تلاش برای اتصال آب دز به طرح غدیر تا شهریور ۱۴۰۱

خبر روزانه/ خوزستان مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر گفت: تلاش دولت برای رساندن آب به شهرهای هدف در شهریور ماه 1401 است که اقدامات بسیار خوبی برای تحقق این هدف انجام شده است.

دیوید حری امروز ۲۴ اسفندماه در نشست خبری در اهواز اظهار داشت: پروژه آبرسانی غدیر یک پروژه تقریبا منحصر به فرد در کشور و بزرگترین پروژه آبرسانی کشور با حدود ۹۰۰ کیلومتر خط لوله و تامین آب هدفمند بیش از ۱۲ شهر است. یکی از 1200 روستای خوزستان.

به گزارش خبر روزانه، وی افزود: در حال حاضر بخشی از این خط در شهرهای اهواز، دشت آزادگان، هرمشهر، آبادان و شادگان قرار دارد که بخشی از آب مورد نیاز این شهرها را تامین می کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در خرداد 1401 شهرهای شوشا و الوان نیز مشمول این چرخه می شوند.

این گروه کر گفت: آب پروژه گدیر در حال حاضر مستقیم از سد کرخه انتقال می یابد و تامین آب در حال حاضر از سد کرخه است، اما هدف اصلی برداشت آب از دیسی است.

بیش از 60 درصد آب اهواز از طرح غدیر تامین می شود

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد از پروژه غدیر بهره برداری شده است، گفت: در حال حاضر بیش از 60 درصد آب اهواز از این پروژه تامین می شود و با اتمام پروژه، درصد بیشتری از آب اهواز از محل تامین می شود. پروژه گدیر.”

مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر گفت: تلاش دولت برای رساندن آب به شهرهای هدف در شهریور ماه 1401 است که اقدامات بسیار خوبی برای تحقق این هدف انجام شده است.

حوری گفت: سال گذشته منابع مالی سرمایه گذاری شده در این پروژه با دولت های قبلی غیرقابل مقایسه بود.

وی با اشاره به اینکه تاکید وزیر نیرو و رئیس جمهور بر تکمیل پروژه گدیر است، افزود: این تاکید به گونه ای است که باید گفت پروژه گدیر اولین پروژه وزارت نیرو است. انرژی برای فروش آب در شهرهای هدف. به خوزستان برسند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر با اشاره به مشکلات ناشی از بهره برداری از پروژه غدیر گفت: برداشت های غیرمجاز، ایرادات ایجاد شده در خطوط و … از جمله عواملی است که در کار برای ما مشکل ایجاد می کند. همچنین کیفیت آب را کاهش می دهد.

گروه کر ادامه داد: آب شرب مرغوب حق مردم خوزستان است و تلاش می کنیم آب با کیفیت بهتری را وارد چرخه آب گدیر کنیم.

وی افزود: شعار ما در طرح گدیر تنها کیفیت آب و پایداری آن نیست و تمامی اقدامات لازم برای اجرای دقیق این طرح انجام شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا