روغن موتورهای سوخته بازیافت می شوند

به گزارش خبر روزانه به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، محسن هادریان، مدیرعامل شرکت داشبانیان نیرو نماد خراسان گفت: خط پالایش نفت سوخته را بدون آسیب رساندن به محیط زیست به روغن قابل استفاده تبدیل می کند. روغن هایی که از موتور خودرو خارج می شوند می توانند باعث آلودگی خاک و آب شوند.

حفاظت از محیط زیست و صرفه جویی در انرژی

روغن های معدنی در فرآیند تشکیل، ترکیبات غیر اشباع قطبی و آسفالت را تشکیل می دهند که با اکسیژن واکنش داده و تحت تأثیر گرما تجزیه می شوند. همچنین آغشته و با سایر مواد خارجی مانند گرد و غبار، سوخت، کربن و ذرات فلز مخلوط می شوند و اثر خود را از دست می دهند، چنین روغنی را روغن زائد می نامند که نیاز به تعویض یا تصفیه دارد.

اهمیت بازیافت روغن‌های پسماند ممکن است در حفظ منابع نفت خام طبیعی، وابستگی کمتر به منابع خارجی برای تامین نفت پایه، کاهش خطرات زیست‌محیطی، حفظ آب‌های زیرزمینی و اکوسیستم‌ها در اقیانوس‌ها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و طبیعت، صرفه‌جویی در انرژی و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای باشد. .

با استفاده از روش پیشرفته

تصفیه روغن باطله به روش تصفیه خاک اسیدی و رنگدانه شده، روش خالص سازی با استخراج با حلال و روش تصفیه روغن با استفاده از روش پیشرفته تقطیر مولکولی در خلاء انجام می شود.

این خط فرآوری با تقطیر مولکولی در خلاء و لایه نازک انجام می‌شود که منجر به عدم خوردگی تجهیزات و استفاده از حلال، عدم آلودگی و راندمان و کیفیت بالا می‌شود.

فناوری فیلم نازک خلاء (ATFE) که فرآیندی مقرون به صرفه است که استانداردهای زیست محیطی را برآورده می کند، روغن پسماند را بدون هیچ گونه افزودنی شیمیایی (اسیدها و خاک) بازیابی می کند و روغن های پایه را طبق استانداردهای API یا ACEA تولید می کند.

مقرون به صرفه بودن و حذف مواد سمی و بدبو

از ویژگی های خط تصفیه روغن پسماند می توان به تماس کم روغن با سطح داغ برای مدت طولانی، دمای تبخیر پایین، ضرایب انتقال حرارت بالا، افت فشار کم در حین تبخیر، حفظ خواص و کیفیت روغن، قابلیت خود تمیز شوندگی و مناسب برای ویسکوز اشاره کرد. مایعات بالا.

این خط پالایشگاهی مقرون به صرفه، مطابق با استانداردهای زیست محیطی، مصرف کم انرژی، راندمان تولید بالا و کنترل و حذف مواد سمی و بدبو است.

جلوگیری از خروج ارز و کاهش وابستگی به کشورهای خارجی

در حال حاضر 150 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند و هر خط تعمیر به طور مستقیم به 44 نفر پرسنل نیاز دارد و به طور غیرمستقیم برای حدود 100 نفر شغل ایجاد می کند.

مدیرعامل شرکت نماد خراسان داشبانیان نیرو با اشاره به اینکه ساخت هر پالایشگاه حدود یک سال زمان می برد، افزود: هزینه ساخت خط پالایشگاه توسط این شرکت کمتر از کشورهای آمریکایی و اروپایی است که توانسته اند صرفه جویی قابل توجهی داشته باشند. پول و باعث قطع وابستگی به کشورهای خارجی تحت تحریم شود.

46

#

دکمه بازگشت به بالا