تکلیف سفرهای نوروزی چه شد؟

اجازه خاصی برای سفر به نوروز صادر نشده است و همه مکالمات و سناریوها براساس احتمالات و دستورالعمل ها و انکارها است.

به گزارش خبر روزانه ، حسن روحانی ، رئیس جمهور در جلسه روز چهارشنبه (19 فوریه) به دنبال گزارشی از برنامه عملیاتی تاج ستاد ملی برای سفر ، نوروز از مردم خواست تا با دقت و پیگیری دستورالعمل های بهداشتی را برای جلوگیری از موج جدیدی از تاج در تاخیر دنبال کنند. کشور و در نتیجه تعدادی از محدودیت های سفر را اعمال نمی کند.

روحانی گفت: طرح پایگاه عملیاتی که با کمک ادارات مربوطه در خصوص سفرهای نوروزی تهیه شده بود ، برای تصویب نهایی به جلسه بعدی ستاد ملی ضد تاجگذاری ارائه می شود.

این بیانیه به این معنی است که ستاد ملی تاج هنوز طرحی برای سفر به نوروز را تصویب نکرده است. این فرصت ها و عدم اطمینان در تنظیم سفرهای نوروزی در مصاحبه با رئیس دفتر رئیس جمهور تکرار شد. چند روز پیش محمود واعظی گفت: “ما قصد داریم اقدامات سختگیرانه را تا آنجا که ممکن است ادامه دهیم و اگر در اواخر ماه مارس مردم ، ستاد استانها و استانها کمک کنند و وضعیت خوب باشد ، ممکن است ساز و کار جدیدی برای تعطیلات نوروز داشته باشیم تا مردم را در اینجا نگه داریم همچنین باید مکانیزمی داشته باشیم که به موجب آن ، برخلاف گذشته ، فقط چند شهر در شمال ، مشهد ، اصفهان و شیراز مشمول سفر نباشند و تراکم زیادی نداشته باشند.

علی عسگر مونسون ، وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نیز در آخرین تفسیر خود درباره سفرهای نوروزی در مورد این امکانات صحبت کرد. به گفته وی ، جلسه ای در کمیته حمایت اجتماعی سپاه تاج برگزار شد که در آن موضوع به تفصیل مورد بحث قرار گرفت. یک سال از شیوع ویروس می گذرد و گردشگری را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین ، در آن جلسه مفصل درباره چگونگی برنامه ریزی سفرهای “احتمالی” نوروز و نوروز بحث و تبادل نظر شد.

مونسون گفت: “خوشبختانه پروتکل های بهداشتی دقیق در صنعت گردشگری دنبال می شوند.” وزارت بهداشت به سفرهایی که تحت نظارت خود انجام می دهیم اهمیتی نمی دهد. آنها نگران سفرهای دسته جمعی اشتباه و خارج از کنترل هستند. این بدان معنی است که همه با ماشین در سفر هستند و مشخص نیست که کجا زندگی می کنند. این نگران کننده است البته ، اگر افرادی رانندگی می کنند اما در مراکز اقامتی تحت نظارت ما اقامت دارند ، این نیز قابل قبول است و بنابراین نگرانی ها کمتر است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ولی تیموری نیز اندکی قبل از اطمینان ستاد ملی تاج به سفرهای نوروزی و مدل های سفر مورد توافق در ستادی که مجوز سفر از آنها لغو شده است ، صحبت کرد. “، هر چند مشروط

تیموری گفت: با توجه به اوضاع نابسامان کشور به دلیل آغاز سفر تاج “نوروز” مانند سال گذشته با محدودیت هایی روبرو است ، اما وزارت گردشگری برنامه ها و سازوکارها را روشن و دو راه حل “سبز” برای سفرهای ایمن معرفی کرده است ، کارکنان این سفر را به صورت تورهای گردشگری و از طریق رزرو مراکز اقامتی از جمله هتل ها ، پانسیون ها و تورهای بومی که دارای مجوز از وزارت میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی هستند ، انجام دادند.

در همین حال ، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد تاج ملی تأکید کرد که رفع محدودیت ها و مسافرت ها در ایام نوروز به دلیل شرایط مناسب تا پایان سال است. معاون وزیر گردشگری تیمور قبلا تأیید کرده است که سفر با نوروز به این دلیل است که کشور در معرض ویروس کرونا نیست ، اگرچه ستاد مرکزی آیین نامه ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی را در ایام نوروز و سایر بخشها تصویب کرده است .

در واقع ستاد ملی تاج در مدل های پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی برای سفرهای نوروزی پایه ریزی شده و متقاعد شده است ، اما در راه مدیریت سفرهای شخصی عظیم که سالانه در تعطیلات نوروز انجام می شود. سوال برانگیز است براساس مرکز آمار ، در بهار سال 1998 ، از مجموع 102 میلیون سفر ، حدود 54٪ شب و 46٪ شب را گذرانده اند و انگیزه حدود 60٪ شب ها دیدار دوستان و اقوام بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا بدون مراجعه به مدلهای پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی و جهانگردی اعلام كرد كه وی دو سناریوی سفر دیگر با نوروز با حجم مورد انتظار را تهیه كرده و در حال مذاكره با وزارت كشور است.

سردار هادیانفر گفت: اولین سناریو این است که تاج مانند الان باقی بماند اما شدت بیماری افزایش می یابد. دستورالعمل ها ، ما با موج چهارم روبرو خواهیم شد. در این حالت محدودیت ها افزایش می یابد. ما پیشنهاد کردیم محدودیت هایی را برای شهرهای هدف و مسافرتی مانند گیلان ، مازندران یا مراکز استانی مانند اصفهان و جنوب کشور یا مناطق زیارتی افزایش دهیم.

طبق پلیس ناجا راهور ، در صورت کاهش بیماری و دریافت واکسن ، سناریوی دوم قابل اجرا است که هفته آینده در مقر تاج ملی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

همه این گزینه ها و فرصت ها در مقر تاج ، روی میز است ، جایی که وزارت بهداشت چندین روز زنگ خطر را برای موج چهارم تاجگذاری در کشور به صدا در آورده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا