تلاش بیگانگان برای حذف ایران؛ مهم‌ترین چالش صنعت

تلاش بیگانگان برای حذف ایران؛ مهم‌ترین چالش صنعت

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات، مهمترین مشکل صنعت متالورژی در حال حاضر تلاش خارجی ها برای حذف ایران از معاملات جهانی است. در همین حال، فعالان این صنعت کمبود انرژی را یک موضوع مهم می دانند. کمبود انرژی در کشوری مثل ایران که ذخایر زیادی دارد به دلیل سوء مدیریت است.

به گزارش خبر روزانه، بعدازظهر امروز (سه شنبه) موسسه سیاست گذاری و صنعت پژوهش و معدن، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور احسانا نمازی زاده (رئیس) جلسه فعالیت های راهبردی چشم انداز، فرصت ها را برگزار کرد. و مشکلات متالورژی ایران موسسه) امیرحسین نادری (مدیر عامل) شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات) و محمد آقاجانلو (مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران).

در این نشست امیرحسین نادری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات، مهمترین موضوع پیش روی فولاد را تلاش خارجی برای خارج کردن ایران از معادلات جهانی دانست و گفت: اگر از صنعت متالورژی سوال شود که بزرگترین و واقعی ترین آن چیست؟ مشکل صنعت، تنها پاسخی که ارائه می دهند کمبود برق و گاز است. البته این موضوع در مورد ذوب آهن اصفهان صدق نمی کند. در کشوری که 30000 مگاوات برق تولید می کند، کمبود برق ناشی از سوء مدیریت است.

وی افزود: صنعت کلان شهرها بارها آمادگی خرید برق و گاز را دارد اما دائماً به آنها دسترسی دارد. در حال حاضر مهمترین وظیفه پیش روی ما تلاش بیگانگان برای خارج کردن ایران از معادلات جهانی است.

نادری با اشاره به اینکه قرار است خط لوله گاز ترکمنستان به افغانستان، پاکستان و هند اجرایی شود، گفت: به این ترتیب هند با 30 میلیارد تن سنگ آهن به گاز غنی دسترسی پیدا کرده و آن را به فولاد تبدیل می کند. قدرت. این در حالی است که قطر گاز به عمان در جنوب می فرستد. با دسترسی به گاز، آنها همچنین می توانند تمام گلوله های خود را به آهن اسفنجی تبدیل کنند. بنابراین ایران با وجود همه تحریم ها باید بتواند جایگاه خود را حفظ کند و جلوی توسعه صنعت متالورژی را نگیرد.

ارائه اسناد راهبردی

احسان نمازی زاده رئیس پژوهشکده سیاست گذاری و صنعت و معدن با تاکید بر لزوم ارائه اسناد راهبردی در صنایع متالورژی و متالورژی و معدنی، خواستار تلاش و مشارکت همه بنگاه های متالورژی در تدوین طرح ها و ارائه راهکار شد.

محمد آقاجانلو، مدیرعامل شرکت ملی متالورژی نیز صراحتاً با بیان اینکه معادن کشور در دست چند نفر مسدود و قفل شده است، گفت: اکنون شرکت‌های بزرگی وجود دارند که تمایل به اکتشاف معدنی دارند اما به دلیل قوانین خاص. «دولت نمی تواند کار کند.

وی افزود: همچنان باید حداقل 10 میلیارد دلار در زیرساخت سرمایه گذاری شود که هنوز محقق نشده است.

در آینده نزدیک صدور گواهینامه صرفه جویی در مصرف انرژی برای صنایع بزرگ

علی نگاوی مدیرعامل بورس انرژی نیز در این نشست با اشاره به اینکه در حال حاضر 60 درصد برق کشور در بخش خصوصی تولید می شود، اعلام کرد: به زودی گواهی صرفه جویی در مصرف انرژی برای صنایع بزرگ و صنایع با استفاده از تجهیزات مدرن برای کاهش صادر می شود. مصرف برق به شما امکان می دهد معادل برق را ذخیره کنید، انرژی را حداقل به مدت سه سال ذخیره کنید و بتوانید آن را صادر کنید. البته الان صادرات انرژی ممنوع است اما باید لغو شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا