بیانیه شرکت ایلان ماسک ؛ ما میمون‌ها را شکنجه نکرده ایم

بیانیه کمپین ایلانا ماسکا در مورد شکنجه میمون ها

این شرکت بیوتکنولوژی در حال توسعه یک رابط مغز و رایانه است که ادعا می کند روزی می تواند افراد را فوق العاده باهوش کند و توانایی راه رفتن افراد فلج را بازیابی کند.

با این حال، کمیته پزشکان برای پزشکی مسئول (PCRM) ادعا می‌کند که بین سال‌های 2017 تا 2020، میمون‌های آزمایشگاهی متعلق به Nuralink شکنجه شده‌اند و راش‌های پوستی، خودآزاری و خونریزی‌های مغزی در اسناد مورد بررسی مشاهده شده است.

Nuralink در آخرین بیانیه خود در مورد میمون های آزمایش شده تایید کرد که میمون ها کشته شده اند، اما گفت که این به دلیل عدم مراقبت و کمک پزشکی نبوده است.

Noralink که توسط ایلان ماسک تأسیس شده است، روی یک تراشه مغزی کاشته شده کار می کند که به گیرندگان اجازه می دهد تا وظایف را تنها با استفاده از ذهن خود انجام دهند.

سال گذشته، این شرکت فناوری خود را بر روی یک میمون ماکاک نشان داد که بدون جوی استیک و تنها با دستورات مغز خود بازی های ویدیویی انجام می داد.

یک گروه حقوق حیوانات به نام کمیته پزشکان برای پزشکی مسئول (PCRM) ادعا می‌کند که Nuralink از ایمپلنت‌های بسیار تهاجمی استفاده می‌کند که منجر به “رنج شدید از شکنجه میمون‌هایی می‌شود که مراقبت مناسبی دریافت نکرده‌اند”.

این گروه در گزارشی 700 صفحه ای مدعی شد که 15 میمون از 23 میمون مورد آزمایش کشته شده و برخی انگشتان خود را از دست داده اند.

در این شکایت، فعالان حقوق حیوانات دانشگاه کالیفرنیا در دیویس را در 9 مورد نقض حقوق حیوانات، از جمله قانونی که درد و ناراحتی حیوانات را هنگام مراقبت از آنها به حداقل می رساند، پیدا می کنند. به گفته این گروه، بسیاری از میمون ها در نتیجه آزمایش های بسیار تهاجمی و مراقبت ضعیف به شدت مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. این ایمپلنت ها و سخت افزارهای مربوط به آن که پس از ایجاد حفره در جمجمه وارد مغز می شوند، باعث عفونت های مکرر در حیوانات می شوند و سلامت آنها و دقت تحقیقات را به طور قابل توجهی به خطر می اندازند. همچنین نمونه های متعددی از صدمات میمون وجود دارد، از جمله زمانی که او انگشتان دست و پاهای خود را از دست داد، که ظاهراً نتیجه آسیب به خود یا آسیب های دیگر بود.

در موردی دیگر، میمونی که سوراخی در سر داشت، دچار عفونت پوستی خونی شده بود که او را مجبور به اتانازی کرد. در مثال دیگری که توسط این گروه ارائه شد، یک میمون ماده با نای وارد مغزش علائمی مانند استفراغ و تنگی نفس داشت که مشخص شد ناشی از سکته مغزی است.

این گروه از این داده‌ها برای شکایت از دانشگاه کالیفرنیا در دیویس استفاده کرد، جایی که نورالینک قبلاً آزمایش‌های خود را انجام داده است اما شرکت مستقیماً در این دعوی دخالت ندارد.

دانشگاه کالیفرنیا در دیویس، که همکاری خود را با نورالینک در سال 2020 تکمیل کرد، می‌گوید دستورالعمل‌های تحقیقاتی را در طول آزمایش‌ها به دقت بررسی و تأیید کرده است. سخنگوی دانشگاه گفت که کارکنان وی مراقبت های دامپزشکی از جمله کنترل حیوانات را به صورت شبانه روزی ارائه کردند و هرگونه حادثه را به کمیته حفاظت از حیوانات (IACUC) گزارش دادند تا در صورت لزوم در دستورالعمل ها و آموزش ها تغییراتی ایجاد کنند.

این کمیته قصد دارد از دانشگاه کالیفرنیا در دیویس شکایت کند و تصاویر و ویدیوهایی را که به عنوان بخشی از داده های منبع منتشر نشده اند، درخواست کند. او همچنین می خواهد به چهره حیواناتی که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه با Nuralink تحت آزمایش قرار می گیرند، دسترسی پیدا کند. اما کالیفرنیا دیویس می گوید این اطلاعات متعلق به نورالینک است.

شفافیت نورالینک

Nuralink در متنی طولانی در وب سایت خود، تیم PCRM را به هرگونه مخالفت احتمالی با استفاده از حیوانات در تحقیقات متهم کرد، حتی اگر مقررات فعلی نیاز به آزمایش حیوانی قبل از آزمایش بر روی انسان داشته باشد. مشمول.

این شرکت در بیانیه ای تاریخچه مختصری از همکاری خود با دانشگاه کالیفرنیا در دیویس را تشریح کرد و گفت که مرکز تحقیقات ملی پستانداران کالیفرنیا (CNPRC) ابتدا اجازه دسترسی به لاشه میمون ها را برای آزمایش عملکرد آنها داد و سپس از میمون ها با Has جان سالم به در برد. . آنها با سایر پروژه های تحقیقاتی.

Nuralink ادعا می کند که در مراحل اولیه پروژه خود، میمون ها فقط در روز عمل جراحی در دسترس شرکت ها بوده و سپس تحت بیهوشی به شکل اتانازی کشته می شوند. علاوه بر این، هر گونه آسیب به این میمون ها، از جمله از دست دادن انگشتان، احتمالاً به دلیل رفتار تهاجمی با سایر میمون ها در مرکز مراقبت بوده است و نتیجه آزمایش های شرکت نبوده است.

46

دکمه بازگشت به بالا