فرهنگ و هنر

شهرداری ها پای کار فرهنگ بیایند/ جشنواره تئاتر خیابانی “شهروند” بین المللی شود

خبر روزانه/گیلان معاون امور هنری وزیر ارشاد، با بیان اینکه اگر شهرداری ها پای کار فرهنگ بیایند فرهیختگی و وزانت شهرها را بالا می برند، تصریح کرد: شهرداری لاهیجان این همکاری را برای ارتقای فرهنگی استان و کشور داشته است.

محمود سالاری در اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی “شهروند” لاهیجان، ضمن قدردانی از شهرداری و شورای شهر لاهیجان، اظهار کرد: جشنواره کن را شهرداری کن مشهور کرد و لذا شهرداری ها نقش مهمی در رویدادهای فرهنگی دارند.

شهرداری ها پای کار فرهنگ بیایند/ جشنواره تئاتر خیابانی "شهروند" بین المللی شود

وی با بیان اینکه اگر شهرداری‌ها پای کار فرهنگ بیایند فرهیختگی و وزانت شهرها را بالا می برند، تصریح کرد: شهرداری لاهیجان این همکاری را برای ارتقای فرهنگی استان و کشور داشته است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، در ادامه به حوادث اخیر در فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: همه کسانی که در راه حقیقت می جنگند و مقاومت می کنند تا حق را اقامه کنند، سرافراز و سربلند خواهند بود.

سالاری، با بیان اینکه جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه قلب هر انسانی را به درد می آورد، از نعمت امنیت گفت و خاطرنشان کرد: باید قدر این با هم بودن ها و کنار هم بودن ها را بدانیم و از خداوند بخواهیم که روز به روز این وفاق و همدلی و هم راستایی را بیشتر کند.

وی از آمادگی وزارت ارشاد و معاونت امور هنری برای برگزاری منطقه ای جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان خبر داد و عنوان کرد: وظیفه داریم کمک کنیم تا این جشنواره در سال آینده درخشش بیشتری پیدا کند.

شهرداری ها پای کار فرهنگ بیایند/ جشنواره تئاتر خیابانی "شهروند" بین المللی شود

معاون امور هنری وزارت ارشاد، با اشاره به برگزاری دومین جشنواره بین المللی پانتومیم زنجان با حضور کشورهای ایتالیا و تونس و پاکستان و…، اضافه کرد: مدیر آکادمی و سازمان جهانی مایم در این جشنواره حضور داشت و از این همه ذوق و هنر و توانمندی در ایران اظهار شگفتی کرد.

وی خواستار همت و همراهی مدیران استان و شهرداری لاهیجان جهت برگزاری منطقه ای و بین المللی جشنواره تئاتر خیابانی شهروند شد و بیان کرد: هنرمندان دیگر کشورها باید بیایند و این وفاق و همدلی و هنرمندی شما را از نزدیک ببینند.

شهرداری ها پای کار فرهنگ بیایند/ جشنواره تئاتر خیابانی "شهروند" بین المللی شود

رضا زنده دل، شهردار لاهیجان و دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان نیز، از ارسال ۱۵۰ اثر از ۲۴ استان به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: ۱۶ اثر در بخش مسابقه و پنج اثر در بخش کودک مورد پذیرش قرار گرفت.

وی ۳۰ درصد آثار رسیده به جشنواره را با محوریت پسماند و محیط زیست دانست و متذکر شد: ۷۱ اجرا طی روزهای ۱۹ لغایت ۲۲ مهرماه در ۶ نقطه شهر لاهیجان به صورت خیابانی اجرا شد.

انتهای پیام

کارگروه خبری فرهنگ و هنر

معنا و زیبایی را به یکجا می‌برم و با قلمی شیرین، نثر و شعر را به هم می‌آمیزم.
دکمه بازگشت به بالا