دیابتی‌های متقاضی انسولین قلمی در سامانه وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند + فهرست مراکز

رئیس مرکز کنترل و درمان بیماری های وزارت بهداشت گفت: تمام بیماران دیابتی که از قلم انسولین استفاده می کنند باید با مراکز تخصصی اعلام شده از سوی دانشگاه های علوم پزشکی تماس گرفته و اطلاعات خود را در سیستم مدیریت بیماری نادر ثبت کنند. بنابراین شبه جزیره تنظیم می شود.

دکتر مهدی شادنوش در مصاحبه با خبر روزانه وی با اشاره به جزئیات سازمان توزیع انسولین در کشور گفت: تمام بیماران دیابتی که از انسولین استفاده می کنند حتما با مراکز تخصصی اعلام شده از سوی دانشگاه های علوم پزشکی تماس گرفته و اطلاعات خود را در سیستم مدیریت بیماری نادر ثبت کنند

وی افزود: در ماه های آینده با گذشت زمان فقط افرادی که در سیستم ثبت اطلاعات ثبت نام کرده اند انسولین قلم دریافت می کنند. بنابراین ، هر دانشگاه علوم پزشکی تعدادی مراکز تخصصی را برای بیماران دیابتی که انسولین قلم دریافت می کنند اعلام کرده است تا برای ثبت اطلاعات خود با این مراکز تماس بگیرند.

شادنف ادامه داد: ما برای این اقدام یک ماه وقت گذاشتیم و می توانیم مدت را برای یک ماه دیگر تمدید کنیم ، اما همه بیماران باید در اسرع وقت مراجعه کنند تا مزاحمتی برای آنها ایجاد نشود. بنابراین ، توزیع شبه جزیره از طریق یک سیستم مدیریت بیماری نادر تنظیم می شود.

وی تأکید کرد: قبلاً هرکسی به انسولین احتیاج داشت به هر طریقی آن را دریافت می کرد اما از این پس موضوع توزیع انسولین به صورت قلم باید ساماندهی شود و همه باید یکبار در سیستم مدیریت بیماری نادر ثبت نام کنند. بنابراین ، حتی اگر قبلاً قلم انسولین دریافت می کردند ، اکنون باید اطلاعات خود را ثبت کنند تا در سیستم موجود باشد.

به گزارش خبر روزانه ، لیستی از مراکز دیابت توسط شهرها و دانشگاه ها اینجا دیدن.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا