تخریب ۷۲ آمبولانس و مصدومیت شماری از کارشناسان اورژانس در حوادث اخیر

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کشور با کمبود آمبولانس مواجه است، از تخریب ۷۲ دستگاه آمبولانس در حوادث اخیر خبر داد.

به گزارش خبر روزانه به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی امروز (14 مهرماه) در حاشیه بازدید از بیمارستان آموزشی درمانی امام رضا (ع) مشهد از نحوه ارائه خدمات درمانی و درمانی کارکنان این بیمارستان به بیماران و در حاشیه عیادت از نگهبان بستری در این بیمارستان بازدید کرد. وی خاطرنشان کرد: نگهبان مدافع به دلیل سوختگی شدید ناشی از آتش سوزی بنزین به بیمارستان منتقل شد.

وی گفت: کادر پزشکی برحسب وظیفه ذاتی خود از هیچ تلاشی برای بهبودی وی و سایر مصدومان حوادث اخیر دریغ نکرده اند و امیدواریم با دعای خیر مردم هر چه سریعتر این مصدوم از بیمارستان مرخص شود. .

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز تأسف از اینکه این روزها شاهد حضور مصدومان تصادفات زیادی به بیمارستان هستیم و کارکنان ما موظف به رسیدگی به همه بیماران هستند، ابراز تأسف کرد.

وی با اشاره به حمله اغتشاشگران به آمبولانس ها در حوادث اخیر، گفت: حمله اغتشاشگران به آمبولانس ها تاسف بار است; چرا که آمبولانس ها وظیفه دارند قربانیان را به مراکز درمانی منتقل کنند و زمانی که آمبولانس ها به آتش کشیده می شوند یا مورد حمله قرار می گیرند، از این کار خودداری می کنند.

عین الهی تاکید کرد: آمبولانس ها وظیفه دارند هر مصدومی را به بیمارستان منتقل کنند و حمله به آمبولانس ها نشان می دهد که اغتشاشگران حتی به خودشان هم رحم نمی کنند.
وی ادامه داد: حتی در میدان جنگ هم اگر مردی لباس سفید بپوشد، هیچکس به او حمله نمی کند، اما در اغتشاشات اخیر شاهد مجروح شدن تعدادی از امدادگران اورژانس در تهران، مشهد، بجنورد و… بودیم.

وزیر بهداشت گفت: نیروهای اورژانس ما با وجود حضور در محل حادثه ‌ ‌ ‌

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا