برترینهای کسب و کارعمومی

راه های جلوگیری از داغ شدن گوشی

یکی از مسائلی که حین کار با وسایل دیجیتالی نظیر موبایل ، پیش می آید ، گرم شدن بیش از حد گوشی است که معمولا ناشی از استفاده ی زیاد از آن به صورت مداوم و  فعالیت زیاد  پردازنده است. روش ها و دلایلی که در این پست می خوانید ، به افزایش طول عمر باتری و جولگیری از داغ شدن گوشی شما کمک میکنید.

چگونه از گرم شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کنیم؟ ( علت های داغ شدن گوشی )

موبایل مثل سایر وسایل نظیر لپ تاپ بر اثر کارکردن زیاد با آن گرم می شود. را در انزل وب معرفی کردیم. در ادامه همان مطلب ، روش های خنک نگه داشتن موبایل را می خوانید.

موبایل خود را به شکل صحیح شارژ کنید

اغلب افراد کمتر به این نکته توجه می کنند و هر بار که شارژ موبایل آن ها کم می شود ، باتری را شارژ می کنند و ساعت ها بدون توجه به پر شدن باتری ، آن را به برق متصل نگه می دارند. در شارژ موبایل اولا دقت داشته باشید که گوشی خود را در کنار وسایل گرمازا شارژ نکنید. به هر حال گرما بخشی از انرژی خود باتری را تلف می کند و علاوه بر تاثیرات جانبی روی ساختمان آن ، شارژدهی را کند می کند. در صورتی که وقت کمی دارید و می خواهید در زمان صرفه جویی کنید ، می توانید را در انزل وب مطالعه کنید.

همچنین دقت داشته باشید که گوشی خود را در طول روز که دمای هوا بیشتر است ، تا ۷۰ الی ۸۰ درصد شارژ کنید و  بگذارید فرآیند فول شارژ شدن باتری ( تا ۱۰۰ درصد ) در طول شب صورت گیرد.

موبایل خود را در مکان های خنک و مطمئن قرار دهید

همان طور که در بخش و راه های جلوگیری از سریع خالی شدن شارژ به آن اشاره کردیم این که موبایل خود را در چه شرایطی نگهداری کنید نیز مهم است. موبایل نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار گیرد. علاوه بر این که نور آفتاب به صفحه نمایش و سایر بخش ها صدمه میزند ، دمای خود گوشی را بالا می برد.

اگر موبایلتان را در جیب خود نگهداری می کنید ، دقت داشته باشید که جیب شما بزرگ باشد و همچنین با عرق بدن ، تماس نداشته باشد.

از محافظ صفحه استفاده کنید و حواستان به گوشی خود در ساحل باشد

از قاب های مناسب برای گوشی خود استفاده کنید

یکی از دلایل داغ شدن سریع گوشی میتواند ، استفاده از قاب های محافظتی و یا زینتی نامناسب گوشی است که در صورتی که گوشی شروع به داغ شدن کند و قاب شما بیش از حد زخیم باشد از رسیدن هوا به آن جلوگیری میکند و میتواند یک عامل مخفی برای بیشتر داغ شدن موبایل شود.

از قرار دادن گوشی خود در معرض آب و رطوبت خودداری کنید

قبل از قرار دادن گوشی خود در هر مکان ، از خشک بودن آن مطمئن شوید و دقت کنید لباستان نیز مرطوب نباشد. به این مسئله زمانی که به ساحل می روید نیز توجه داشته باشد. البته برخی از گوشی هایی که در چند سال اخیر معرفی شدند ، خاصیت ضدآب دارند و برای این گوشی ها جای نگرانی نیست.

استفاده از نرم افزار های خنک کننده گوشی برای جلوگیری از داغ شدن

در صورتی که ترفند های معرفی شده را به کار گرفتید و فایده ای نداشت ، قطعا کار نکردن با موبایل برای مدتی و قرار دادن آن در محیط خنک ، به کاهش دمای آن کمک می کند.در صورتی که دستگاه شما به دلیل افزایش دما از نظر کارکرد با مشکل مواجه شد ، مشکل از فریمور شماست.  یکی از اپ هایی که در این زمینه می تواند کمک کند ، برنامه ی است.

عملکرد Coolify

این برنامه ، دمای موبایل شما را به صورت مداوم چک می کند و از با هشدار هایی که نسبت به استفاده از برنامه های مختلف به شما می دهد ، از افزایش بیش از حد دما جلوگیری می کند.

برخی تصور می کنند که این برنامه تنها مموری موبایل را آزاد میکند و از این طریق تاثیر می گذارد. به طور کلی این برنامه برای افرادی که از رام های شخصی استفاده می کنند ، بسیار مفید است.

آموزش کار با برنامه Coolify

  • Cooling: دفعاتی است که برنامه به خنک کردن موبایل شما پرداخته و باعث جلوگیری از داغ شدن گوشی شده است.
  • Settings: در این بخش تعیین می کنید که در چه دمایی ، حال بر حسب درجه سانی گراد یا فارنهایت ، برنامه موبایل شما را خنک کند.
  • Background: بخشی برای تغییر تصویر پس زمینه از میان تصاویر از قبل آماده شده ( و احتمالا بهینه شده از نظر مصرف باتری ) می باشد.

تجربه و پیشنهاد شما؟

در کل ترفند های گفته شده و همچین اپ Coolify ، برای کنترل دمای موبایل مهم ترین فاکتور هایی هستند که باید در نظر گرفته شوند. کاربران موبایل احتمالا می دانند که مهم ترین مسئله در کنترل دمای موبایل ، توجه به سیستم عامل گوشی است که باید بهینه شود. این کار را برنامه ی Coolify به خوبی انجام می دهد. با این حال اگر برنامه های مشابه دیگری را در این زمینه می شناسید ، تجاگر مالک یک گوشی هوشمند هستید، احتمالا تا حالا بارها درباره علت داغ شدن گوشی جست‌وجو کرده‌اید. این یک پدیده‌ی شایع به‌حساب می‌آید که معمولا در فصل تابستان بیشتر هم می‌شود. علت داغ شدن گوشی ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی باشد؛ از ندانستن تا گرمای تابستان؛ در ادامه به ۱۳ روش برای جلوگیری از داغ شدن گوشی و خنک کردن آن می‌پردازیم.

۱. باتری گوشی خود را فقط تا ۸۰ درصد شارژ کنید

اول از همه، اگر ناچار به شارژ شبانه گوشی خود هستید، در این مدت گجت مذکور را بر یک سطح صاف و خنک قرار دهید. در ضمن باید بگوییم که طبق نظر کارشناسان، بهتر است که باتری گوشی را تا ۱۰۰ درصد شارژ نکنید زیرا چنین کاری عمر باتری را کاهش را می‌دهد و می‌تواند به عنوان دلیل افزایش دمای گوشی شناخته شود. در کل، وقتی که شارژ باتری به حوالی ۳۰ درصد رسید آن را به شارژر وصل کنید و وقتی که شارژ به ۸۰ درصد نزدیک شد، آن را از برق دربیاورید. در ادامه موارد به علت داغ شدن گوشی هنگام شارژ بیشتر می‌پردازیم.

۲. گوشی را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید

این مورد نیازی به توضیح چندانی ندارد. برای خنک نگه‌داشتن گوشی، آن را در یک روز گرم تابستانی، در معرض نور مستقیم خورشید به حال خود رها نکنید.

۳. همواره اپلیکیشن‌های بلااستفاده را ببندید

وقتی که به‌طور همزمان اپلیکیشن‌های زیادی باز باشند (همین موضوع برای تب‌های مرورگر هم صدق می‌کند)، گوشی باید پردازش‌های بیشتری انجام دهد، همین موضوع می‌تواند علت داغ شدن گوشی باشد. به همین خاطر اگر از اپلیکیشن‌های خاصی استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را به‌طور کامل ببندید و در ضمن در حین شارژ شدن گوشی، بستن اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین را هم فراموش نکنید.

۴. روشنایی صفحه‌نمایش را کم کنید

بخش اعظمی از شارژ باتری صرف تأمین انرژی برای روشنایی صفحه‌نمایش می‌شود و همین موضوع می‌تواند دلیل داغ شدن گوشی باشد. به همین خاطر در مواقعی که در محیط‌های بیرون هستید، برای جلوگیری از داغ شدن گوشی، سعی کنید تا حد ممکن روشنایی صفحه‌نمایش گوشی را کاهش دهید.

 

در دوره تعمیر موبایل صفر تا صد تمام مباحث سخت افزار و نرم افزار در تمام برندهایی که سیستم عامل آنها اندروید و آیفون باشد به صورت کاملا عملی آموزش داده می شود

۵. اپلیکیشن‌ها را به‌روز نگه‌دارید

برای خنک کردن گوشی، همواره توصیه می‌شود که سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌ها را به‌روز نگه دارید. زیرا شاید در نسخه‌ی قدیمی آن‌ها مشکلی وجود داشته باشد که همین مشکل مذکور منجر به مصرف انرژی بیشتر و افزایش گرمای گجت می‌شود.

۶. شاید اپلیکیشن‌های بلااستفاده علت داغ شدن گوشی باشد

تا آنجایی که می‌توانید اپلیکیشن‌های بلااستفاده را حذف کنید. همچنین توصیه می‌شود تنظیمات نوتیفیکیشن‌های مربوط به اپلیکیشن‌های نه‌چندان ضروری را هم غیرفعال کنید. در نهایت هم باید به غیرفعال کردن سرویس‌های مربوط به مکان‌یابی اپلیکیشن‌های خاص هم اشاره کنیم. مجموعه این نکات هر کدام می‌تواند یک علت داغ شدن گوشی را از پیش پایتان بردارد.

۷. از حالت هواپیما بهره بگیرید

در مواقعی که در بیرون از خانه هستید و قصد استفاده از گجت خود را ندارید، برای خنک کردن گوشی می‌توانید آن را خاموش یا حالت هواپیما را فعال کنید. با این کار شارژ کمتری مصرف می‌شود و در عین حال گوشی گرمای کمتری تولید می‌کند؛ طبیعتا مصرف انرژی می‌تواند دلیل داغ شدن گوشی باشد.

۸. استفاده طولانی مدت از بلوتوث به عنوان علت داغ شدن گوشی

اتصال همیشگی به بلوتوث هم می‌تواند علت داغ شدن گوشی باشد. سعی کنید که برای مدت طولانی از بلوتوث استفاده نکنید و بعد از استفاده از این مشخصه، تنظیمات مربوط به آن را غیرفعال کنید. اگر گوشی شما به‌صورت خودکار به بلوتوث اتومبیل وصل می‌شود، بهتر است این اتصال خودکار را غیرفعال کنید.

۹. اگر گوشی اندرویدی دارید یک اپلیکیشن آنتی‌ویروس نصب کنید

اگر گوشی اندرویدی دارید و همواره گوشی شما داغ می‌شود، این مشکل می‌تواند مربوط به وجود ویروس باشد. به همین خاطر با نصب یک اپلیکیشن قدرتمند آنتی‌ویروس می‌توانید در راستای خنک کردن گوشی خود قدم بردارید..

جلوگیری از داغ شدن گوشی هنگام بازی | حل مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ | حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

۱۰. از بازی کردن دست بکشید

ممکن است بازی‌کردن علت داغ کردن گوشی باشد. اگر احساس می‌کنید که گوشی شما در حال داغ شدن است، پس در چنین حالتی بهتر است از انجام بازی دست بکشید و در ضمن بعد از بستن آن مطمئن شوید که بازی مذکور در پس‌زمینه‌ی سیستم فعال نباشد.

۱۱. کاور گوشی را بردارید

اگر گوشی شما تا حد زیادی داغ شده، برای خنک کردن آن بهتر است کاور آن را بردارید. در واقع لزوما علت داغ شدن گوشی نصب کاور نیست اما ممکن است علت داغ ماندن یا خنک نشدن گوشی باشد.

۱۲. کابل شارژ به عنوان علت داغ شدن گوشی

ممکن است علت داغ کردن گوشی هنگام شارژ، مشکل در زمینه‌ی کابل شارژ است. به همین خاطر برای بررسی این موضوع گوشی خود را با یک کابل جدید شارژ کنید.

۱۳. شاید علت داغ شدن گوشی دوربین آن باشد

بسیاری از کاربران در مورد این موضوع خبر ندارند اما باید بگوییم اگر مدت طولانی مشغول فیلم‌برداری با گوشی خود هستید، این فرایند می‌تواند منجر به داغ شدن گوشی شود. به همین خاطر برای خنک کردن گوشی فیلم‌برداری را متوقف و برای مدتی اپلیکیشن دوربین را به‌طور کامل ببندید.

 

 

دکمه بازگشت به بالا