اقتصادی

حمایت از شرکت های دانش بنیان با طرح کارساز

خبر روزانه/مرکزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حمایت از شرکت های دانش بنیان در قالب طرح کارساز صندوق بازنشستگی آینده ساز خبر داد.

سید صولت مرتضوی ۲۱ اردیبهشت در حاشیه سفر به اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در صندوق بازنشستگی آینده ساز، طرح و ایده ای عملیاتی شده که به موجب این طرح کسورات بازنشستگی آن بخش از شرکت های دانش بنیان که در حوزه نخبگانی فعالیت می کنند، دوباره جهت توسعه سرمایه گذاری به شرکت ها برگردد و با اهرم منابع صندوق آینده ساز از حوزه دانش بنیان و نخبگانی حمایت شود تا توفیقات مضاعف تری داشته باشند.

وی افزود: برای نخستین گام، با مجموعه منطقه ویژه اقتصادی پیام موافقت نامه ای مبادله شده که امیدواریم قابل تسری به تمام مناطق دانش بنیانی باشد که می توانند کسورات بازنشستگی را به نحوی برای صندوق بازنشستگی آینده ساز واریز کنند.

مرتضوی ادامه داد: سال گذشته سازمان بهزیستی برای کمک به اداره مراکز توانبخشی در دو مرحله کمک های ویژه ای را به استناد قوانین اضافه و پرداخت کرد و وظیفه ما حمایت از این مجموعه ها است.

وی تاکید کرد: اساسا بار سنگین این مجموعه ها بر دوش نیکوکاران و خیرین است و کمک سازمان بهزیستی کمک حداقلی است. خوشبختانه مدیران لایق و شایسته ای در این مراکز هستند که علاوه بر برنامه ریزی ویژه برای اداره مراکز، عشق و علاقه زائدالوصفی برای خدمت بدون چشمداشت به توان یابان دارند که سبب کاهش شدید هزینه ها شده است. برخی افراد به صورت دائمی در این مراکز خدمت می کنند و سایر نیازهای مراکز از جمله در حوزه درمان نیز از سوی پزشکان و مددکاران و پرستاران و … تامین می شود و ما نیز تلاش می کنیم حمایت های خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا