خودروی خاص که پادشاه سوئد سوار می‌شد/ عکس

امیرمسعود عابدین: کارل شانزدهم گوستاف در سال ۱۹۷۳ به تخت سلطنت سوئد رسید. به گزارش ای بی سی نیوز، او طولانی ترین پادشاه در تاریخ این کشور و اولین پادشاهی است که به مدت ۵۰ سال سلطنت کرد.

این مرسدس بنز نسبتاً از چیزی که احتمالاً از یک ماشین برای حمل و نقل انتظار دارید، فاصله دارد. ۲۸۰S نسخه پایه کلاس S در آن زمان است.

ماشینی که پادشاه سوئد سوار می‌شد/ عکس

این خودرو دارای یک موتور ۲.۸ لیتری شش سیلندر خطی مجهز به کاربراتور سولکس با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک است. در فضای داخلی این خودرو، تهویه هوا وجود ندارد.

ماشینی که پادشاه سوئد سوار می‌شد/ عکس

پارلمان سلطنتی سوئد این مرسدس بنز را از مارس ۱۹۷۳ تا ژوئن ۱۹۷۹ نگه داشته است. مقداری آسیب بیرونی، رنگ خرد شده و تزئینات از دست رفته وجود دارد. پارچه صندلی راننده مقداری پارگی دارد و طبقات نیاز به تمیز کردن دارند. کیلومتر شمار خودرو عدد ۳۳۲۶۱۹ کیلومتر را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

ماشینی که پادشاه سوئد سوار می‌شد/ عکس

این نسل از کلاس S با کد اتاق W۱۱۶ شد. تولید آن از سال ۱۹۷۲ شروع شد و مرسدس بنز ۴۷۳۰۳۵ نمونه از این سدان را تا سال ۱۹۷۹ در کارخانه زیندلفینگن ساخت.

ماشینی که پادشاه سوئد سوار می‌شد/ عکس

ماشینی که پادشاه سوئد سوار می‌شد/ عکس

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبر روزانه مراجعه کنید.

۵۸۵۸

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا