روش های بررسی امنیت وبسایت

روش های بررسی امنیت وبسایت

یکی از رایج ترین موضوعات امنیت وب سایت در صورت غفلت می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سایت شما وارد کند. بهتر است هر از چند گاهی امنیت سایت خود را بررسی کنید تا بعداً با مشکلات امنیتی و عواقب آن مواجه نشوید. هدف از تست امنیتی تنها شناسایی آسیب‌پذیری‌ها نیست، بلکه ارائه اطلاعات واضح و عملی برای بهبود و جلوگیری از حملات آینده است.

در حالت ایده‌آل، تست‌های امنیتی باید قبل از انتشار یک وب‌سایت انجام شوند، زیرا می‌توانند از مشکلات امنیتی جدی جلوگیری کنند و حل آن‌ها را آسان‌تر کنند. پس از آشنایی با ابزارهای پاکسازی سایت های آلوده، آموزش امنیت وردپرس به شما کمک زیادی می کند.

چنین آموزش سئو آکادمی جاکات در جاکات یک راه آسان برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو است.

ابزارهای تست امنیت وب سایت

در زیر محبوب ترین سایت های تست امنیت وب را معرفی می کنیم و ویژگی های آنها را بررسی می کنیم:

اسکنر Juices SiteCheck

Sucuri SiteCheck Scanner یک ابزار بررسی امنیت وب سایت است که امنیت، بدافزارها، سیستم های مدیریت محتوای قدیمی، لیست سیاه و سایر مسائل امنیتی را بررسی می کند. این ابزار روزانه وب سایت ها را اسکن می کند تا کد منبع را برای رفتارهای مخرب یا مسائل امنیتی شناسایی کند. Sucuri SiteCheck فقط به آنچه در سطح مرورگر قابل مشاهده است نگاه می کند و مشکلات سمت سرور را تشخیص نمی دهد.

سایت های Quttera

ابزار دیگری که برای تست امنیت وب سایت ارائه می دهیم quttera است، در این وب سایت می توانید انواع وب سایت ها از جمله وردپرس، جوملا، لاراول و غیره را بررسی کنید. سرویس های تشخیص محتوای مخرب Quttera از فناوری تشخیص اکتشافی پیشرفته برای شناسایی تهدیدات امنیتی کاملاً جدید و ناشناخته استفاده می کنند. و همچنین تهدیدات شناخته شده قبلی که در وب سایت ها به عنوان بخشی از محتوای آنلاین قانونی توزیع می شوند. فناوری‌های Quttera می‌توانند فایل‌های مخرب جاوا اسکریپت و همچنین اسناد PDF مخرب و فایل‌های رسانه دانلود شده از طریق مرورگر وب را شناسایی کنند.

intruder.io

intruder.io یکی از قدرتمندترین ابزارهای مرورگر است که برای استفاده رایگان به مدت 30 روز در دسترس است و پس از آن باید نسخه پولی آن را دریافت کنید. این سایت دارای تدابیر امنیتی برای یافتن پیکربندی‌های نادرست، یافتن بخش‌های فراموش شده، بررسی سیستم‌های مدیریت محتوای مختلف مانند وردپرس و پشتیبانی از AWS، GCP و Azure است.

بررسی امنیت سایت
بررسی امنیت سایت

وب سایت کوالیس

SSL یک گواهی امنیتی وب سایت است که کاربران را ملزم می کند اطلاعات خود را قبل از ورود به وب سایت تأیید کنند و در نتیجه خطر سرقت هویت و کاربران کلاهبردار را کاهش دهند. داشتن گواهینامه امنیتی برای یک وب سایت آنقدر مهم است که گوگل آن را یک امتیاز سئو برای یک وب سایت می داند. گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی در مورد گواهینامه های امنیتی SSL وجود داشته باشد، و بهتر است پس از دریافت SSL در سایت Qualys، سایت را بررسی کنید. این سایت مشکلات گواهی امنیتی سایت را نشان می دهد.

Arachni

یکی دیگر از بهترین سایت های تست امنیت، وب سایت Arachni است. با اسکن سایت شما؛ این سایت عیوب سایت و مسائل امنیتی را تعیین می کند. arachni سایتی با کارایی و سرعت بالا است و از تمامی پلتفرم ها پشتیبانی می کند.

این سایت یک سایت تحقیقاتی تست امنیتی است که توسط بسیاری از هکرهای کلاه سفید راه اندازی شده است. یک تازه کار در این سایت؛ 3 طرح تجاری و حرفه ای وجود دارد که 14 روز خدمات رایگان ارائه می دهند و برای استفاده از آن باید ثبت نام کنید. مهمترین ویژگی detectify جستجوی 1500 باگ وب سایت است.

نظارت بر وب سایت

مانیتورینگ وب یکی از ویژگی های محبوب موزیلا است که به شما کمک می کند امنیت وب سایت خود را کنترل کنید. اطلاعات گرفته شده از وب سایت ناظر شامل موارد زیر است:

ویژگی امنیتی گواهی امنیتی

گزارش یک اشکال در سایت

نکات مفید برای خطاهای صفحه

همچنین میتوانید در دوره آموزش طراحی سایت ژاکت آکادمی شرکت کنید.

ژاکت

مرجع وردپرس فارسی و رهبر بازار اولین پلتفرم ارائه دهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران که با گردهم‌‌‌آوری منابع انسانی توانمند و برجسته بدنبال خلق ارزش برای ذینفعان خود می باشد.
دکمه بازگشت به بالا