هند سراغ گردشگری سبز می‌رود

مقام‌های هند قصد دارند گردشگری سبز یا طبیعت گردی را با گشودن ده‌ها مقصد جدید گسترش دهند.

به گزارش خبر روزانه به نقل از رویترز،‌ مقام‌های هند در نظر دارند با افتتاح حداکثر ۵۰ مقصد گردشگری جدید و راه‌اندازی یک کمپین عمومی در طول ریاست اجلاس گروه ۲۰، «گردشگری سبز» یا طبیعت گردی را گسترش دهند.

هند در سال جاری میلادی میزبان بیش از ۲۰۰ نشست گروه ۲۰ در بیش از ۵۰ مکان خواهد بود. مقاصد گردشگری مهمی همچون راجستان، گوا و منطقه جامو و کشمیر درکنار محوطه باستانی دولاویرا و سایر محوطه‌های تاریخی از جمله مکان‌هایی به شمار می‌روند که میزبان برخی از این نشست‌ها خواهند بود.

هند در ماه دسامبر برای ریاست اجلاس گروه ۲۰ انتخاب شد. این گروه از ۲۰ اقتصاد بزرگ درحال توسعه و توسعه‌یافته جهان تشکیل شده است.

هند امیدوار است کنفرانس وزرای گردشگری گروه ۲۰ را با تاکید بر گردشگری پایدار و با هدف حمایت از محیط‌زیست و ایجاد فرصت‌های مشاغل منطقه‌ای، برگزار کند.

بر این اساس، دولت هند تمهیداتی را درباره گردشگری سبز و تامین منابع کافی برای سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای مرتبط با این حوزه در نظر گرفته است.

دولت هند پیش‌بینی می‌کند تعداد گردشگران خارجی در سال ۲۰۲۴ به ۱۵ میلیون نفر برسد و به دنبال آن بیش از ۳۰ میلیارد دلار درآمد حاصل شود.

شمار گردشگران خارجی در سال ۲۰۲۱ به حدود ۷ میلیون نفر کاهش پیدا کرده بود،‌ این درحالی است که این آمار در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۱ میلیون نفر بود.

هند در حال حاضر فرودگاه‌های جدیدی افتتاح کرده و خدمات دریافت ویزای آنلاین را برای گردشگران ۱۶۰ کشور فراهم کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا