زمان تعویض ذغال جاروبرقی

امروزه در اکثر خانه ها از جاروبرقی برای نظافت منزل استفاده می شود و اگر روزی جاروبرقی دارای مشکل باشد، جارو زدن با جارودستی کار بسیار سختی است و می تواند بسیار خسته کننده باشد. زغال جاروبرقی قطعه ای مهم در موتور جاروبرقی است که می تواند تاثیر زیادی در کارکرد درست آن داشته باشد. اگر زغال جاروبرقی خراب شده باشد، باید سریعا نسبت به تعویض زغال جاروبرقی اقدام کنید چون ممکن است در غیراینصورت مشکلات جدی برای این دستگاه کاربردی ایجاد شود. در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که علائم تمام شدن زغال جاروبرقی چیست و چطور می توانید تشخیص دهید زغال جاروبرقی تمام شده است،

زغال جاروبرقی چیست؟

زغال جاروبرقی قطعه ای سیاه است که از گرافیت ساخته شده است که یک رسانای بسیار عالی است. این قطعه کوچک در رفت و برگشت خود با کلکتور اصطکاک ایجاد می کند و این موضوع باعث می شود که موتور به درستی کار خود را انجام دهد. خدمات تعمیر جاروبرقی سامسونگ در اصفهان با توجه به نیازهای مشتریان و با استفاده از تکنولوژی مدرن ارائه می‌شود . اگر جاروبرقی تان با مشکلاتی مواجه شده است و می خواهید بدانید که این مشکلات دقیقا چه هستند، در این مقاله با ما همراه باشید تا با علائم تمام شدن زغال جاروبرقی بیشتر آشنا شوید.

حالا اگر این قطعه بسیار کوچک دارای خوردگی شده باشد و یا از بین برود، می تواند مشکلاتی را در کارکرد موتور جاروبرقی ایجاد کند. خیلی اوقات وقتی زغال جاروبرقی تمام می شود، افراد فکر می کنند که موتور جاروبرقی سوخته است، در صورتی که نبود این قطعه هم می تواند در کارکرد موتور اختلال ایجاد کند و حتی باعث شود موتور از کار بیفتد. در ادامه با ما همراه باشید تا با علائم تمام شدن زغال جاروبرقی بیشتر آشنا شوید. اولین ایرادی که ممکن است با گذشت زمان با آن مواجه شوید، این است که قدرت موتور جاروبرقی شما کم شود.

کم شدن قدرت جاروبرقی فقط به تمام شدن زغال جاروبرقی مربوط نمی شود اما می تواند در این موضوع تاثیر داشته باشد. اگر خودتان می توانید، بهتر است جاروبرقی را باز کرده و زغال ها را بررسی کنید تا از تمیز بودن آنها مطمئن شوید. البته این موضوع ممکن است به خاطر کثیف بودن کلکتور و یا نیم سوز شدن موتور هم اتفاق بیفتد. اگر خودتان تخصص کافی در زمینه تعمیر جاروبرقی ندارید، توصیه می کنیم حتما از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید تا در سریعترین زمان ممکن جاروبرقی را برایتان تعمیر کند. شما می توانید تعویض زغال جاروبرقی و سرویس کردن آن را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید.

گاهی اوقات ممکن است با این موضوع مواجه شوید که جاروبرقی جرقه بزند و این موضوع شما را بترساند. جرقه زدن جاروبرقی ممکن است به خاطر مشکلات مختلفی باشد و حتی به خاطر مشکل در مدارهای الکتریکی جاروبرقی هم می تواند ایجاد شود. اما یکی از دلایل جرقه زدن جاروبرقی، تمام شدن زغال جاروبرقی است. وقتی زغال جاروبرقی تمام شود دیگر نمی تواند اتصالی ایجاد کند و این موضوع باعث جرقه زدن می شود. به همین خاطر بهتر است ابتدا جاروبرقی را باز کرده و این موضوع را بررسی کنید و اگر دیدید زغال جاروبرقی تمام یا کوتاه شده است، حتما آن را تعویض کنید.

در این مقاله، ما به بررسی علائم سوختن موتور جاروبرقی و نحوه تعویض زغال جاروبرقی می‌ پردازیم تا عملکرد بهینه دستگاه شما تضمین شود. به عنوان کارشناس در این زمینه، تجربیات و دانش اولیه خود را به اشتراک می ‌گذاریم که از منابع معتبر پشتیبانی می ‌شود تا به شما اطلاعات دقیق، مرتبط و کاربردی ارائه دهم. زغال در جاروبرقی یک قطعه مهم برای شروع به کار جاروبرقی است. جنس آن از گرافیت (رسانای الکتریکی) است. وظیفه این قطعه انتقال انرژی الکتریکی به موتور و قسمت کلکتور آرمیچر است. گاهی ممکن است مسیر جریان الکتریکی دچار مشکل شده و اجازه ندهد موتور روشن شود. احتمالا منشا خرابی، زغال ‎های جاروبرقی باشد. زغال در فرایند رفت و برگشت اصطکاک ایجاد می‎ کند.

بر اثر استفاده مکرر، زغال‎ های جاروبرقی تمام می ‌شوند و در عملکرد موتور اختلال ایجاد می ‎کنند. در نتیجه موتور کار نمی ‎کند و باید زغال ‎ها را تعویض کنید. تعمیرکاران متخصص مجموعه «کاروسرویس» به راحتی و در کمترین زمان منشا خرابی را پیدا کرده و تعمیر جاروبرقی در محل را برای شما انجام می دهند. یکی از مشخص ‌ترین علائم سوختن موتور جاروبرقی، وجود بوی عجیب است که اغلب همراه با دود است. اگر در حین استفاده از جاروبرقی بوی تندی احساس کنید و دود از دستگاه خارج می ‌شود، باید به سرعت آن را خاموش کنید و از منبع برق جدا کنید.

ادامه دادن به استفاده از جاروبرقی تحت این شرایط می ‌تواند باعث آسیب ‌های بیشتر و ایجاد خطر ایمنی شود. شاید دوست داشته باشید: تعمیر،تعویض و تست ترموستات جاروبرقی موتور سوخته جاروبرقی می ‌تواند منجر به کاهش چشم‌ گیر قدرت مکش دستگاه شود. اگر متوجه شوید که جاروبرقی شما دیگر آلودگی ‌ها و ذرات را به خوبی جمع ‌آوری نمی‌ کند و مکش آن ضعیف به نظر می ‌آید، احتمالاً ناقص عمل موتور باعث این مشکل شده است. در چنین مواردی، توصیه می ‌شود تا از استفاده از جاروبرقی خود خودداری کنید تا مشکل برطرف شود. برای اطلاع بیشتر از  علت کم شدن مکش جاروبرقی کلیک نمائید!

جاروبرقی از لوازمی ست که به صورت روزانه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله از قطعات مختلفی تشکیل شده است و هر بخش وظیفه ای را بر عهده دارد.  یکی از این قطعات، زغال جاروبرقی نام دارد که به رنگ سیاه است و از ماده ای به نام گرافیت ساخته شده است. یکی از ویژگی‌های این قطعه، قدرت رسانایی بالای آن است. در صورتی که این قطعه کوچک دچار خرابی مانند خورندگی شود، عملکرد موتور افت کرده و حتی مختل می‌شود. حرکات رفت و برگشتی زغال جاروبرقی، باعث ایجاد اصطکاک با کلکتور می‌شود و همین موضوع عدم صحت کار موتور این دستگاه‌ها را به دنبال دارد.

این اختلال ایجاد شده در موتور، به حدی ست که برخی افراد فکر می‌کنند موتور جاروبرقی سوخته است و به همین دلیل، جاروبرقی کار نمی‌کند. در حالی که خرابی و تمام شدن زغال جاروبرقی ست که باعث خاموشی موتور گردیده است. اما چگونه می‌توان تشخیص داد که زغال موتور جاروبرقی تمام شده است. برخی علائم در این راستا وجود دارد که با شناخت و آگاهی از آن‌ها، می‌توان اقدام درست را داشت. با ما همراه باشید. می‌بینید که زغال‌های موتور در این عکس به‌طور مستقیم وارد قطعه می‌شوند و عمود بر کلکتور قرار می‌گیرند، بنابراین فرقی نمی‌کند که هر یک از آنها را در کدام سمت قرار دهید.

بعضی از آنها در واقع با زاویه‌ای وارد می‌شوند. در این گونه از موارد می‌بینید که انتهای این زغال‌ها کمی باریک‌تر شده است. اگر زغال‌های موتور شما هم به این شکل هستند، مطمئن شوید که هر کدام از زغال‌ها را در سمت درست قرار می‌دهید. زغالهای جدید را در جای خود سوار کنید و سرپوش براکت نگهدارنده آن را سر جایش محکم کنید و سر آن را ببندید. سپس، کانکتور را وصل کنید. همیشه هنگامی که این تعمیر را انجام می‌دهید حتما هر دو زغال را هم‌زمان تعویض ‌کنید تا به مرور زمان به طور یکسان فرسوده شوند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا