تولید واکسن مشترک پاستوکووک یکی از دستاوردهای مهم ایران و کوبا است

دستیار ویژه وزیر بهداشت و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با شهردار هاوانا (پایتخت کوبا) تولید واکسن مشترک علیه پتوکوکوس را نام برد. به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دو کشور در مبارزه با اپیدمی کرونا.

به گزارش Isnرینالدو گارسیا زاپاتا، شهردار هاوانا (پایتخت کوبا)، صبح امروز (جمعه 26 تیرماه) در بازدید از ستاد مرکزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دکتر محمد حسین نیکنام، دستیار ویژه دیدار و گفتگو کرد. به وزیر بهداشت و مدیرکل همکاری های بین المللی این وزارتخانه.

دکتر نیکنام درباره این دیدار گفت: وزارت بهداشت رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا است. این بدان معناست که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر مراقبت های بهداشتی، مسئولیت روابط با کوبا در همه زمینه ها را بر عهده دارد، بنابراین ما با در دست داشتن این سمت، مسئولیت تنظیم همه روابط در همه زمینه ها را بر عهده داریم.

وی افزود: شهردار هاوانا اخیرا به دعوت شهرداری تهران به ایران سفر کرد و همکاری خوبی صورت گرفت و ما به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا جلسه ای با شهردار هاوانا ترتیب دادیم.

مدیرکل اداره همکاری های بین المللی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: روابط ایران و کوبا از گذشته قوی و دوستانه بوده است، بنابراین می توان همکاری های اقتصادی را در مقیاس وسیع تری نسبت به روابط خوب سیاسی ایجاد کرد.

دکتر نیکنام یادآور شد: ما علیرغم همه مشکلاتی که عده ای برای کوبا به وجود آورده اند، نفت عرضه کرده ایم و کوبا علاقه مند به گسترش روابط با ایران در حوزه نفت و انرژی است.

وی با اشاره به همکاری ایران و کوبا در حوزه بهداشت و درمان گفت: بیوتکنولوژی یکی از فرصت های مهم کوبا است و از گذشته تاکنون در این زمینه همکاری و ارتباط داشته ایم.

مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به همکاری‌های ایران و کوبا در مبارزه با اپیدمی کرونا، تولید مشترک واکسن سیاه سرفه را یکی از دستاوردهای مهم این دو کشور خواند. و اظهار داشت: در صورتی که همکاری علمی ایران و کوبا منجر به این شود که محصول حاکی از ارتباط خوب و عمیق این دو کشور و پتانسیل بالایی در این رابطه است.

به گزارش وب دا، دکتر نیکنام در پایان گفت: امیدواریم از پیشینه سیاسی و فرهنگی خوب ایران و کوبا و در حوزه اقتصادی بهره مند شویم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا