خواستار تشکیل ستاد ملی جمعیت هستیم

معاون وزیر بهداشت در اولین جلسه قرارگاه عملیاتی سلامت خانواده و جوانان اعلام کرد: از آنجایی که ستاد ملی تاج و تخت تشکیل شده است، نیازمند تشکیل ستاد ملی جمعیت و داشتن مدیران عالی رتبه هستیم. .

به گزارش خبر روزانه، دکتر کمال حیدری گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانان در تاریخ 15 مهرماه به تصویب مجلس رسید. برای اجرای هر چه مؤثرتر این قانون نیازمند اقدامات فوری، جهادی و سریع هستیم و در این راستا نیازمند تشکیل ستاد ملی جمعیت هستیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها در قالب فرمایشات مختلف دغدغه خود را به مردم اعلام کرده اند و این قرارگاه با راهکارهای خود می تواند در جهت تحقق آنها گام های هدفمندی بردارد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: بسیاری از مواد قانون حمایت از خانواده و جوانان مصوب مجلس به حوزه های مختلف فعالیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیرخانه ستاد عملیاتی حمایت از خانواده و حمایت از جوانان مربوط می شود. در وزارت بهداشت تأسیس شد.

حیدری با اشاره به اینکه با از دست دادن فرصت افزایش جمعیت، فرصت توسعه کشور از دست می رود، ادامه داد: با تشکیل کمیته های حمایت از خانواده و جوانان در سطوح مختلف وزارت بهداشت و دانشکده های علوم پزشکی برای استفاده حداکثری از اقدامات فرصت

وی گفت: همفکری با مجلس و برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان با توجه به اینکه فصل مجلس، فصل بودجه است و نباید وقت تلف شود، اقدام مهم دیگری است که باید انجام شود.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تمامی تصمیمات این قرارگاه باید اجرایی شود، خاطرنشان کرد: وزارت کشور و استانداران نیز باید موضوع جمعیت را در اولویت کارها و برنامه های خود قرار دهند. سازمان مبارزات انتخاباتی همچنین می تواند با شبکه ارتباطی روحانیون محترمی که در اختیار دارد برای ایجاد فرهنگ افزایش جمعیت به طور مؤثر کار کند.

به گزارش وب دا، حیدری افزود: یکی از گلوگاه های مهم در مراکز مشاوره جنسی و ناباروری تحت کنترل ماست که باید طبق قانون فصلنامه استانداردسازی شود.

وی یادآور شد: تقویت حوزه جمعیت در معاونت های وزیر بهداشت و کمیته نظارت بر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان را نباید نادیده گرفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا