دلار در سرازیری – خبر روزانه

کار تکان دهنده اقتصاد آمریکا دوباره دلار را به عقب رانده است.

همانطور که انتظار می رفت ، در سه ماهه دوم سال جاری کمترین رشد فصلی در تاریخ ایالات متحده رخ داد ، در حالی که وزارت بازرگانی ایالات متحده نرخ رشد اقتصادی منفی 32.9 درصد را نشان می دهد. تخمین زده می شود که این رقم 24.5 درصد کمتر از سه ماهه قبلی و 2.2 درصد بیشتر از نرخ رشد قبلی باشد.

با وجود از سرگیری مشاغل در ایالت های مختلف ، شیوع تاج بویژه در ایالت های جنوبی و غربی همچنان بالاست. در آخرین جلسه ، فدرال رزرو ایالات متحده اعلام کرد که نرخ بهره را طبق انتظار پیش بینی می کند. با این وجود ، نیاز به نقدینگی بازار مالی همچنان زیاد است و احتمالاً بانک فدرال آمریکا برنامه خرید اوراق قرضه خود را تا پایان سال ادامه خواهد داد.

از طرف دیگر ، ما در روابط پکن و واشنگتن انتظار روزهای تاریک و تاریک را داریم. وزیر امور خارجه چین در مصاحبه با همتای فرانسوی خود ، وانگ یی ایالات متحده را به تلاش برای تسلط بر جهان متهم كرد و گفت كه اگر اجبار آمریكا را تحمل كنیم ، فقط وی جسور تر خواهد شد. وزیر خارجه چین همچنین ایالات متحده را به جدایی دولت و مردمش متهم کرد و افزود: “چین همیشه ترجیح داده است حداکثر محدودیت اعمال کند اما متناسب با یک جانبه بودن ایالات متحده پاسخ می دهد.”

از طرف دیگر ، احتمال تحریم های آمریکا علیه برخی از بانک های چینی باعث نگرانی معامله گران شده است. پیش از این ، کنگره و سنای آمریکا لایحه ای را به تصویب رساندند که دولت را مجبور به اجازه دادن به بانک های چینی که با مقامات چینی در یک لایحه بحث برانگیز امنیتی هنگ کنگ همکاری کرده اند ، صادر کرد.

ادوارد مویا ، تحلیلگر بازار ارز در موسسه اواندا ، گفت: “ما ظاهرا روزهایی شاهد هستیم که سلطنت از دلار سقوط کرده است ، و اگر این وضعیت ادامه یابد ، ما انتظار داریم که بانک مرکزی فدرال ایالات متحده برای متوقف کردن روند فعلی اقدام کند.” این خبر حاکی از آن است که ما شاهد بهبود اقتصادی سریع در اتحادیه اروپا یا ایالات متحده نخواهیم بود.

کمیسیون اروپا اعلام کرده است که 750 میلیارد یورو به وام های قبلی خود اضافه خواهد کرد که برای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی در قالب وام یا کمک هزینه استفاده می شود و مبلغی که برای هر کشور اختصاص خواهد یافت به وزن تاج بستگی دارد. بنابراین ، کل بودجه اختصاص یافته توسط اتحادیه اروپا برای مقابله با تأثیر تاج ، به دو تریلیون یورو رسید.

با این حال ، وضعیت کشورهای اروپایی هنوز از حد مطلوب فاصله دارد: در گزارشی ، مرکز آمار آلمان خاطرنشان می کند که بزرگترین اقتصاد اروپا در سه ماهه دوم سال 202 ، 10.2 درصد کاهش یافته است ، ضعیف ترین رشد اقتصادی در آلمان از آن زمان تاکنون. داده های رشد را از دهه 1970 تا به امروز ثبت کنید. همچنین در مقایسه با رشد مشابه فصل گذشته ، رشد اقتصادی 5.5 درصد کاهش یافت.

تورم و بیکاری در بیشتر کشورهای اروپایی رو به افزایش است. طبق آمار مرکز آمار اتحادیه اروپا ، نرخ بیکاری در پنج ماه گذشته در ماه ژوئن به اوج رسیده و اوضاع به ویژه برای جوانان بدتر شده است.

خوان پرز ، معامله گر ارز در واشنگتن گفت: “همه انتظار دارند که بسته تحریک برای مدت طولانی نهایی شود و اکنون که اجماع بین کشورهای اروپایی در مورد اجرای و زمان بندی آن اتفاق می افتد.” خوشحالم این بسته همچنین مهم است زیرا کشورهای اروپایی بار دیگر در مورد یک موضوع مهم و بزرگ به توافق رسیده اند و وحدت خود را نشان داده اند.

در آسیا گرچه رشد اقتصادی چین مثبت بوده است ، اما آمار منتشر شده نشان می دهد که برای پنجمین ماه پیاپی ، رشد خرده فروشی منفی است که می تواند منجر به تقاضای ضعیف شود. یکی از بزرگترین بازارهای مصرفی جهان و در نتیجه تجارت جهانی تأثیر منفی خواهد داشت.

اولریش لیشتمان ، استراتژیست ارز در بانک تجارت گفت: “پیش بینی دلار با توجه به خبرهای بد از اقتصاد ایالات متحده کاملاً واضح نیست و فشار بر دلار وارد شده است.” تا زمانی که شیوع تاج تحت کنترل نباشد ، دلار بعید است به روزهای اوج معاملات بازگردد.

اخبار مربوط به پیشرفت در ایجاد واکسن تاج نیز در رأس توجه معامله گران قرار گرفته است. دانشگاه آکسفورد می گوید این واکسن با موفقیت ایمنی افرادی را که در آفریقای جنوبی ، انگلیس و برزیل آزمایش شده اند ، با موفقیت بهبود داده است و اکنون بر روی یک نمونه نسبتاً بزرگ در آمریکا آزمایش می شود که در صورت موفقیت ، می تواند تا حد ممکن دیر شود. امسال برای عرضه جهانی آن شاهد تولید انبوه این محصول خواهیم بود. تاکنون انگلیس ، هلند ، فرانسه و ایالات متحده درخواست واكسن كرده اند.

تاکنون بیش از 17 میلیون و 346 هزار و 357 مورد بیماری عروق کرونا قلب به ثبت رسیده است که از این تعداد 673 هزار و 202 نفر فوت کرده اند. در بین کشورهای مختلف ، بیشترین خسارت مربوط به ایالات متحده با 154.641 نفر ، برزیل با 90383 نفر جمعیت ، انگلیس با 45999 نفر جمعیت ، مکزیک با 45 هزار و 361 نفر و ایتالیا با 35.876 نفر بوده است. .

واسیلی سربراکوف ، استراتژیست ارزی UBS گفت: “معامله گران در کوتاه مدت چشم انداز دلار را نوسان می کنند و دخالت بیشتر ایالات متحده در تاج در مقیاس بزرگ می تواند رشد اقتصادی کشور را در مقایسه با چین و اروپا زنده کند.” تاخیر انداختن. کند شدن شیوع تاج در آمریکا نقش اساسی در احیای دلار دارد.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را به سبد ارزهای جهانی اندازه می گیرد ، امروز با 0.55 درصد بسته و در 92،895 نقطه ایستاد. نرخ ارز در هر فرانک سوئیس 1.10 دلار اعلام شد.

ارزهای اروپایی

انتخابات انگلیس سیگنال مثبتی به بازارها فرستاد ، بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس ، گفت كه كشور وی قصد دارد در اسرع وقت به توافق با طرف اروپایی دست یابد. علیرغم گذشت هفت ماه از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ، هر دو طرف هنوز به مبنای مشخصی برای روابط آینده خود نرسیده اند. کنترل مرزها ، واردات گمرک ، دسترسی به بازارهای مالی و بانکی اتحادیه اروپا و مشکل ماهیگیری در داخل کشور مهمترین دلایل بروز اختلافات بین دو طرف است.

در آخرین دور معاملات ، پوند 0.83 درصد نسبت به روز قبل معامله کرد و 2222 دلار معامله شد. پس از عبور از کانال 1.18 یورو 0.44 درصد افزایش یافت و به 1.184 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارزی آسیا دلار با 0.17 درصد کاهش به 104 هزار و 754 ین رسید. در رابطه با همتای استرالیا ، هر دلار آمریکا 1،338 دلار معامله شد. نرخ دلار نیز برابر 7008 یوان چینی اعلام شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا