دلار بخریم یا نه؟ – خبر روزانه

امیرحسین کریم زاده با اشاره به اینکه بازارهای بزرگی مانند طلا ، سکه ، دلار و مسکن به سقف رسیده اند ، خاطرنشان کرد: قیمت دلار ممکن است تا مرز 23 هزار تامان سقوط کند. نرخ واقعی دلار 20 هزار تامان بود که نوسانات آن می تواند از 17 هزار تا 23 هزار تامان باشد.

وی ادامه داد: بودجه بسته برای سال آینده 11 هزار و 500 تن است و بازار آزاد آن حدود 20 درصد بیشتر از این رقم است. دلار زیر 15000 تامان هیچ بهانه ای ندارد.

وی گفت: “با نزدیک شدن به پایان سال مالی چین در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه و تا نزدیک شدن به سال نو ، تقاضا برای دلار افزایش می یابد و دلار نوسان می کند.” در هر صورت ، ماهیت کلی قیمت دلار در حال کاهش است. همچنین ، وقتی دلار سقوط می کند ، سکه و طلا نیز سقوط می کنند.

کریم زاده افزود: باید منتظر بمانیم تا پایان سال قیمت طلا ، سکه و دلار سقوط کند. به نظر می رسد انتخابات امسال در ایران از رشد قیمت دلار تا پایان سال جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: اکنون قیمت مسکن بالا است و مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

این اقتصاددان با اشاره به وضعیت مثبت در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: بازار سرمایه اصلاحات را به اتمام رسانده است. انتظار داریم روند خوبی برای بازار سرمایه در دسامبر و ژانویه داشته باشیم. البته نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که روند توسعه همه سهام بازار سرمایه قابل پیش بینی نیست.

کریم زاده در پایان گفت: خرید دلار تا پایان سال به هیچ وجه توصیه نمی شود ؛ زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. در حال حاضر کالاهایی که 4200 ارز به آنها تعلق دارد در حال تصفیه هستند. تنها محصول نفتی که گران نشده است ، گازوئیل است. اگر قیمت این فرآورده نفتی نیز افزایش یابد ، حمل و نقل و بورس سهام بسیار بهتر خواهد شد. بنابراین شاهد تورم خواهیم بود.

223224

دکمه بازگشت به بالا