راه های شناسایی عطر و ادکلن اصل

عطرها ریشه در سرزمین کلئوپاترا دارند. تاریخ آن به دوره‌های باستان باز می‌گردد، زمانی که مردم یونان و مصر برای ادای احترام به خدایان خود، اسانس‌های معطر را برای خوشبو کردن فضا و خواص شفابخشی که داشت، می‌سوزاندند. از سویی بوی خوش، همیشه در تاریخ بخشی از زیبایی و جذابیت زنان به شمار می‌رفت. در قرون وسطی بود که تجارت عطر رونق گرفت و کیمیاگران محصولات جدید خود را با موادی مانند الکل، مشک و روغن‌های گیاهی معطر متنوع‌تر می‌ساختند و گاهی این ‌ترکیبات علیه برخی از بیماری‌های همه‌‌گیر مؤثر عمل می‌کردند.

رفته‌رفته کیفیت عطر‌ها در دنیا بهبود یافت و حالا، بخشی از یک بازار 10 میلیارد دلاری است. بازاری که بسیار رقابتی است و با تبلیغات گسترده جمعیتی خاص را هدف قرار می‌دهد و کیفیت‌های متفاوت و عمر محدودی دارد. عطر‌های تقلبی و اصل، از نظر کیفیت بو و ماندگاری متفاوت‌اند. عطر‌های تقلبی با بوی مصنوعی نه تنها باعث ناراحتی شما می‌شوند و به علاوه ممکن است برای سلامتی شما هم خطرناک باشد. خبر بد این‌که با پیشرفت و توسعه‌ی صنعت ساخت و بسته‌بندی، تشخیص عطر‌ها و ادکلن‌های تقلبی و اصلی دشوار شده و با این حال، خوشبختانه راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در هنگام خرید عطر و ادکلن، عطر‌های تقلبی را از اصلی تشخیص دهید. در این مطلب می‌توانید با راه‌های تشخیص عطر‌تقلبی و اصلی آشنا شوید.

بهترین فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن | خرید ادکلن اصل | خرید عطر اصل در تهران

با راه‌های تشخیص عطر‌تقلبی و اصلی آشنا شوید

هر گردی، گردو نیست

همانطور که گفتیم عطر تقلبی نه تنها برای سلامتی ممکن است خطرناک باشد، بلکه ممکن است با‌ ترکیبات ساده‌ای که دارد، نوعی توهین به مشتری فرض شود، چون بیشتر از این‌که عطر باشد، مایعی رنگی و بدون اسانس اصلی است که با قیمتی معادل عطر اصلی به مشتری فروخته می‌شود. بنابراین، اگر قصد خرید عطر و ادکلن برای خود یا به عنوان هدیه دارید، در این مطلب چند راهکار برای شناسایی عطر ‌تقلبی و اصلی برای شما ارائه می‌شود که در زمان خرید با توجه به آن‌ها می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید.

  • طراحی را بررسی کنید.
  • محصول نهایی چشمک می‌زند.
  • بسته‌بندی‌ها سخن می‌گویند.
  • نمره‌ی املا بدهید.
  • از پوشش مقوایی به سادگی عبور نکنید.
  • رنگ‌ها هشدار‌دهنده‌اند.
  • شماره سریال و بارکدها کاربرد دارند!
  • به حس بویایی خود اعتماد کنید.
  • کیفیت بطری مهم است.
  • خرده‌فروشان معتبر را پیدا کنید.
  • سؤال بپرسید.
  • ساخت کجاست؟
  • عطر را تکان دهید.
  • قیمت را مقایسه کنید.
  • عطر‌های اصلی ماندگار‌ترند.
  • تست کنید و بعد خرید کنید.

طراحی بسته بندی را بررسی کنید

تولیدکنندگان عطر و ادکلن‌های تقلبی برای جلوگیری از برخی مشکلات قانونی، معمولاً به ناچار جزئیاتی به بسته‌بندی، طراحی شیشه و فونت برچسب‌ها اضافه می‌کنند. همیشه پیش از خرید درباره‌ی عطر مورد علاقه‌ی خود، درباره‌ی آن تحقیق کنید و جزئیات ظاهری آن را بررسی کنید تا زمان خرید عطر مشکلی نداشته باشید.

محصول نهایی عطر و ادکلن چشمک می زند

بهترین فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن | خرید ادکلن اصل | خرید عطر اصل در تهران

محصولات تقلبی هیچ‌وقت ظرافت محصول نهایی اصلی را ندارند. کیفیت آن‌ها پایین است و ظروف شیشه‌ای شفافیت شیشه‌های اصلی را ندارند، در حالی که شیشه‌های اصلی صاف، شفاف و دارای لبه‌های خلاقانه است.

بسته بندی ها با شما سخن می گویند

بسته‌بندی با مقوا‌های ‌تراکم بالا و گران‌قیمت و طرح‌های برجسته یکی از مهم‌ترین علامت‌هایی است که نشان می‌دهد عطر و ادکلن مردانه اصلی است یا تقلبی. جعبه‌ی عطر‌های اصلی با یک سلفون یا زر ورق روشن پوشیده شده، در حالی که احتمالاً بسته‌بندی عطر‌های جعلی این‌گونه نیست. می‌توان گفت بسته‌بندی سلفون روشن یکی از مهم‌ترین علامت‌های شناسایی عطر تقلبی از اصلی است چون علامت تأیید تولیدکننده را نشان می‌دهد.

اگر عطر اصلی را قبلاً خریداری کرده‌اید، جعبه‌ی آن را نگه‌دارید و جزئیات عطری که می‌خواهید بخرید با آن مقایسه کنید، همه‌ی جزئیات باید دقیقاً شبیه نمونه‌ی اصلی باشد.

به توضیحات عطر یا ادکلن نمره املا بدهید

در عطر‌های تقلبی احتمال بیش‌تری وجود دارد که املای کلمات اشتباه نوشته شده باشد. جابه‌جایی یک حرف کوچک، یا جا افتادن یکی از آن‌‌ها به راحتی به شما هشدار می‌دهد که این عطر تقلبی است که البته در نگاه اول به خوبی قابل تشخیص نیست و نیاز به دقت بیشتری دارد.

از پوشش بسته بندی به سادگی عبور نکنید

عطر‌های اصلی در جعبه موقع تکان دادن، صدا نمی‌دهند چون همیشه یک پوشش مقوایی درون جعبه دارند که عطر را میان جعبه نگه‌ می‌دارد و اجازه نمی‌دهد در حین حرکت به شیشه عطر و ادکلن آسیب برسد. در حالی که عطر‌های تقلبی با این دقت بسته‌بندی نمی‌شوند.

رنگ عطرها هشدار‌ دهنده هستند

هر چقدر هم کیفیت عطر تقلبی بالا باشد، رنگ آن هرگز دقیقاً مثل نمونه‌ی اصلی آن نیست. رنگ عطر و ادکلن زنانه یک شاخص مهم در تشخیص اصلی بودن آن است و تیره‌تر یا روشن‌تر از نمونه‌ی اصلی بودن یک عطر تقلبی به خوبی قابل تشخیص است.

شماره سریال و بارکد ها مهم هستند

بچ شماره‌ها، سریال‌ها و بار‌کد‌های موجود و حک شده بر روی جعبه‌ی عطر و ادکلن دلیل دارند. شماره‌ی سریال حک شده روی پشت جعبه‌ی عطر اصلی و روی بطری شیشه‌ای باید یکسان باشند و نشان‌دهنده‌ی مشخصات تولید عطر، نظیر تاریخ تولید و انقضا و شرکت تولیدکننده و… می‌شوند که در سایت‌هایی که در این رابطه طراحی شده‌اند، به سادگی قابل ردیابی است.

به حس بویایی خود اعتماد کنید و ادکلن ها را تست کنید

بهترین فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن | خرید ادکلن اصل | خرید عطر اصل در تهران

یکی از آسان‌ترین راه‌های تشخیص اصل تقلبی از اصلی، مقایسه‌ی بوی تستر عطر و ادکلن با عطری است که می‌خواهید بخرید. در زمان خرید عطر و ادکلن، از فروشنده بخواهید تستر عطر را در اختیارتان قرار دهد، چون معمولاً تستر‌ها اصلی هستند و به خوبی می‌توانید بوی آن‌ها را با هم مقایسه کنید. همچنین، می‌دانیم که عطر‌ها با خاطرات و تجربیات گره خورده‌اند. اگر عطر مورد نظر، تداعی‌کننده‌ی خاطرات شما از عطر محبوبتان است، به احتمال زیاد اصلی است.

کیفیت بطری و ظروف بسیار مهم است

بطری، ظرف نگه‌دارنده یا شیشه عطر، در تشخیص اصلی و تقلبی بودن کمک زیادی به شما می‌کند. عطر‌های اصلی یک لوگوی برجسته دارند یا دارای مهر هستند. شیشه‌های عطر تقلبی معمولاً در طراحی ایراد دارند و فاقد این برچسب و مهر هستند. درب بطری باید به خوبی سر جای خود قرار بگیرد، لوله‌ی نازل درون بطری باید تا انتهای بطری ادامه داشته باشد و آرم و لوگو باید دقیقاً در جای درستی باشد، مشابه نمونه‌ی اصلی که احتمالاً جای خالی آن را نزد خود برای مقایسه نگه داشته‌اید.

خرده فروشان معتبر را جدی بگیرید

اگر آنلاین عطر و ادکلن مورد علاقه‌ی خود را خریداری می‌کنید، به سراغ خرده‌فروشان معتبر و مطمئن بروید. این فروشگاه‌ها معمولاً چون از شهرت خوبی برخوردارند، اعتبار خود را برای عطر‌ و ادکلن تقلبی به خطر نمی‌اندازند. به علاوه، در صورت بروز اشتباه می‌توانید هزینه‌ی خود را پس بگیرید. در حالی که فروشندگان خیابانی و غیر معتبر، تنها ادعا می‌کنند.

درباره محصول مورد نظر سوال بپرسید

این یک توصیه‌ی کلی است. هرچه بیش‌تر درباره‌ی برند مورد علاقه و عطر محبوب خود تحقیق کنید، کمتر احتمال دارد در دام فروشندگان تقلبی بیفتید. تولیدکنندگان و فروشندگان برند‌های اصلی، تمام اطلاعات قانونی خود را در اختیار مشتریان و خریداران قرار می‌دهند و می‌توانید در صورتی که شک دارید، از آن‌ها سؤال کنید.

عطر و ادکلن مورد نظر ساخت کجاست؟

عطر‌های برند معتبر و اصلی در چین و تایلند تولید نمی‌شوند. چون در رابطه با عطر و تولید آن، چیزی به عنوان تحت لیسانس یا مجوز تولید وجود ندارد. به عنوان مثال، عطر‌های فرانسوی در خود کشور فرانسه تولید می‌شوند. بنابراین، توجه به بارکد کشور تولید‌کننده، که معمولاً دو رقم اول بارکد است، ضروری است. در اینجا به چند نمونه‌ی آن اشاره می‌کنیم:

  1. بارکد عطر‌های تولید شده در فرانسه: 30-37
  2. بارکد عطر‌های تولید شده در ایتالیا:‌ 80-83
  3. بارکد عطر‌های تولید شده در آلمان: 400-440
  4. بارکد عطر‌های تولید شده در بریتانیا: 50
  5. بارکد عطر‌های تولید شده در اسپانیا: 84
  6. بارکد عطر‌های تولید شده در آمریکا: 00-09

می توانید عطرها را تکان دهید

محتوای داخل شیشه اگر قابل رؤیت باشد و شیشه رنگی نباشد، می‌توانید با تکان دادن و دیدن حباب‌های ایجاد شده عطر اصلی را از تقلبی تشخیص دهید. در عطر‌های اصلی حباب‌ها طی 10 تا 15 ثانیه ناپدید می‌شوند، در حالی که در عطر‌های تقلبی تقریباً بلافاصله از بین می‌روند.

قیمت را مقایسه کنید بسیار مهم است

گرچه قیمت گران، همیشه نشان‌دهنده‌ی کیفیت نیست، اما قیمت بسیار ارزان یک نام تجاری معتبر، احتمالاً به شما می‌گوید که این محصول تقلبی است. برعکس، قیمت بالای یک محصول نیز، ضمانت‌کننده‌ی اصل بودن آن نیست. با این‌ حال توجه به قیمت‌ها و اطلاع از قیمت دقیق عطر به شما کمک می‌کند انتخاب درست‌تری داشته باشید.

عطر‌های اصلی ماندگار‌تر هستند

یکی از عواملی که نشان می‌دهد عطری اصل است یا تقلبی، ماندگاری آن است. شاید عطر تقلبی بویی بسیار شبیه یک عطر اصلی داشته باشد، ولی عطر اصلی ماندگاری بهتری دارند. ماندگاری به این معنی که پس از باز شدن درب عطر، محصول بتواند بو و کیفیت خود را از 6 تا 18 ماه حفظ کند. عطر‌های تقلبی معمولاً کیفیت خود را در زمانی کوتاه‌تر، از چند هفته یا چند ماه از دست می‌دهند.

تست کنید و بعد خرید کنید این حق شما است

برای خرید عطر و ادکلن عجله نکنید. عطر‌های تقلبی به دلیل‌ ترکیبات ارزان‌قیمت شیمیایی، ایجاد حساسیت می‌کنند و واکنش‌زا هستند. به همین دلیل، می‌توانید پیش از خرید آن‌ها را تست کنید و در صورت بروز حساسیت از خرید آن‌ خودداری کنید. تست عطر همچنین به شما کمک می‌کند تا ماندگاری بوی آن را نیز امتحان کنید و بدانید که چند ساعت قادر است بوی خود را حفظ کند. البته می‌دانید که عطر‌ها بر اساس درصد اسانس و ماندگاری با یکدیگر متفاوت هستند و پرفیوم‌ها با 5 تا 7 ساعت طولانی‌ترین ماندگاری را دارند. بنابراین، انتظار ماندگاری چند روزه از یک عطر بیهوده است و نباید معیار شما در تشخیص عطر تقلبی و اصلی باشد.

فراموش نکنید که انتخاب عطر، مستقیماً در تجربیات روزانه‌ی شما مؤثر خواهد بود. بنابراین، زمانی که می‌خواهید برای خرید عطری هزینه کنید، با دقت به موارد گفته شده، سعی کنید بهترین انتخاب را داشته باشید.

منبع: فروشگاه اینترنتی منطقه آزاد ارس

دکمه بازگشت به بالا