دانستنی‌هایی درباره ورم ملتحمه آلرژیک

عصر ایران به نقل از بهداشت گفت: خبر خوب این است که گزینه های درمانی مختلفی برای افرادی که از تورم چشم ناشی از آلرژی رنج می برند وجود دارد ، اما همه نباید علائم خود را در خانه درمان کنند.

ورم ملتحمه آلرژیک چیست؟

التهاب ملتحمه آلرژیک می تواند در اثر انواع مواد حساسیت زا از جمله شوره سر ، گرد و غبار و کپک ایجاد شود. هنگامی که چشم انسان در معرض مواد حساسیت زا قرار می گیرد ، این شرایط باعث ترشح ماده ای به نام هیستامین در بدن می شود. وقتی این اتفاق می افتد ، رگ های خونی در ملتحمه – غشایی که جلوی چشم و داخل پلک را می پوشاند – متورم می شوند.

اگر ورم ملتحمه آلرژیک را تجربه کنید ، تشخیص اینکه کدام قسمت از چشم واقعاً متورم است دشوار است و پاسخ همیشه یکسان نیست. در مواقعی که شخص از التهاب ملتحمه آلرژیک رنج می برد ، کره کره چشم متورم می شود. در این حالت ، شما باید بلافاصله با یک چشم پزشک مشورت کنید. در موارد دیگر ، پلک متورم شده و نیاز به درمان دارد ، اما این لزوماً به معنای نیاز فوری به چشم پزشک نیست.

ورم ملتحمه آلرژیک با سایر بیماری های مرتبط با آلرژی ، از جمله اگزما (بثورات پوستی ناشی از آلرژی) ، آسم و رینیت آلرژیک (یا آلرژی های فصلی) همراه است. ورم ملتحمه آلرژیک می تواند وضعیت فرد مبتلا به سندرم خشکی چشم را بدتر کند.

علائم ورم ملتحمه آلرژیک چیست؟

علاوه بر ادم ، علائم دیگر التهاب ملتحمه آلرژیک عبارتند از:

“قرمز.”

– سیگار کشیدن

– خارش

– چشمان اشک آور

احساس ماده خارجی یا گرد و غبار در چشم

علاوه بر علائم ورم ملتحمه آلرژیک ، ممکن است عطسه ، سرفه ، خارش یا آبریزش بینی و سردردهای سینوسی را نیز تجربه کنید که از دیگر علائم واکنش آلرژیک است.

ورم ملتحمه آلرژیک چگونه درمان می شود؟

اغلب بهترین راه برای مقابله با علائم آلرژی ، اجتناب از هر چیزی است که می تواند باعث واکنش آلرژیک شود. به عنوان مثال ، اگر به گربه حساسیت دارید و می دانید که دوست شما به گربه شما اهمیت می دهد ، توصیه می شود که او را در فضای باز ملاقات کنید تا خطر واکنش آلرژیک به حیوان خانگی او را کاهش دهد. در مورد ورم ملتحمه نیز همین طور است. بهترین روش پیشگیری است.

اگر غالباً به التهاب ملتحمه آلرژیک مبتلا هستید – پلک ها متورم و چشم ها آب دار هستند – و نمی دانید کدام ماده آلرژی زا باعث ایجاد این بیماری شده است ، توصیه می شود با یک متخصص آلرژی مشورت کنید. پزشک می تواند آنچه را که شما به آن حساسیت دارید تشخیص دهد و بنابراین می تواند زمان بروز علائم را پیش بینی کند.

متخصص آلرژی می تواند به شما در ایجاد تغییراتی در سبک زندگی کمک کند که خطر ورم ملتحمه آلرژیک و سایر مشکلات مربوط به آلرژی را کاهش می دهد. به عنوان مثال ، اگر یک متخصص آلرژی تشخیص دهد که گرده گیاه احتمالاً علت علائم شماست ، ممکن است توصیه کند که در ساعات مشخصی از روز که گرده گیاه در بالاترین حد است ، در خانه نباشد. با ایجاد تغییراتی در برنامه روزمره ، علائم بدون استفاده از دارو کاهش می یابد.

در صورت نیاز به اقدامات جدی تر ، چندین گزینه وجود دارد. پزشک ممکن است ابتدا مصرف آنتی هیستامین ها را توصیه کند ، اگرچه این ممکن است در ورم ملتحمه آلرژیک کمکی نکند. علائم چشم بسیار سخت تر می شوند. بنابراین ، پزشک ممکن است استفاده از قطره چشمی را با نسخه و بدون نسخه پزشک توصیه کند.

اگر علائم شما شدید است ، پزشک ممکن است آمپول هایی را توصیه کند که به تدریج تحمل بدن شما را در برابر مواد حساسیت زا افزایش می دهد. اما این احتمالاً ضرورتی نخواهد داشت. در صورت عدم وجود ماده حساسیت زا علائم آلرژی چشم می توانند به طور کامل بهبود یابند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟

اگرچه به احتمال زیاد با از بین بردن علت علائم خود را بهبود می بخشید ، اما در صورت بروز علائم اضطراب ، در صورت تمایل به پزشک مراجعه کنید. اگر کره چشم متورم دارید ، نه پلک ، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. در صورت احساس درد در کره چشم یا درد شدید در اطراف چشم ، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. سایر علائم مانند اختلالات شدید بینایی یا سردرد باید توسط پزشک در نظر گرفته شود.

دکمه بازگشت به بالا