خودروهای لاکچری چگونه می‌توانند قاتل کودکان شوند؟

“وقتی ما سوار ماشین شدیم ، او طبق معمول از پشت بام پیاده شد. ما در بزرگراه بودیم که یاهو در حرکت بود و شوهرم پای خود را روی ترمز قرار داد. پسرم به لبه دریچه به سینه او برخورد کرد. گفت که در جناغ شکسته اش ، ریه هایش پاره شده و هیچ کاری نمی توانند کنند. “پسر نازنینم گم شده است.”

سه سال از آن روز تلخ می گذرد. و با این حال ، به یاد می آورد ، او گریه را متوقف نمی کند: “او همیشه دوست داشت از زیر دریچه خارج شود ، و هر بار که می دید اتومبیلی با کودکی از پشت بام بیرون می آید ، گریه می کند و می گوید ،” چرا ما چنین اتومبیلی دارید؟ بنابراین ما ماشین را عوض کردیم و یک سانروف خریدیم ، اما کاش این کار را نمی کردیم. “من دوست دارم ما والدین تسلیم همه خواسته های فرزندان خود نشویم.”

تمایل کودکان به بالا رفتن از پنجره یا سقف اتومبیل در حال حرکت چیز جدیدی نیست و در تابستان افزایش می یابد. رفتاری که کودکان تمایل به دیدن آن دارند. به گفته سرهنگ ولی خسروی ، یک کارشناس راهنمایی و رانندگی ، طبق تحقیقاتی که به طور خاص در مورد رفتار جاده ای کودکان انجام شده است ، پاسخ به فشار همسالان و دوستان تأثیر مهمی در تمایل کودکان به رفتار خوب و بد جاده ها دارد. رفتار کودکان در جاده تحت تأثیر دوستان و دیگران است. این برای کودکان بسیار مهم است و آنها وقتی می بینند همسالان از سانروف اتومبیل بیرون می آیند همین کار را می کنند.

با این حال ، تمایل فرد به داشتن معیشت و ابزار بهتر آشکار است و البته ایرانی ها به دنبال معیشت بهتر هستند. اما دریچه ها چه مزایایی دارند و چرا مردم می خواهند یک ماشین طولانی روی شاسی یا دریچه داشته باشند؟

به گفته برخی از غرفه داران اتومبیل ، مشتریان و متقاضیان توجه ویژه ای به سانروف دارند که یکی از مهمترین دلایل آن زیبایی اتومبیل ، استفاده از هوای تازه در خودرو و تمایل فرزندان خانواده برای صعود بر آن است. .

دریچه در واقع یک صفحه شیشه ای ، فلزی یا پارچه ای است که در سقف اتومبیل قرار گرفته و باعث ورود نور و هوا به داخل کابین می شود. با دریچه می توانید میزان نور و هوای ورودی به کابین را تغییر دهید. دریچه ها را می توان به صورت دستی ، اتوماتیک یا الکترونیکی با باز و بسته شدن تنظیم کرد.

سرهنگ دوم ولی خوسواری ، مدرس دانشگاه گفت: سانروف گزینه جذابی و از ویژگی های استاندارد خودروهای وارداتی است و چندین سال است که روی خودروهای داخلی نصب می شود و در واقع سانروف یک قسمت متحرک خودرو است. سقفی که نور و هوا را در داخل اتومبیل جذب می کند و راننده یا سرنشینان اتومبیل می توانند آن را بسته به نیاز نور یا هوا بسته و باز نگه دارند. به دلخواه تنظیم کنید. از نور روز یا زیبایی شب لذت ببرید آسمان و دریافت سیگنال های ماهواره ای. “

اما دریچه ها تا چه اندازه با فرهنگ حرکت کشور ما سازگار هستند؟ خسروی در این باره می گوید خبر روزانه: “اینکه گفته می شود استفاده از اتومبیل های دارای دریچه با فرهنگ رانندگی در کشور ما مطابقت ندارد ، اشتباه است. دریچه یکی از ویژگی های خودرو است و انتظار می رود به درستی استفاده شود و باید اذعان کرد که استفاده نادرست از این جز may ممکن است امنیت راننده و سرنشینان را به خطر بیندازد. کودکان هنگام حرکت ماشین تمایل دارند از دریچه خارج شوند ، اما این می تواند زندگی آنها را به خطر بیندازد. ترمزگیری ناگهانی و تصادفات از جلو به عقب یا عقب که در آن یکی از طرفین درگیر می شود اگر کودکی از دریچه بیفتد ، می تواند باعث شود کودک از ماشین به بیرون پرتاب شود و اگر پرتاب نشود ، مطمئناً می تواند پرتاب شود. در صورت اتومبیل واژگونی ، استفاده از سانروف منجر به مرگ یا ناتوانی مادام العمر کودک خواهد شد. “از طرف دیگر ، یک ماشین در حال حرکت می تواند باعث مشکلات تنفسی برای دامادهایی که از زیر دریچه بیرون می آیند زیرا اجازه نمی دهد اکسیژن کافی دریافت کنند “.

به نظر می رسد هیچ آماری از قربانیان استفاده نادرست از دریچه اتومبیل وجود ندارد. سرهنگ خسروی نیز این موضوع را تأیید می کند: “از آنجا که اطلاعات مربوط به قربانیان ناشی از این مشکل در هیچ کجا به عنوان علت صدمه ثبت نشده است ، و تمرکز بر روی علل تصادفات است ، بنابراین هیچ آماری وجود ندارد.” به طور کلی ، حذف همه یا بخشی از بدن کودک از سقف آفتاب. “یک رفتار خطرناک است.”

اما رفتار صحیح خانواده و والدین در این زمینه چگونه باید باشد؟ این مدرس دانشگاه در پاسخ به این سوال گفت: “مطمئناً رفتار والدین به عنوان مراقب نقش مهمی دارد.” افراد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان از دو طریق با فرهنگ ترافیک آشنا می شوند. یکی از آنها خواندن و دریافت اطلاعات یا شناخت هنجارهای قانونی ترافیک و آموزش های لازم در مهدکودک ها و مدارس است و دیگری مشاهده رفتار اعضای خانواده و بستگان و روابط آنها. هرچه رفتار خانواده کودک در حرکت به هنجارهای قانونی (قوانین راهنمایی و رانندگی) نزدیکتر یا نزدیکتر باشد ، رفتار کودکان نیز مشروع تر خواهد بود. بنابراین ، خانواده برای انتقال عناصر فرهنگی و انطباق الگوهای رفتاری با هنجارهای قانونی به عنوان اولین نهاد آموزش کودکان بسیار مهم است. Sanurov نیز از این قاعده مستثنی نیست. “از آنجا که خود خانواده ها از عواقب آن آگاهی ندارند ، در تشویق کودکان به سو mis استفاده از دریچه نقش دارند.”

وی درباره چگونگی مداخلات افراد مناسب در این زمینه توضیح می دهد: “مشارکت مردم در تشخیص رفتارهای غیرعادی در جاده ها همیشه مثر بوده است ، که تأثیر آن در بازرسان نامحسوس ترافیک منعکس شده و برای همه مشهود است. زیرا برای راننده یا مسافران این وسیله نقض هر گونه اندام ناشی از وسیله نقلیه در حال حرکت است (به استثنای مواردی که توسط راننده در قوانین ارائه شده است) ، افسران پلیس راهنمایی و رانندگی در این مورد از حوادث جبران ناپذیر جلوگیری می کنند ، متخلفین از این مشکل جلوگیری کرده و به موتورسواران و وسایل نقلیه اطراف ماشین های مسقف و کودکان حمل کودکان از قوانین جدید پیروی می کند. “

با این حال ، به نظر می رسد در این زمینه خلا قانونی وجود دارد ، زیرا هنوز جریمه ای برای خروج از دریچه وضع نشده است.

گفته می شود که در اوایل دهه 1920 برخی از اتومبیل ها فقط سقف آهنی در پشت خود داشتند و معمولاً دارندگان این خودروها افراد ثروتمندی بودند که می خواستند مغرور شوند و می خواستند راننده شخصی خود را نشان دهند. به همین دلیل ، رانندگان این اتومبیل ها که در خدمت ثروتمندان بودند ، یک لباس فرم خاص و ظریف به تن داشتند. سقف های فلزی ، که برخی از آنها متحرک بودند ، در دهه 1920 اختراع شد و 10 سال بعد یک گروه خودرویی در انگلستان سانروف متحرک فلزی را با قطعات شیشه ای معرفی کرد ، تا اینکه در سال 1934 از اولین سقف شیشه ای استفاده شد.

همچنین می توانید مشاهدات و تجربیات خود را در مورد “عادت های بد” با خبر روزانه در میان بگذارید تا بتوانیم آنها را برطرف کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا