اقتصادی

جزییات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی

جزئیات از سرگیری سفر به خارج از کشور

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جزئیات از سرگیری سفرهای زمینی با وسایل نقلیه عمومی را در رابطه با گسترش واکسیناسیون و مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

به گزارش خبر روزانه، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سه روز پیش درباره سفرهای خارجی توضیح داد که در آینده نزدیک امکان سفر جاده ای با وسایل نقلیه عمومی به کشورهای همسایه وجود خواهد داشت. داریوش باگر جوان، مدیرکل حمل‌ونقل مسافری راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در گفت‌وگو با خبر روزانه، در پی انتشار این خبر که به طور حتم حاکی از رونق سفرهای خارجی در سال‌های گذشته و قبل از شیوع ویروس کروناست. قبل از شیوع ویروس کرونا، سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی و عمومی به کشورهای همسایه و قبل از بیماری، تردد مسافران تقریباً در همه کشورهای همسایه انجام می شد.
وی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا به دلیل تدوین پروتکل‌های پزشکی و محدودیت‌های سفر به دلیل فاصله اجتماعی، سفرهای زمینی به کشورهای همسایه محدود شد، اما با تکمیل واکسیناسیون در کشورهای مختلف و مقابله با شیوع ویروس کرونا، این سفرها انجام شد. از سر گرفته شد.”

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: از سرگیری و از سرگیری سفرهای خارج از کشور منوط به توافقات دوجانبه و چند جانبه ای است که با کشورهای همسایه منعقد می شود و باید پروتکل های بهداشتی مشترکی در این زمینه نوشته شود. البته مسئولیت آن بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه است، اما ما به هر پروتکلی که در این زمینه امضا شود و هر توافقی که انجام شود، پایبند خواهیم بود.
باقرجوان خاطرنشان کرد: در سال های گذشته قبل از شروع تاج گذاری به تمامی کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، جمهوری نخجوان و امثال آن سفرهای زمینی داشتیم. البته در سوریه قبل از اینکه شاهد اتفاقات چند سال اخیر باشیم، همیشه تردد مسافر زمینی داشته ایم و با توجه به بهبود وضعیت این کشور و مبارزه با شیوع ویروس کرونا، سفر زمینی به سوریه آغاز خواهد شد. از نو. مثلاً قبل از شیوع ویروس کرونا، اتوبوس‌های عراقی زائران را به ایران می‌آوردند و برای زیارتی به قم و مشهد می‌رفتند که امکان تکرار آن وجود داشت.
وی درباره هزینه بلیت سفرهای خارجی نیز گفت: برای سفرهای خارجی با وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، هزینه بلیت تعیین می شود و اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد، قطعا با آن برخورد می کنیم. “
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا