صعود دلار – خبر روزانه

دلار برای دومین روز متوالی افزایش یافت.

به گزارش رویترز ، اقتصاد ایالات متحده در ماه اوت تنها توانست برای 235000 نفر شغل ایجاد کند ، که بسیار کمتر از 750.000 شغلی است که بازار انتظار دارد. فرماندار فدرال رزرو آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که هرگز چنین اختلال در زنجیره تامین را ندیده است. جروم پاول با بیان اینکه دوران تاج یک دوره منحصر به فرد و بی سابقه در تاریخ اقتصاد است ، افزود: متعادل کردن بازار کار با بازار پول و همچنین تورم مورد انتظار ، یکی از چالش برانگیزترین وظایف بانک مرکزی است.

جمهوریخواهان مخالفت خود را علیه لایحه 3.5 تریلیون دلاری دولت بایدن علنی کرده اند. گرگ مورفی ، سناتور کارولینای شمالی ، گفت که چنین اقدامی بیشترین جنبه حمایتی را دارد و گفت ما باید در مورد نظم مالی دولت مراقب باشیم. وی همچنین گفت که به درخواست دولت برای موافقت با افزایش سقف بدهی رای نخواهد داد. پیشتر سناتور جمهوری خواه میچ مک کانل گفته بود که به دولت رای خواهد داد تا درخواست کند سقف بدهی ها را افزایش دهد.

اظهارات جدید جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده نشان می دهد که این نهاد در حال آماده سازی برای دوران پس از تاج است. پاول از ضرورت تسریع فعالیت های اقتصادی صحبت کرد و گفت که رکود اقتصادی تاج یکی از بدترین اما گذرا ترین رکودها در تاریخ مدرن آمریکا بود. طی 18 ماه گذشته ، آثار تاج بر اقتصاد ایالات متحده تأثیر زیادی گذاشته است ، اما با توجه به بهبود چشمگیر سلامتی ، ما انتظار داریم وضعیت تا پایان سال به حالت عادی بازگردد.

داده ها نشان می دهد شدت نقدینگی که بانک های مرکزی به بازار معرفی می کنند در ماه های آینده کاهش می یابد ، که به نوبه خود تأثیر مهمی بر مهار تورم خواهد داشت. هم فدرال رزرو آمریکا و هم بانک مرکزی اروپا تصمیم خود را برای کنار گذاشتن رویکرد کنونی پس از تشدید اعلام کرده اند. از نیمه دوم سال آینده ، انتظار داریم نرخ بهره از محدوده پایین فعلی افزایش یابد.

چین تلاش برای جهانی شدن یوان را افزایش داده است و بانک مرکزی گفته است که در تلاش است شرکای تجاری و سرمایه گذاری خود را متقاعد کند که از یوان در مبادلات دوجانبه استفاده کنند. چین پیش از این موافقتنامه ای را با کشورهای عضو انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا برای ارائه معافیت ها و مشوق هایی برای تجارت یوان امضا کرده است. چین همچنین از افزایش سهم یوان از بازپرداخت های بین المللی خبر داده است.

رشد سریع بدهی عمومی ایالات متحده باعث ایجاد عدم اطمینان در مورد چشم اندازهای اقتصادی آینده این کشور شده است ، به ویژه از آنجا که دولت بایدن مجبور خواهد بود در محافظت از مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا احتیاط بیشتری داشته باشد. کسری بودجه دولت آمریکا به 28.5 تریلیون دلار رسیده است ، در حالی که مقامات دولتی در حال تلاش برای متقاعد کردن قانون گذاران برای تصویب لایحه 3.5 تریلیون دلاری هستند. با توجه به این وضعیت و مقاومت تعداد زیادی از نمایندگان هر دو حزب ، احتمال تصویب این بسته کم است.

با توجه به اینکه تاج خراب نشده است ، آژانس رتبه بندی فیچ در گزارشی اعلام کرد که ارزیابی متوسط ​​رشد اقتصادی جهان را کاهش داده است. به گفته Fitch ، متوسط ​​رشد اقتصادی جهان در سال جاری 6.3 درصد خواهد بود که 0.3 درصد نسبت به برآورد قبلی کاهش یافته است. فیچ در گزارش خود اشاره می کند که محدودیت های زنجیره تامین تعادل عرضه و تقاضا را پیچیده می کند و تورم در کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده در ماه های آینده افزایش می یابد.

چشم اندازهای اقتصادی خوب چین سرمایه گذاری خارجی زیادی را به خود جلب کرده است و داده های منتشر شده توسط وزارت بازرگانی نشان می دهد که سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین در هشت ماه امسال بالغ بر 785.05 میلیارد یوان (113.78 میلیارد دلار) بوده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25.8 درصد افزایش نشان می دهد. بیشترین افزایش سرمایه گذاری خارجی در این دوره به کشورهای عضو اتحادیه برمی گردد. سه. 36.8 درصد از کل سرمایه گذاری ها را به خود اختصاص داده است.

وضعیت بازار کار بهبود یافته است و این بر موقعیت پوند در برابر دلار تأثیر مثبت خواهد گذاشت: مرکز آمار انگلیس اعلام کرد که نرخ بیکاری در شش ماهه اول جولای 0.1 درصد نسبت به مدت مشابه ماه گذشته کاهش یافته و به 4.6 رسیده است. درصد به 0.1 درصد کمتر از انتظار کارشناسان قبلی و کمترین نرخ بیکاری در کشور در 12 ماه گذشته رسیده است.

از سوی دیگر ، تعداد بیکاران این کشور در این مدت 86 هزار نفر کاهش یافته و به 1 میلیون و 500 هزار نفر رسیده است.

به نظر نمی رسد جروم پاول ، رئیس فعلی فدرال رزرو ایالات متحده ، برای کسب رای اعتماد به سنا و ماندن در سمت خود بجنگد. به ویژه ، او از شخصیت های قدرتمند جمهوری خواه حمایت می کند و جانت الن وزیر خزانه داری آشکارا از او حمایت کرده است. پاول که در دوران ریاست جمهوری اش رئیس جمهور بانک مرکزی شد ، با وجود اختلاف نظرهای فراوان با ترامپ ، در هفته های اخیر بر لزوم پایان تدریجی سیاست های توسعه طلبانه و مطلوب تاکید کرده است.

تاکنون بیش از 232 میلیون و 818 هزار و 768 مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است که از این میان 4 میلیون و 765 هزار و 308 نفر جان خود را از دست داده اند. در بین کشورهای مختلف ، بیشترین تلفات مربوط به ایالات متحده با 706،421 نفر ، برزیل با 594،484 نفر ، هند با 447،362 نفر ، مکزیک با 275،446 نفر و روسیه با 204،679 نفر بوده است.

گرگ ماهاروس ، استراتژیست ارشد مالی در موسسه کارمینیاک می گوید: “مشخص نیست که آیا تورم در محدوده هدف 2 درصد در کشورهای مختلف باز می گردد ، اما با افزایش تورم ، انتظارات تورمی نیز بیشتر از قبل از شروع ویروس کرونا خواهد بود.” نرخ افزایش چشمگیری داشته است. در این شرایط ، دارایی های امن به عنوان مکانی جذاب برای سرمایه گذاری باقی خواهند ماند و رشد دارایی های پر ریسک کند خواهد بود.

شاخص دلار (نرخ های فوق بر اساس ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود)

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، امروز با 0.17 درصد در 93405 واحد بسته شد. (شاخص دلار معمولاً در برابر شش ارز اصلی جهان یا 10 ارز برتر جهان ، دلار سنگاپور ، فرانک سوئیس ، رینگیت مالزی ، ین ژاپن و یوان چین بیان می شود).

نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1079 دلار اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در آخرین دور معاملاتی ، پوند 0.3 درصد نسبت به روز گذشته معامله شد و به 1370 دلار رسید. یورو پس از تغییر به 1.16 با 0.21 درصد کاهش به 1116 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیایی ، دلار 0.28 درصد افزایش یافت و به 111.003 ین رسید. در رابطه با همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا با 1371 دلار مبادله شد. دلار نیز معادل 6456 یوان چین بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا