تعطیلات عید فطر؛ نقطه عطف رونق گردشگری

تعطیلات عید فطر امسال می تواند نقطه عطفی برای بخش گردشگری از زمان شیوع کووید-19 باشد. پس از تقریباً دو سال، سرانجام بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی مسافران کاملاً واکسینه شده باز کردند و گردشگران واکسینه نشده می توانند سفر کنند. مشروط بر اینکه نتیجه آزمایش آنها روی کووید ابتدا منفی باشد. البته قوانین برای مسافران واکسینه نشده بستگی به کشوری دارد که به آن و از آن سفر می کنند.

مالدیو بهترین مقصد گردشگری برای مسافران خارجی از هند و پس از آن تایلند و امارات متحده عربی خواهد بود. علیرغم باز شدن مرزها، مالزی امسال به دلیل رتبه اول خود در سال 2019 از لیست حذف شد.

طبق بررسی ها، سفرهای داخلی به هند، مالزی، اندونزی و فیلیپین پرطرفدارترین سفرها هستند، در حالی که مسافران سنگاپور به دنبال کشف مرزهای تازه باز شده هستند و مالزی مقصد شماره یک عید امسال است.

طبق رزروهای پلتفرم سفر دیجیتال آگودا، مسافران بین المللی هندی مقاصد گرم تری را ترجیح می دهند و مالدیو پس از تایلند و امارات در صدر فهرست مقاصد بین المللی مورد علاقه قرار دارد. مالزیایی‌ها، اندونزیایی‌ها و فیلیپینی‌ها هوای خنک‌تری را انتخاب می‌کنند و بریتانیا و ایالات متحده را انتخاب می‌کنند.

در سال 2019، ژاپن یکی از بهترین انتخاب ها برای اکثر بازارها بود. با این حال، امسال ژاپن از لیست بهترین مقاصد گردشگری حذف شد، زیرا این کشور همچنان به روی گردشگران بسته است، که نشان می دهد کشورهایی که به سرعت محدودیت ها را کاهش داده و درهای خود را باز کردند، از ورود گردشگران خارجی در این مدت بهره مند خواهند شد.

در همین حال، مقاصد برتر امسال نیز نشان می دهد که مسافران ترجیح می دهند بیشتر سفر کنند و کشورهایی مانند فرانسه، ترکیه، آلمان و امارات متحده عربی به عنوان بهترین انتخاب شده اند. سوئیس که به خاطر شکلات و مناظر کوهستانی دلربا معروف است، در لیست بهترین مقاصد برای همه بازارها قرار دارد.

آمریکا، ایتالیا و مصر نیز بهترین مقاصد عید به حساب می آیند. آمریکا برای دومین سال متوالی در صدر فهرست گردشگران عید فطر قرار دارد.

ایتالیا دومین مقصد محبوب مسافران در خاورمیانه و آفریقا است و بیش از 10 درصد از پروازهای رزرو شده را به خود اختصاص داده است. مصر با 8.7 درصد رزرو از سراسر منطقه در رتبه سوم قرار دارد.

قاهره، دبی و استانبول نیز از بهترین شهرهای عید فطر هستند و پس از آن زوریخ، عمان، ابوظبی و بحرین قرار دارند. دوحه، قطر و لاکنو، هند نیز مقاصد محبوب هستند.

رزرو تعطیلات عید نشان می دهد که سفرهای خانوادگی در چند ماه گذشته افزایش یافته است. بر اساس داده های فعلی، پنج کشور برتر با بیشترین تعداد رزرو به ترتیب عربستان، مصر، هند، امارات و ترکیه بودند.

ساکنان امارات می توانند به راحتی تعطیلات خود را در این عید فطر سپری کنند. آژانس‌های مسافرتی و خطوط هوایی قبلاً رزروهای بالاتر از میانگین ماه گذشته را گزارش کرده‌اند، اگرچه برخی تخفیف‌های بالا در بلیط‌های هواپیما انگیزه‌ای برای سفر هوایی است.

ترکیه به دلیل هزینه کم و گزینه های متنوع برای تعطیلات در بین مهاجران و شهروندان بسیار محبوب است. عید فطر باعث تشویق گردشگری داخلی می شود و ساکنان امارات منتظر مقاصد جهانی هستند.

کارشناسان هتل امارات به نرخ بالای رزرو در ایام عید فطر اشاره می کنند زیرا کاهش محدودیت ها در کوید باعث جذب مسافران به سواحل امارات می شود.

صنعت مهمان‌نوازی دبی منتظر اوج گردشگری بین‌المللی در عید فطر است، زمانی که میهمانان به این شهر هجوم می‌آورند و شرایطی را برخلاف سال گذشته که محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا همچنان باعث کاهش سفر شد، ایجاد کرد.

عربستان سعودی، هند، آفریقا، اندونزی و روسیه اکنون بازارهای باز برای دبی هستند و بسیاری از مهمانان قبلا بلیط دبی را رزرو کرده اند و عید را در امارات تجربه کرده اند.

نمایشگاه اکسپو 2020 تاثیر مثبت قابل توجهی بر صنعت گردشگری امارات داشته است که انتظار می رود در تعطیلات عید فطر و سال گذشته ادامه یابد.

گای هاچینسون، رئیس و مدیرعامل روتانا (گروه هتل در امارات متحده عربی)، گفت: تقویت خواهد شد.

بخش گردشگری در منطقه همچنان به رشد خود ادامه می دهد و امسال با کاهش محدودیت های سفر بسیار مثبت بوده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا