تهیه عکس و فیلم برای دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ یعنی اینکه شما می‌توانید محصولات دیگران را به مشتریان خود بفروشید، بدون اینکه خودتان موظف به نگهداری موجودی و ارسال سفارشات باشید. به عبارت دیگر، شما می‌توانید یک فروشگاه بدون موجودی ایجاد کنید و از اقلام مختلفی که توسط تامین‌کنندگان دیگر ارائه می‌شود، سود کسب کنید.به نظر می‌آید که دراپ شیپینگ یک فرصت عالی برای کسب درآمد است، اما متاسفانه در ایران انجام آن به صورت دلاری یک چالش بزرگ محسوب می‌شود. بیایید نگاهی به دلایل این چالش‌ها بیاندازیم.

دراپ شیپینگ در ایران | راه کسب درآمد + اینفوگرافی

مشکلات Drop Shipping دلاری در ایران

1. مشکلات پرداخت و ارز: یکی از بزرگترین مشکلات دراپ شیپینگ در ایران، مشکل پرداخت و ارز است. بسیاری از تامین‌کنندگان و سایت‌های دراپ شیپینگ پرداخت به واحد پولی دلار را ترجیح می‌دهند و این امر برای ایرانیان که دسترسی آن‌ها به ارز دشوار است، مشکل‌ساز می‌شود.

2. مشکلات حمل و نقل: ارسال سفارشات به ایران اغلب با چالش‌های حمل و نقل روبروست. تاخیر در تحویل، افزایش هزینه حمل و نقل و حتی گاهی اوقات مشکلات تاخیر بارها در مسیر سفرهای سفرهای بین‌المللی ممکن است باعث ناراحتی مشتریان شود.

3. امور گمرکی: گمرکات ایران اغلب با مسائل اداری و مالی پیچیده‌ای مواجه هستند. این ممکن است موجب تاخیر در تجریه سفارشات و افزایش هزینه‌های وارداتی شود.

با این وجود، اگر شما تصمیم به شروع کسب و کار دراپ شیپینگ در ایران دارید، بهتر است با مشتری خارجی کار کنید. قطعا می‌توانید با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از راهکارهای خلاقانه، به موفقیت برسید.

در نهایت، به عنوان یک دوست به دوست، به شما توصیه می‌کنم که با دقت و اطلاعات کافی به این کار بپردازید. انتخاب تامین‌کنندگان معتبر و معامله‌گرانی که به شما اعتماد دارند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. در نهایت، انجام دراپ شیپینگ به درستی می‌تواند یک منبع درآمد پایدار و موفقیت عالی در زندگی شما باشد.

پیدا کردن محصول مناسب برای فروش اینترنتی

ویدیو توضیحی در مورد همه روش های ادامه مقاله

خب، روش‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهم هر کدام‌شان برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی کاملا مناسب هستند و اتفاقا به کمک هر کدام از آنها، چندین کسب و کار موفق در وب فارسی وجود دارند. اما اینکه شما بخواهید کدام‌یکی را انتخاب کنید، به شرایط و البته منابعی که دارید برمی‌گردد.

1_ از دراپ شیپینگ کمک بگیرید

دراپ شیپینگ یکی از بهترین روش‌ها برای تامین محصول فروشگاه اینترنتی است! در این روش، شما اقدام به فروش محصول دیگران در وب سایت اینترنتی خودتان می‌کنید. یعنی چه؟ اجازه بدهید مثال بزنم:

تصور کنید شما طراحی سایت بلدید و الان یک وب سایت فروشگاهی برای خودتان راه‌اندازی کرده‌اید. در ادامه با توجه به اینکه نمی‌دانید چه محصولی را برای فروش انتخاب کنید، به سراغ یک فروشنده کتاب می‌روید و به او پیشنهاد همکاری می‌دهید. در صورتی که او پیشنهادتان را قبول کند، باید ابتدا لیست چند تا از محصولاتش را بردارید. حالا نام و توضیحات این محصولات را در وب سایت وارد کرده و تصاویر آنها را هم یا از اینترنت یا از ‌کتاب‌فروشی تهیه و در سایت می‌گذارید.

بعد از این، به کمک روش‌های بازاریابی اینترنتی مختلف، مشتریانی را به سایت‌تان جذب کرده و سفارش محصول می‌گیرید. حالا هر محصولی که در سایت فروخته شد، کافی است نام آن و آدرس مشتری‌اش را به کتاب‌فروشی داده و البته هزینه خریدش را هم برایش ارسال کنید. به این ترتیب خود کتاب‌فروش محصول شما را برای مشتری ارسال می‌کند. این یعنی عملا در روش دراپ شیپینگ، شما صرفا یک واسطه هستید که کار خاصی هم انجام نمی‌دهد و درآمد کسب می‌کند.

3_ بدون نیاز به سرمایه، آموزش بفروشید!

بله، حتما هم قرار نیست یک محصول فیزیکی داشته باشید تا بتوانید آن را به مخاطبان بفروشید. اتفاقا یکی از بهترین ایده‌ها فروش محصولات آموزشی است. صرفا کافی است کمی فن بیان داشته و بتوانید در مقابل دوربین قرار گرفته و آموزش ضبط کنید. اگر هم می‌پرسید چه آموزشی؟ خب ایده‌های زیادی وجود دارد.

مثلا اگر در دوره وبمستر ثروت ساز شرکت کرده باشید، می‌توانید یکی از چندین مهارتی که در این دوره یاد گرفتید را به مخاطبان آموزش بدهید. به عنوان نمونه آموزش طراحی سایت، تبلیغ نویسی، سئو سایت و… . ویژگی‌های سبد خرید Shopify Sales Recap قابل تنظیم است و به مشتریان امکان می‌دهد چند مورد را اضافه کرده و بعد پرداخت کنند

البته اگر اهل این نیستید که بخواهید به طور مستقیم آموزش ضبط کرده و به فروش برسانید، می‌توانید در یک سطح پایین‌تر، یعنی فروش آموزش دیگران فعالیت کنید. در این روش، به سراغ سایت‌های آموزشی بزرگ رفته، چند محصول را انتخاب کرده و دقیقا مشابه روش همکاری با دیجی کالا، محصولات آنها را در سایت‌تان می‌فروشید و پورسانتش را دریافت می‌کنید.

4_ اشتراک بفروشید!

اگر از علاقه‌مندان به فروش کالاهای غیر فیزیکی هستید، خب قطعا فروش اشتراک هم یکی دیگر از ایده‌هایی است که می‌توانید به آن فکر کنید. اما چه اشتراکی؟

در درجه اول اگر خودتان می‌توانید خدماتی به مخاطبان ارائه کنید، خب اشتراک آن را بفروشید. مثلا اشتراک 1 ماهه پرسش و پاسخ در زمینه دروس کنکوری، اشتراک 1 ماهه یک کانال تلگرامی دانلود فیلم‌های سینمایی جدید و دوبله شده، اشتراک یک کانال آگهی استخدامی یا… .

اگر هم فعلا نمی‌خواهید به این شکل فعالیت کنید، می‌توانید به سراغ شرکت‌های فعال در این حوزه، مثلا سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو رفته و ببینید که آیا آنها برنامه همکاری در فروش دارند یا نه.

5_ خدمات دیگران را بفروشید

خب راستش را بخواهید به نظر من فروش خدمات یکی از بهترین ایده‌های پولساز اینترنتی است. اما چه خدماتی؟ مثلا همین حالا من دوستانی را دارم که در تهران با متخصصان لوله‌بازکنی همکاری کرده و بدون اینکه اصلا هیچ تخصصی در این زمینه داشته باشند، خدمات آنها را از طریق وب سایت به دیگران می‌فروشند! این حالت می‌تواند برای خدمات دیگر هم اجرایی شود. مثلا:

  • فروش خدمات تعمیرات رایانه و موبایل،
  • خدمات برق‌کشی منزل،
  • خدمات نقاشی دیوار،
  • و…

MVP را دست کم نگیرید

MVP راه نجات خیلی از افرادی است که به راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی علاقه دارند! در واقع MVP یک استراتژی برای شروع کسب و کار است. اما چه معنی دارد؟ توضیح می‌دهم:

در MVP شما به جای اینکه یک کسب و کار با تمامی جزئیات و منابع لازم را شروع کنید، یک استارت اولیه با کم‌ترین منابع می‌زنید تا اولا بازار را بسنجید و سپس در صورت موفقیت، از سود به دست آمده برای رشد کمک بگیرید.

اجازه بدهید مثال بزنم: تصور کنید دوست دارید یک فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات چوبی و تزئینی داشته باشید. خب در حالت عادی باید ابتدا یک کارگاه نجاری راه‌اندازی کرده، یک وب سایت بزنید و با هزینه‌های سنگین آن را بازاریابی کنید. در این حالت اگر شکست بخورید، عملا تمامی منابع مالی‌تان را از دست داده‌اید. اما اگر از روش MVP جلو بروید:

 

  • به جای راه‌اندازی کارگاه، با یک کارگاه در حال فعالیت همکاری می‌کنید،
  • به جای وب سایت کارتان را با یک پیج اینستاگرام شروع می‌کنید،
  • به جای صرف هزینه زیاد برای تبلیغات، با انتشار محتوای رایگان مخاطب جذب می‌کنید،

و عملا هزینه‌ها را به شدت پایین می‌آورید! در ادامه اگر ایده عملی شد، از سود به دست آمده اقدام به گسترش کسب و کارتان می‌کنید، سایت راه می‌اندازید، در کارگاه با فرد مورد نظر شریک می‌شوید، هزینه‌ا‌ی برای تبلیغات کنار می‌گذارید و… . به این ترتیب عملا با هزینه کم و با صرف کمی زمان بیشتر، یک کسب و کار اینترنتی کم‌ریسک راه‌اندازی کرده‌اید. سایت علی بابا یکی از بهترین سایت دراپ شیپینگ در ایران است.

 

دکمه بازگشت به بالا