برترینهای کسب و کارعمومی

خریدنهال گردو سعید قاسمی برتر نهال

سود و درآمد هر درخت گردو چقدر است؟

با وجود انواع نهال زودبازده امید به سود‌دهی پرورش نهال گردو بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر با پیشرفت دانش کشاورزی و با یافته‌های حاصل از تحقیقات تازه برداشتن گام‌هایی در راستای افزایش باردهی، مقاومت و عمر اقتصادی نهال‌های گردو آسان‌تر صورت گرفته است.

امروزه باغداران با احداث باغ گردو به سود کلانی دست می‌یابند در کنار گردو ارقام نهال‌هایی مانند بادام نیز سوددهی خوبی را دارد.

نکاتی که در تخمین  باید به آن توجه داشت، وضعیت عرضه و تقاضا، میزان هزینه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری و میزان ریسک آن است.

مطالعه کنید :

عرضه و تقاضا

گردو حاوی خاصیت‌های فراوان است. از ایام قدیم در فرهنگ تغذیه‌ای ایران از این دانه هم به عنوان تنقلات و هم به عنوان ماده اولیه در طبخ برخی غذاهای سنتی استفاده می‌شده است و هنوز هم می‌شود. گردو همچنین در تهیه انواع دسر و شیرینی کاربرد دارد. بنابراین مغز گردو از خشکبار بسیار پرمصرف به شمار می‌رود و تقاضای آن در بازار زیاد و همیشگی است. بنابراین می‌توانید بر سود‌دهی پرورش گردو حساب کنید.

سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری بر خرید نهال گردو از انواع مرغوب و پرمحصول آن مانند چندلر، خوشه‌ای ترکیه، خوشه‌ای فرانسه و… می‌تواند بیشترین سود و سریع‌ترین بازدهی را برای شما به ارمغان آورد.

در صورتی که روی انواع مرغوب نهال سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید از هر درخت بالغ تا حدود ۷۰ کیلوگرم گردوی خشک انتظار داشته باشید. اگر ۱۰۰ درخت گردو داشته باشید، مجموع محصول باغ شما در یک برداشت به ۷ تن می‌رسد. به این ترتیب اگر قیمت هر کیلوگرم گردو را بسته به کیفیتی که دارد، ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان در نظر بگیرید، مجموع فروش شما هفتصد تا حدود هشتصدو‌پنجاه میلیون تومان خواهد بود.

ریسک سرمایه‌گذاری

عوامل مختلفی می‌توانند سبب شوند که محصول مورد انتظار را از باغ خود برداشت نکنید. مثلا آفات گوناگون، عدم رعایت ، عدم توجه به شرایط اقلیمی، آبیاری منظم و… همه و همه می‌توانند میزان محصول و کیفیت آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهند. با این حال کنترل بیشتر این موارد در دست خود شماست.

نکته مهم دیگر این است که سن باردهی در سال‌های اخیر تحت تأثیر تغییر در نژاد گردوها نسبت به چند دهه اخیر به شکل قابل توجهی پایین آمده است. یعنی در دهه‌های پیش باغداران باید برای رسیدن به محصول‌دهی حتی بیشتر از ده سال صبر می‌کردند. این در حالی است که اکنون نهال‌هایی موجودند که از سال نخست آغاز به باردهی می‌کنند.

آیا از احداث باغ گردو چیزی می‌دانید؟

هر باغداری که تصمیم به  دارد باید پیش از هر اقدام اطلاعاتی را کسب کند. این‌ها و موارد دیگر پرسش‌هایی است که برای احداث باغ گردو باید به دنبال پاسخ آن‌ها باشید.

  • بهترین و مناسب‌ترین نهال برای اقلیم و منطقه مورد نظر شما کدام نوع است؟
  • زمین و فضای کاشت باید چه شرایطی داشته باشد؟
  • نیاز نهال‌ها (خاک، سرما، آبیاری، تقویت، دفع آفات و…) چگونه است و آیا می‌توانید این شرایط را فراهم کنید؟
  • مناسب‌ترین زمان کاشت نهال گردو چه زمانی است؟
  • آماده‌سازی زمین برای کاشت نهال به چه صورت است و از چه زمانی باید انجام شود؟

با این حال احداث باغ گردو با مشکلاتی نیز روبرو است، هر باغداری باید تمام مشکلات باغداری را بداند و پیش‌بینی‌های لازمه را انجام دهد
بیشتر بخوانید: آیا از اطلاع دارید؟

بهترین نهالستان گردو چه ویژگی‌هایی دارد؟

افرادی که در زمینه پرورش نهال گردو به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند، باید بتوانند با رعایت برخی موارد اعتبار کافی را برای کار خود به دست آورند.

یک باغدار باتجربه کیفیت نهال‌های خوب را می‌شناسد. مرغوبیت بدون بها به دست نمی‌آید. در هر نهالستان معتبر نیز باید هزینه‌هایی هم از نظر مواد اولیه و هم از نظر زمان و نیروی انسانی صرف شود تا محصول نهایی مورد قبول واقع شود.

باغداران باتجربه و همه کسانی که در کار خود حرفه‌ای هستند نهال‌ها را از نهالستان‌هایی تهیه می‌کنند که به آنان شناسنامه و کارت سلامت محصول را ارائه دهند.

شایع ترین بیماری و آفات نهال گردو

از  می توان به اشاره کرد، این بیماری یک نوع بیماری عفونی می باشد که ریشه درخت گردو را تحت تاثیر قرار داده و مانع رشد کلی درخت می شود. البته از دیگر بیماری هایی که ریشه درخت گردو را تحت تاثیر قرار می دهد، کرم های ریشه خوار است. کرم ها در سطح زیر زمین فعالیت خود را انجام داده و باعث نابودی درخت گردو می شود. همچنین می توان آفت‌ هایی مانند ، مگس سفید، شته و را نام برد.

 هرکدام از این آفات به گونه ‌ای در باردهی و کیفیت آنها تاثیر منفی می‌ گذارد. البته نباید بیماری قارچی، ویروسی و باکتریایی را نیز فراموش کنیمو شانکر های سطحی عمیق درخت گردو، ، شانکر های عمودی، قارچ بلایت گردو جزو معروف ترین بیماری درخت گردو است که بسیار خطرناک شناخته شده است. یک باغدار قبل از احداث باغ خود باید اطلاعات کافی در این زمینه کسب کند.

میزان باردهی هر درخت گردو

میزان باردهی درخت گردو به عوامل متعددی بستگی دارد. اولین عامل تاثیر گذار بر باردهی درخت گردو نژاد آن می باشد، همچنین نحوه پیوند و تولید نهال نیز تاثیر بسزایی دارد. معمولاً نهال های اصلاح شده و ژنوتیپ به نهال های تجاری معروف می باشد، میزان باردهی خیلی بالایی دارند. افرادی که به دنبال احداث باغ های تجاری هستند سعی کنند از این نهال ها خریداری کنند.

از نکات دیگر که تاثیر بسزایی در باردهی درخت گردو دارد، میزان رسیدگی و مراقبت یک کشاورز می باشد. اگر آبیاری، کوددهی و سمپاشی درخت گردو اصولی انجام شود، مطمئناً یک درخت پربار را خواهید داشت. ولی یک نکته را نباید فراموش کنید، معمولاً درختان سالم بار خیلی زیادی می دهند.

همچنین سن درخت گردو نیز تاثیر خیلی زیادی در این تناژ دارد‌. معمولاً باردهی در سال های سوم چهارم که نهال جوانتر است خیلی کم می باشد. همچنین بعد از گذشت طول عمر مفید درخت گردو میزان باردهی کاهش چشمگیری پیدا می کند. البته تولید گردو در مناطق مختلف و بر اساس نژادهای گوناگون متفاوت است.

همچنین میزان باردهی به تعداد کاشت نهال در یک هکتار بستگی دارد []

در کل اگر بخواهیم تخمینی بگوییم معمولاً یک درخت پربار گردو با مراقبت خوب و اصولی سالانه بین ۴۰ تا ۸۰ کیلوگرم گردوی درجه یک و با کیفیت تولید می کند. شما قبل از خرید نهال گردو باید از افراد متخصص و کارشناس مربوطه اطلاعات لازم و مفید را کسب کرده و هدف اصلی خود را از خرید این نهال ها بیان کنید، تا کارشناسان بتواند به طور دقیق شما را راهنمایی کند که کدام نژاد نهال گردو را خریداری کنید.

خرید نهال گردو برای چه استان‌هایی پرسود است؟

هر یک از استان‌ها و اقلیم‌ها در ایران بر اساس شرایط آب و هوایی و خاکی که دارند می‌توانند برای انواعی از نهال گردو مناسب‌تر باشند. بنابراین به صورت کلی نمی‌توان گفت که کاشت گردو در کدام استان‌ها می‌تواند سود بیشتری به ارمغان آورد.

برای مثال علی‌رغم این‌که تصور می‌شود گرمسیر و دارای رطوبت بالاست و شرایط کلی پرورش گردو را ندارد، برخی از انواع نهال گردو مانند پکان امریکایی و لارا در این منطقه قابل کشت و پرورش هستند. بخش‌های شمالی این استان که در جوار کوهستان زاگرس هستند، برای کاشت گردو مناسب‌ترند.

خصوصیات نهال گردو ژنوتیپ برتر متنوع و جالب است. اگر بخواهیم در مورد هر یک از انواع نهال گردو ژنوتیپ برتر که تولید آن در نهالستان پالیز گردو انجام می‌شود بپردازیم، نیاز به مطلبی بسیار طولانی خواهیم داشت که از گنجایش این صفحه بیرون است. سابقه بسیار طولانی و کم نظیر این نهالستان که حاصل بیش از نیم قرن تجربه است، در بحث تامین و فروش انواع نهال گردو می‌باشد.

در مجموعه نهالستان پالیز گردو، مشخصات نهال گردو ژنوتیپ را به همراه مباحثی از ژنوتیپ برتر بررسی می‌کنیم. مشاوره‌ی رایگان با کارشناسان پالیز گردو می‌تواند به شما کمک کند که بهترین نهال را برای منطقه‌ی خود انتخاب کنید.

خصوصیات نهال گردو ژنوتیپ برتر

هر یک از انواع نهال گردو ژنوتیپ برتر که در مجموعه نهالستان پالیز گردو تولید می‌شود، دارای خصوصیاتی بسیار منحصر به فرد هستند.

نهال گردو شروع یک مسیر تجاری بزرگ است؛ مسیری که نیازمند همت و تلاش و پیگیری است تا به سود برسد. از مشخصات نهال گردوی ژنوتیپ برتر می‌توان به دیر برگ بودن آن اشاره کرد. همچنین نهال‌ گردو برتر، هر سال به بار می‌نشیند؛ خوب است بدانید که این رقم از دسته نهال‌های گردوی پربازده می‌باشد.

همچنین خوب است به این نکته توجه داشته باشید که نهال گردو واریته ویژه می‌تواند ۲۰ روز دیرتر از رقم‌های چندلر و فرنور شکوفه باز کند. همچنین نهال گردو واریته ژنوتیپ برتر، دیرگل می‌باشد و می‌تواند برای مناطقی که سرمایی شدیدی دارند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

فاصله کاشت

اگر بهترین نهال گردو ژنوتیپ برتر را در اختیار داشته باشیم، اما فاصله مناسب برای کاشت بین نهال‌ها رعایت نشده باشد، ممکن است که میزان باردهی محصول نهال‌ها کاهش یابد. فاصله مناسب پیشنهاد شده برای کاشتن نهال‌گردوی ژنوتیپ برتر 7 در 7 است. یکی از فواید این فاصله آن است که بعد از تنومند شدن، درختان بر یک دیگر سایه نندازند و نور خورشید به همه‌ی آن‌ها برسد.

کشور سازنده گردو ژنوتیپ برتر

سازنده‌ی این رقم از نهال‌ها مانند رقم نهال گردو تویسرکان، کشور ایران می‌باشد. در واقع فروش نهال گردو ژنوتیپ برتر از کشور ایران آغاز شده است و دیگر کشورها، پس از خرید این نهال‌ها از ایران می‌توانند به کشت این ژنوتیپ گردو بپردازند.

درصد چربی

از مشخصات گردو ژنوتیپ برتر، مغز پر چرب آن است. از بین رقم‌های مختلف زنوتیپ، بهترین رقمی که می‌توان به آن اشاره کرد، نهال گردو ژنوتیپ پالیز می‌باشد.

شکل گردو

یکی از مشخصات گردوی ژنوتیپ برتر، شکل ظاهری گردوی آن می‌باشد؛ شکل این میوه‌ی خوش طعم، به صورت تخم مرغی می‌باشد که پوست کاغذی نیز دارد.

ضخامت پوست چوبی

جالب است بدانید که ژنوتیپ گردو حاصل از این نهال‌ها به گونه‌ای است که سبب شده ضخامت پوست چوبی آن‌ها نازک ‌باشد.

حداکثر ارتفاع درخت

هر یک از انواع نهال‌ گردوی ژنوتیپ برتر دارای ارتفاع خاصی هستند؛ به نحوی که می‌توان ارتفاع این نهال‌ها را از حدود ۷۰ سانتی متر تا 2 متر با تلرانس حدودا ۵ تا ۱۰ درصدی، دسته بندی کرد.

گفته می‌شود که بعضی از انواع ژنوتیپ برتر می‌توانند تا ارتفاع 4 متر نیز رشد کنند.

تحمل خشکی

از مشخصات نهال گردو ژنوتیپ برتر که خیلی ارزشمند است، مقاومت بالای این نهال گردو نسبت به خشکی می‌باشد. بنابراین می‌شود این رقم نهال‌ها را در مناطق خشک کشور نیز با شرایط خاصی کشت کرد.

نیاز سرمایی

برای این که نهال‌ گردو ژنوتیپ برتر بتواند در فصل بهار از خواب بیدار شود و شکوفه بدهد، نیاز دارد تا در فصل زمستان میزان سرمای مشخصی را دریافت کند. در صورت اینکه نیاز سرمایی نهال در فصل زمستان پاسخ داده شود، خواب زمستانه‌ی نهال بر طرف می‌شود و عملکرد آن بهبود خواهد یافت.

سهولت جدا شدن مغز از پوست چوبی

پوست چوبی میوه‌های این نهال به راحتی از مغز گردو جدا می‌شوند. در واقع به بیان بهتر، برای جدا کردن مغز گردو از پوست چوبی که آن را احاطه کرده است، دردسری وجود ندارد و این یک نکته‌ی مثبت درباره‌ی کیفیت گردو است.

عمر اقتصادی نهال گردوی برتر

عمر اقتصادی و مفید نهال‌ گردو ژنوتیپ برتر بین 150 تا 200 سال می‌باشد.

رنگ مغز گردو

مغز نهفته شده درون پوست چوبی این نهال‌ها به رنگ سفید شیری می‌باشد؛ طعم آن نیز مطبوع و خوشمزه است.

وزن گردو

وزن هر عدد از میوه‌های نهال گردو ژنوتیپ برتر حدودا 13 گرم می‌باشد؛ اگر پوست چوبی را از مغز میوه جدا کنیم، مغز میوه به تنهایی حدود 6.3 گرم خواهد بود.

ارتفاع از سطح دریا

برای اینکه نهال گردو بتواند محصول با کیفیت ارائه کند، لازم است که ارتفاع کاشت مناسب آن رعایت شود. اما نهال گردو ژنوتیپ برتر محدودیتی در این مورد ندارد و می‌تواند در هر ارتفاعی از سطح دریا کاشته شود.

مقاومت در برابر افت

نهال‌های گردو ژنوتیپ برتر نسبت به انواع بیماری‌ها و آفات مقاومت بالایی از خود نشان داده‌اند. اما شما می‌توانید برای اطمینان بیشتر در زمان مناسب به سمپاشی درختان گردوی نهالستان خود اقدام کنید. لازم به ذکر است که انواع سم‌ها را می‌توانید از جاهایی که به فروش گردو ژنوتیپ برتر می‌پردازند، تهیه کنید.

حداکثر عملکرد میوه در هکتار

نهال‌های گردو ژنوتیپ برتری که در یک نهالستان کاشته شده‌اند، می‌توانند در سن 5 سالگی، حدود 8 تن گردو در هر هکتار تولید کنند.

قیمت انواع نهال درخت میوه | قیمت نهال 5 ساله | قیمت نهال سه ساله

شروع به محصول دهی

جالب است بدانید که این نهال از همان سال اول به بار می‌نشیند و از رقم‌های پر بار می‌باشد. اگر می‌خواهید در سال اول کاشت نهال گردو، محصول با کیفیت برداشت کنید، کافی است به خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر اقدام کنید.

قدرت رشد درخت

قدرت رشد نهال گردو ژنوتیپ برتر بسیار بالا می‌باشد. در صورتی که شرایط محیطی برای رشد مساعد باشد، رشد قابل توجهی را از این ارقام مشاهده خواهید کرد.

رقم گرده افشان نهال گردوی برتر

از مشخصات نهال گردوی ژنوتیپ برتر می‌توان به رقم گرده افشانی آن‌ها اشاره کرد. این رقم از نهال‌ها برای گرده افشانی به واسطه نیاز دارند و رقمی که به گرده افشانی نهال‌های گردو ژنوتیپ برتر کمک می‌کند، ژنوتیپ پالیز است.

میزان آبیاری نهال گردوی ژنوتیپ

نهال گردو ژنوتیپ برتر نیاز دارد تا هر 7 الی 10 روز در سایه انداز آبیاری شود. در این صورت است که می‌تواند رشد خوبی داشته باشد و محصولی با کیفیت ارائه بدهد. در بخش بعدی نحوه‌ی خرید نهال گردو را بیان خواهیم کرد.

قیمت نهال گردو ژنوتیپ برتر

برای اطلاع از به روزترین ژنوتیپ برتر، می‌توانید با روابط عمومی مجموعه نهالستان پالیز گردو با مدیریت مستقیم مهندس سعید قاسمی، ارتباط برقرار کنید و علاوه بر استعلام آخرین قیمت گردو ژنوتیپ برتر، از مشاوره‌ی رایگان کارشناسان پالیز گردو بهره‌مند شوید.

 

 

دکمه بازگشت به بالا