائم ارائه درخواست نماید.

بیشتر بخوانید:

کشور آلمان

برای ، در میان مسیرهای قانونی، مسیر پناهندگی نیز امکان پذیر است. کشور آلمان با اینکه دارای جمعیت نسبتا زیادی است، اما جزو بهترین کشورهایی است که پناهنده نیز می پذیرند. میان کشورهای اتحادیه اروپا، آلمان بیشتر پناهنده می پذیرد.این پناهندگان بیشتر از کشورهای ایران، ترکیه، سوریه، عراق و افغانستان هستند. در سال 2020 حدود 1.1 میلیون پناهنده وارد کشور آلمان شده اند.

از مشکلاتی که در پناهندگی آلمان وجود دارد:

  •  کمپهای جمعی نامناسب
  •  وضعیت حقوقی، بهداشتی و روحی نامطلوب پناهندگان
  • پناهندگان تا مشخص نشدن پذیرششان حق و حقوق خاصی ندارند، حتی کار کردن
  •  همینطور پناهندگان در یکی از مراکز پذیرش اولیه، یا  مراکز اقامت جمعی، و یا محل اقامت غیر متمرکز استقرار خواهند یافت

پس از درخواست پناهندگی، به پناهندگان گواهینامه اجازه اقامت در کشور آلمان داده شده و این اشخاص امکان استفاده از بیمه های اجتماعی را دارندپس از پذیرش پناهندگی، افراد حق برگشت و حتی بازدید از کشور خود را تا 10 سال نخواهند داشت.

انواع کیس پناهندگی در آلمان

کیس و دلایل پناهندگی در آلمان، به چند دسته کلی که در زیر اشاره شده است، منتهی میشود:

پناهندگی سیاسی در کشور آلمان، به شرط اثبات بر وجود آزار و اذیت جسمی و روحی برای پناهجو در کشور مبدا، میسر است. صدور حکم نهایی و بررسی پرونده پناهندگان سیاسی، حدود 7 ماه طول می کشد. درصورت مثبت بودن پاسخ پناهندگی، این افراد تمامی حقوق شهروندان- آلمانی، اعم از کار و اشتغال و خدمات اجتماعی برخوردار خواهند بود. البته امکان باطل شدن اجازه پناهندگی موقت و ریجکت شدن در آلمان هست.

با توجه به تعریف پناهندگی اجتماعی، که به خاطر شرایط نابسامان اجتماعی کشور مبدا اتفاق می افتد، پناهندگی اجتماعی برای ایرانیان مقدور نیست و آلمان با این شرایط موافقت نمیکند.

در پناهندگی مذهبی، اثبات تغییر دین و در خطر بودن متقاضی از این بابت الزامی است. این پناهندگان حق بازگشت به کشور خود را ندارند؛ چرا که، در این حالت حرف خود را با عملشان نقض کرده اند.

بیشتر بخوانید:

پناهندگی کشور استرالیا

پناهندگی در ، از روشهای پر متقاضی مهاجرت در سالهای اخیر بوده است. این کشور عضو کنوانسیون ژنو است. اما به تازگی کسانی که غیرقانونی یا با پاسپورت نامعتبر ورود پیدا میکنند را بازداشت میکند. بیشترین کیس های پناهندگی در استرالیا ، شامل مواردی همچون جنگ، ناآرامی های مدنی و آزار و اذیت بوده است

متقاضیان پناهندگی بین 10-6 ماه برای اعلام درخواست مهلت دارند. مشکلات پناهندگان  استرالیا شامل:

  •  نبود بهداشت 
  • نبود امکانات مناسب 
  • همچنین شرایط زندگی نامناسب است.

 وضعیت کسانی که تا روشن شدن بررسیها مجبورند در کمپهای جمعی بمانند، بسیار نامطلوب است. اما پس از پذیرش پناهندگان، این کشور شرایط مساعدی برای آنها فراهم میکند.

بیشتر بخوانید:

کشور سوئد

کشورهای دیگری نیز هستند که در پناهنده پذیری بسیار فعال و پر رنگ بوده اند. از پناهنده پذیر ترین و سخاوتمندترین کشورها در بحث پناهندگی، کشور زیبای سوئد میباشد. این کشور در پذیرش پناهندگان بسیار فعال عمل میکند.

اما طبق آمار، در سال 2015، با هجوم بسیار زیاد پناهندگان، این کشور به دلیل نداشتن فضای آنچنانی از طریق کنوانسیون‌های بین‌المللی ژنو، سعی در محدود کردن قوانین و حقوق پناهندگان داشته است. البته با این اوصاف هم باز، این کشور جزو مهاجرپذیرترین و پناهنده پذیرترین کشورها محسوب می شود.

بیشتر بخوانید:

کشور ترکیه

از دیگر کشورهای پناهنده پذیر، که به خصوص در بحث پناهندگی ایرانیان بسیار فعال و همیشه در صحنه بوده است، می باشد

ترکیه از سال 2010  بیش از هر کشور دیگری پناهنده‌پذیر بوده است. طبق آمار تعداد پناهندگان این کشور به بیش از 4 میلیون نفر رسیده است. با اینکه ترکیه به خودی خود، کشوری پهناور اما پر جمعیت محسوب میشود. در سال 2016، ترکیه با امضای توافق‌نامه‌ای با اتحادیه اروپا، مهاجرت پناهندگان به اروپا را ممنوع شمرد. همین موضوع برای پناهندگانی که به سمت یونان رفته بودند و یا در ترکیه مانده اند، عواقب جدی ای پیش آورد. اما در هر صورت این کشور باز هم در مورد پناهنده پذیری همچنان زبانزد است، و برای بسیاری از افراد و پناهندگان، حکم سکوی پرشی برای رسیدن به اهداف خود از مهاجرت بوده است

بیشتر بخوانید:

سایر کشورها

در نهایت از مهم‌ترین و بهترین کشورها برای پناهندگی از کشورهای زیر نیز می توان نام برد:

  • آلمان – بیش از 1 میلیون پناهنده 
  • اتیوپی نزدیک به 1 میلیون پناهنده
  • ایالات‌متحده 
  • بنگلادش 
  • کنیا 
  • روسیه 
  • کامرون 

بیشتر بخوانید:

کدام کشورها دیپورت ندارند

نمی توان به طور دقیق در پاسخ به این سوال که کدام کشورها دیپورت ندارند یک یا چند کشور خاص را معرفی نمود بلکه در هر صورت پروسه مهاجرت و پناهندگی به گونه ایست که شما در کشور مقصد مهمان هستید و اگر قوانین و مقررات آن کشور را رعایت نکنید صاحب خانه از شما می خواهد تا کشورش را ترک کنید.

پس در مرحله اول باید قوانین کشور میزبان را به طور کامل رعایت کنید و با فرهنگ آن آشنا باشید. برای مثال اولین دلیل دیپورت شدن در ترکیه برای خارجی ها عدم پرداخت جریمه اقامت غیر قانونی می باشد.

انگلیس و آلمان بیشترین آمار دیپورت را دارند و تقریباً دو چهارم مهاجران خود را دیپورت کرده اند. در واقع آمار زیاد تعداد مهاجران به انگلیس و آلمان و باعث دیپورت زیاد از سمت این کشورها شده است زیرا این ها کشورهایی اند که بیشترین پناهنده خارجی را در خود جای داده است.

پروسه غربالگری در پناهندگی چگونه است؟

درخواست ملاقات با مامور اداره مهاجرت را، غربالگری می گویند. این موضوع پس از تسلیم درخواست پناهندگی امکان پذیر است. در پروسه ی غربالگری، متقاضی پناهندگی باید انگشت نگاری شده و عکس و اثر انگشت خود را ارائه نماید. دولت در روند مصاحبه، نیاز به کسب اطلاعاتی در مورد هویت اصلی پناهنده دارد. د راین مصاحبه از پناهنده سوالات زیادی راجع به اینکه:

  •  چرا کشور خود را ترک کرده؟ 
  • چه مواردی باعث آزار و اذیت او بوده ؟ 
  • به چه دلیل این کشور را برای پناهندگی انتخاب کرده، پرسیده خواهد شد.

پناهنده مصاحبه ی دیگری نیز، پس از پروسه ی غربالگری، با کارمند اداره مهاجرتی خواهد داشت، که باید در این مصاحبه مدارکی همچون موارد زیر را به افسر مصاحبه کننده ارائه نماید.

  •  گذرنامه و اسناد مسافرتی
  • گواهی ثبت نام پلیس 
  • مدارک شناسایی وهویتی

 در صورت عدم آشنایی پناهنده با زبان آن کشور، پناهنده حق درخواست مترجم دارد، که رایگان است.

بیشتر بخوانید:

سوالات متداول درمورد بهترین کشور برای پناهندگی

بهترین کشور اروپایی برای پناهندگی ایرانیان 2022 کدام است؟

طبق بررسی ها انجام شده بهترین کشور اروپایی برای پناهندگی ایرانیان ، کانادا، استرالیا، ، آلمان و … می باشد.

کدام کشور پناهنده می پذیرد؟

در لیست بهترین کشورها برای پناهندگی، کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، استرالیا، و… پناهنده می پذیرند.

چه کشورهایی در لیست کشورهای پناهنده پذیر 2022 قرار دارند؟

در حال حاضر کشورهای آلمان، کانادا، سوئد، انگلستان و … در لیست کشورهای پناهنده پذیر 2022 هستند.

راحت ترین کشور برای پناهندگی ایرانیان کدام کشور است؟

کشور کانادا جزو کشورهای پناهنده پذیر و مهاجر پذیر با قوانین راحت می باشد.

سخن پایانی مجله مهاجرت 

بهترین کشورها برای پناهندگی از نظر شرایط و پناهنده پذیری در متن بالا مورد بررسی قرار گرفت. با تمام اینها، روش پناهندگی توصیه نمی گردد. چرا که عواقب ناشناس و پر خطر در این مسیر بسیار زیاد است.

هر لحظه هر کشوری نظر و قوانین خود را راجع به پذیرش پناهنده تغییر میدهد. اما برای زمان های اضطراری که پناهندگی آخرین گزینه و راه امید و نجات است. بهترین کشورها برای پناهندگی را مورد بررسی قرار دادیم.

امیدواریم این مبحث پاسخ گوی سوالات شما عزیزان در این راستا بوده باشد. مجله مهاجرت، همواره برای اطلاع رسانی به روز، در باب مهاجرت و اخذ اقامت، آماده به یاری رسانی میباشد.

شورهای بالا که تشریح کردیم، در کشورهای استرالیا و لوکزامبورگ حداقل دستمزد نسبت به سایر کشور‌ها بیشتر است.

 

 

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا