نیمه اول ۱۴۰۰ انواع واکسن کرونای ایرانی به تولید می‌رسد/از واکسن خوراکی کرونا چه خبر؟

سال آینده ، این کشور انواع مختلفی از واکسن های ویروس کرونا را راه اندازی می کند که در حال آزمایش و آزمایش در کشور است تا بیماران با محصولات محلی تحت درمان قرار گیرند.

به گزارش خبر روزانه ، در دستور کار – تولید پنج واکسن برای درمان “تاج”. محصولاتی که تحت آزمایش فناوری قرار می گیرند و با استفاده از روش های تکنولوژیکی وارد بازار می شوند. این محصولات به لطف توانایی های متخصصان داخلی و برخی با همکاری کشورهای دیگر به مرحله آزمایش و خطا رسیده اند. یونیسف می گوید ایران هشتمین تولید کننده واکسن است.

به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، محققان ایرانی روش های مختلفی را برای تولید واکسن انتخاب کرده اند. یک راه تولید واکسن خوراکی است که مرحله تولید آن پس از مرحله مطالعه در سال آینده آغاز می شود.

مصطفی غنی ، دبیر ستاد بیوتکنولوژی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت که افراد توانمند کشور از زمان شروع بیماری ویروس کرونا قلب شروع به ساخت واکسن کرده اند.

وی افزود: تا سپتامبر سال آینده واکسن ایرانی علیه تاج در انواع مختلف تولید می شود و به عنوان مرکز تولید واکسن در جهان مشاهده خواهیم شد. امروزه شرکت های دانش بنیان و سایر شرکت ها تولید واکسن را از چهار تا پنج طریق آغاز کرده اند.

غنی همچنین گفت: تا زمان ساخت و تصفیه واکسن های تاج ایران ، واکسن های خارجی و ایمن در کشورهای دیگر خریداری شده و طبق برنامه های اعلام شده به گروه های هدف معرفی می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا