ذخیره آب سد زاینده رود تا آذرماه به نصف میزان کنونی کاهش می‌یابد

خبر روزانه / اصفهان سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: در حال حاضر میزان تأمین آب پشت سد زاینده رود تنها 240 میلیون متر مکعب است که تا آذرماه به نصف می رسد.

مهرداد هورسندی امروز (دوشنبه 29 شهریور) در نشست خبری در گلپایگان گفت: امسال به دلیل کمبود آب مجبور شدیم چاه های زیادی را به مدار زمین برسانیم که پس از آن شاهد تماس های مردمی برای تغییر طعم آب بودیم. به البته مردم درست می گفتند ، زیرا هر خانه ای که نزدیک چاه بود احساس می کرد طعم آب بهتر است.

وی ادامه داد: ما زیر نظر مرکز بهداشت استان هستیم و نمونه آب می گیریم. خط قرمز ما سلامت آب آشامیدنی و مردم است. خوشبختانه ما هیچ مشکل میکروبی و شیمیایی نداشتیم و تغییر طعم و مزه ای که افراد در مصرف آب آشامیدنی تجربه کردند به دلیل تغییر ذائقه شهروندان بود ، افرادی که سالها به آب لوله کشی عادت کرده بودند.

به گزارش خبر روزانه ، سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: برخی از مردم سالهاست که از مخازن خود استفاده نکرده اند و در هنگام استفاده امسال آنها را شسته نشده اند و وقتی آب از مخزن به شبکه وارد شد ، طعم خوبی داشت. “سالی که ما در شرایط سختی قرار داریم و بر اساس پیش بینی هوا ، در ماه دسامبر باران های م startثر آغاز می شود و در زمستان بارانی برای جبران کمبود آب نداریم.

هورسندی افزود: آب پشت سد زایندرود به سرعت ته نشین می شود اما سلامتی مردم را فدای هیچ هدف دیگری نخواهیم کرد. حجم کل سد زایاندرود یک میلیارد و 450 میلیون متر مکعب است اما در حال حاضر تنها 240 میلیون متر مکعب آب دارد که تا پایان دسامبر به 125 میلیون متر مکعب می رسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا