بیش از ۸۵ درصد بیمارانی که جان خود را از دست می دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند

به گزارش شفاف، دکتر بهرام عینالهی در حاشیه بازدید از مجتمع خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: واکسیناسیون و مصونیت از واکسیناسیون به طور کامل و 100 درصد از مرگ و میر عروق کرونا ویروس و شایعه مرگ ناشی از آن جلوگیری می کند. گفته می شود که تجویز واکسن عروق کرونا ویروس به هیچ وجه صحیح نیست زیرا تحقیقات، دانشمندان و مراکز تحقیقاتی نشان داده اند که واکسیناسیون یکی از مهم ترین عوامل در مبارزه با بیماری عروق کرونا ویروس قلب است.

وی افزود: یکی دو سالی است که این واکسن تولید نشده و 100 سال است که این واکسن در ایران برای مبارزه با بیماری هایی مانند سیاه سرفه، کزاز و فلج اطفال و همچنین مبارزه و ریشه کنی بیماری ها وارد ایران شده است. اما واکسیناسیون یک کار علمی است.” ایران سابقه بسیار طولانی در پزشکی دارد. به عنوان نماینده 20000 هیئت علمی و 800 مرکز تحقیقاتی باید بگویم که واکسیناسیون برای حفظ جان مردم و عزیزانمان ضروری است. هر فردی که می میرد ما را تحت تاثیر قرار می دهد، اما برای اطمینان از سلامت انسان باید واکسیناسیون با پوشش بالا انجام دهیم.

وزیر بهداشت گفت: امروز از وضعیت این خوابگاه بازدید کردیم و متاسفانه در این خوابگاه مشکلات بزرگی وجود دارد که دانشجویان در گذشته از عدم رسیدگی کافی گلایه داشتند اما اولویت جدی و مهم دولت سیزدهم رسیدگی به مردم است. . مشکلات و دانش آموزان.» آنها برای ما در اولویت هستند و مورد احترام هستند.

وی افزود: در واکسیناسیون نشان داده‌ایم که می‌توانیم و با مشارکت مردم در مدت زمان کوتاه و در حدود دو ماه و نیم توانستیم بیش از 70 درصد از جمعیت هدف را در دور اول واکسینه کنیم. و قطعاً به دنبال رسیدگی به امور رفاهی دانشجویی و خوابگاهی هستیم.» و از مردم، خیرین و سایر نهادهای مردمی و انقلابی می خواهیم در این امر خیر سهیم باشند. امیدواریم مشکلات کوتاه مدت دانشجویان از جمله بازسازی و تعمیر ساختمان خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی را در مدت زمان کوتاهی حل کنیم، اما برای حل اساسی مشکلاتی مانند تخریب و ساخت خوابگاه های جدید زمان بیشتری می طلبد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران ظرفیت 2500 نفر در خوابگاه را دارد که با توجه به وضعیت نامناسب خوابگاه ها توانست 1700 نفر را در خود جای دهد. در خوابگاه های خانوادگی این دانشگاه نیز مشکلاتی وجود دارد اما تاکنون 60 زوج متاهل در این خوابگاه مستقر شده اند اما برنامه های دانشگاه علوم پزشکی تهران اجاره ساختمان برای اسکان دانشجویان است. بهبود وضعیت خوابگاه ها یکی از اولویت های اصلی وزارت بهداشت است. به دانشجویان ساکن در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران قول دادم که در هفته های آینده مجددا از این خوابگاه بازدید خواهم کرد تا ببینم آیا مشکلات آنها حل می شود یا خیر.

عینالهی خاطرنشان کرد: بودجه و اعتبارات می تواند صرف کارهای فاخر و تزیینی شود اما اولویت ما بهسازی خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی است و در این راستا تا حد امکان منابع لازم در اختیار دانشگاه تهران است. علوم پزشکی.

«دانشجویان دانشگاه پزشکی خیلی زود با عروق کرونا ویروس واکسینه شدند و اکثر آنها دو دوز از واکسن را دریافت کردند. اگر دانش آموزی بیمار است، اقداماتی مانند گوشه گیری انجام دهید.

به گزارش وب دا، وی ادامه داد: خوشبختانه با بالا بودن میزان واکسیناسیون در کشور، وضعیت بیماری رو به بهبود است. امروز تمامی دانشجویان در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران ماسک زده بودند. یکی از مشکلات ما در کشور عدم اطلاع برخی از افراد در زمینه تاج و واکسن است اما اکثر افراد واکسینه می شوند زیرا می دانند مقاومت بدنشان در برابر تاج در حال افزایش است.

دکمه بازگشت به بالا