جرائم کارفرمایان چگونه بخشوده می‌شوند؟

خبر روزانه / لرستان مدیر کل حفاظت اجتماعی لرستان طرح بخشش جرایم کارفرمایان را تشریح کرد.

منوشر گودرزی هفدهم فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع بخشودگی جرایم کارفرمایان اظهار داشت: سال گذشته قانونی در مورد بخشودگی جرایم کارفرمایان نداشتیم اما امسال طبق شعار سال و مطابق با سیاست اقتصاد مقاومتی بند 3 تبصره 5 قانون در مورد بودجه 1400 فعال خواهد شد.

وی اظهار داشت: یکی از شرایط بخشودگی حفظ شغل پایدار است ، یعنی 1400 لیست بیمه باید با لیست فوریه 1998 مطابقت داشته باشد. این بخشش تا 22 ژوئیه است.

مدیر تامین اجتماعی لرستان تعداد کارگاه های این استان را 19 هزار و 390 نفر اعلام کرد و افزود: همچنین 225 هزار بیمه شده پایه و 390 هزار نفر تحت تکفل داریم.

گودرزی تعداد بازنشستگان استان را 60 هزار نفر عنوان کرد و افزود: تعداد بازنشستگانی که بیمه بیکاری دارند 2 هزار و 400 نفر است و 25 هزار سازنده در استان نیز بیمه هستند.

مدیر کل تأمین اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه شهرداری ها بیشترین بدهی 240 میلیارد تنی را اختصاص داده اند ، گفت: بدهی برخی کارگاه ها نیز زیاد است به عنوان مثال پارسیلون با 45 میلیارد تن و یخچال با 14 میلیارد تن بدهی تأمین اجتماعی 700 میلیون است

در مورد تعدیل حقوق بازنشستگان ، گودری همچنین گفت: “ما در ماه آگوست و مارس سال گذشته دو پرداخت داشتیم. این تنظیم مجدداً در ماه آوریل انجام می شد ، اما به دلیل مشکلات خروج انجام نشد. آنها قول دادند که حکم ، رسید و پرداخت در ماه مه. “

وی همچنین درباره افزایش دستمزد کارگران توضیح داد: افزایش دستمزد از 25 به 26 درصد تصویب شد ، اما افزایش دستمزد حمایت اجتماعی که دقیقاً بالای 30 درصد است.

مدیر تامین اجتماعی لرستان در مورد مراجعه های نیمه وقت افزود: کاهش مراجعه های نیمه وقت در قالب برنامه 3070 یکی از برنامه های خوبی است که توسط لرستان اجرا شده است و این طرح با گسترش تاج تسریع می شود.

گودرزی گفت: مشتریان در بیشتر موارد از توصیه های شخصی رضایت دارند ، تنها مشکل ما بازنشستگانی هستند که سعی در حل مشکلات دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا