تداوم تعطیلی واحدهای تولید سیگار

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان ، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از ادامه تعطیلی هفت تا هشت واحد تولید سیگار خبر داد و گفت: بانک مرکزی برای واحدهایی که قبلاً سفارش آن به ارز ثبت شده بوده ، 11 روز در نظر گرفته است. برخی از سیستم ها نمی توانند از این فرصت استفاده کنند و منتظر یک بسته جدید بانک مرکزی هستند.

محمدرضا تددار در مصاحبه با خبر روزانه اظهار داشت: “از 19 ژوئیه ، بانک مرکزی گزارش های آماری تقریباً در تمام صنایع را تصویب کرده و اعلام کرده است که آنها فرصت دارند تا 27 مرداد ارز ارزی را پیدا کنند.” در این یازده روز ، به دلیل هجوم واحدهای خریداری ارز از صادرکنندگان ، هزینه افزایش یافت و با کند شدن سیستم ها ، بانک های موجود نتوانستند پرونده ها را ببندند و بسیاری از واحدها نتوانستند از این فرصت استفاده کنند. .

وی گفت: “افرادی که 11 روز نتوانسته اند از این فرصت استفاده کنند باید انتظار بسته جدیدی از بانک مرکزی را داشته باشند.” “در اوایل سال جاری ، بانک مرکزی اعلام کرد که دیگر نمی توان ارز صادراتی را ترخیص کرد و صادرکننده مجبور به پرداخت 80 درصد ارز است.” پیشنهادات صادراتی به سامانه نیما و 20 درصد پول نقد در بازار ارائه می شود. بنابراین ، دیگر ارز صادراتی وجود نداشت تا واردکننده بتواند با صادرکننده مذاکره کند ، از وی بخرد و تعهد خود را آزاد کند. اما از 28 ژوئیه فرصتی 11 روزه برای کسانی که قبلاً اقدام به ثبت ارز ثبت شده کرده بودند ، فراهم شد زیرا بخشی از ارز صادراتی در اختیار صادرکنندگان باقی مانده است ، اما پس از آن صادر کنندگان و واردکنندگان دیگر نمی توانند مستقیماً تجارت کنند. و ما باید منتظر یک دستورالعمل جدید از بانک مرکزی باشیم.

بنابراین به گفته رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان ، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی ، بسته به شرایط فعلی 7 یا 8 واحد هنوز بسته است و برخی از واحدها با ظرفیت کم فعالیت می کنند.

به گزارش خبر روزانه ، آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمات) نشان می دهد که تولید سیگار در سه ماهه اول امسال 21.1 درصد است در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، تعداد برآوردهای قاچاق سیگار تقریبا 78.3 درصد افزایش یافته است. در اواسط ماه ژوئیه ، رئیس انجمن تولید کنندگان ، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از نبود ارز برای واردات مواد اولیه به این صنعت وی گفت ، طی سه ماه گذشته ، این منجر به قطع تولید 8 از 15 واحد تولید دخانیات شده است. وی همچنین هشدار داد که ادامه این وضعیت و عدم توزیع ارز به مواد اولیه این صنعت تا یک ماه بعد می تواند به تعطیلی همه واحدهای تولیدی منجر شود.

البته حدود یک هفته پیش عطاول معارفانی ، رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر محصولات دخانی کشور، خاطرنشان کرد: با پیگیری مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات و وزارت صنعت ، معدن و تجارت و بقیه مشکل تهیه مواد اولیه در واحد تولید سیگار حل شده است و بقیه حل شده و ابراز امیدواری کرد که به زودی تولید واحدهای بسته نیز از سر گرفته شود. شروع کنید

وی همچنین درباره خطرات استفاده از محصولات دخانی برای سلامتی هشدار داد و گفت: آزمایشات نشان داد که برخی محصولات دخانی قاچاق از ضایعات حیوانات استفاده می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا