ضد التهاب برای دندان درد

ابتلا به می‌تواند باعث مشکلات بسیاری از جمله اختلالات خواب شود. در این مواقع اولین راه حل افراد استفاده از مسکن است. در این مقاله بهترین مسکن‌ها برای دندان درد را معرفی می‌کنیم. به خاطر داشته باشید که مسکن‌ها را طبق دستورالعمل روی بسته آن‌ها استفاده کنید. مصرف بیش از دوز توصیه شده ممکن است باعث ایجاد عوارض شود. مسکن برای دندان درد فقط برای تسکین درد استفاده می‌شود و راه‌حل دائمی برای درمان عارضه‌های دندان نیست.

باید بدانید که مسکن‌ها نمی‌توانند درمان کافی برای دندان درد باشند. اگر درد شدید است و بیش از چند روز طول کشیده است، باید فوراً به بهترین دندانپزشک در کرج مراجعه کنید.

بهترین مسکن‌ها برای دندان درد

بهترین مسکن‌ها برای دندان درد عبارتند از:

استامینوفن یا پاراستامول

ناپروکسن

کدامول

این دارو، مخلوطی از پاراستامول و کدئین فسفات است که پزشکان برای تسکین درد کوتاه مدت تجویز می‌کنند. این دارو در دوزهای مختلف وجود دارد و مانند استامینوفن عمل می‌کند. تولید پروستاگلاندین‌ها (گیرنده‌های درد در مغز) را کاهش می‌دهد در حالی که کدئین فسفات از عملکرد اندورفین تولید شده در نخاع و مغز برای کاهش درد تقلید می‌کند. برخی از عوارض جانبی رایج کدامول می‌تواند شامل یبوست، حالت تهوع و استفراغ، سرگیجه و خواب آلودگی باشد. توجه داشته باشید که اگر به کدئین یا پاراستامول حساسیت دارید یا اگر دچار افسردگی تنفسی، آسم یا نارسایی کبد هستید، نباید کدامول مصرف کنید.

دیکلوفناک

پزشکان اغلب از دیکلوفناک برای درمان دردهای خفیف تا متوسط استفاده می‌کنند. این دارو نیز یکی دیگر از داروهای ضدالتهابی است که موادی که باعث درد و التهاب در بدن می‌شوند را کاهش داده و از ایبوپروفن قوی‌تر است. پزشکان معمولاً این دارو را برای درمان علائم آرتریت، دردهای قاعدگی یا سردردهای میگرنی تجویز می‌کنند. عوارض جانبی شایع می‌تواند شامل سوء هاضمه، اسهال، سردرد، خواب آلودگی، گرفتگی بینی یا افزایش فشار خون باشد. دیکلوفناک همچنین می‌تواند خطر سکته مغزی یا حمله قلبی را افزایش دهد و باعث خونریزی معده یا روده شود. به خاطر داشته باشید که اگر فشار خون بالا، بیماری قلبی، سابقه زخم معده یا خونریزی، آسم و بیماری کبدی یا کلیوی دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.

ایبوپروفن

آسپرین یا سالیسیلیک اسید

بهترین مسکن درد دندان برای کودکان

اگر کودک شما نیاز به دارد، شاید بخواهید به کودک خود تیلنول یا ایبوپروفن بدهید. در هر صورت حتماً دستورالعمل‌های دوز ارائه شده روی بسته بندی را دنبال کنید.

راه‌های درمان قطعی برای دندان درد

اگر دندان درد شما در حال پیشرفت باشد، تسکین درد موقت و خانگی کافی نخواهد بود. وقتی مشخص شد که مشکل در دهان شما علی‌رغم تلاش شما در حال بدتر شدن است، به دندانپزشکی مراجعه کنید.

درمان توسط یک متخصص  best Dentist youtube  بستگی به این دارد که چه چیزی باعث دندان درد شما شده است.

فلوراید تراپی

اگر پوسیدگی شما تازه شروع شده است، درمان به کمک به ترمیم مینای دندان کمک می‌کند و گاهی اوقات می‌تواند پوسیدگی را در مراحل اولیه معکوس کند. فلوراید تراپی‌های حرفه‌ای حاوی فلوراید بیشتری نسبت به مقدار موجود در آب لوله کشی، خمیر دندان و دهان شویه‌ها هستند. درمان‌های فلوراید ممکن است در قالب مایع، ژل، فوم یا لاک باشد که روی دندان‌های شما مسواک زده می‌شود یا روی سطح کوچکی قرار گرفته و روی دندان‌های شما قرار می‌گیرد.

پر کردن

، که ترمیم نیز نامیده می‌شود، گزینه اصلی درمانی برای زمانی است که پوسیدگی فراتر از مراحل اولیه باشد. پرکننده‌ها از مواد مختلفی مانند رزین‌های همرنگ دندان، چینی یا آمالگام دندان که ترکیبی از چند ماده است ساخته می‌شوند.

روکش کردن

برای پوسیدگی گسترده یا ، ممکن است به نیاز داشته باشید (روکشی که به صورت سفارشی جایگزین تمام قسمت تاج طبیعی دندان شما می‌شود). دندانپزشک شما تمام ناحیه پوسیده و مقدار کافی از بقیه دندان شما را سوراخ می‌کند تا از تناسب با سایر دندان‌ها اطمینان حاصل شود. همچنین روکش‌ها ممکن است از طلا، چینی با استحکام بالا، رزین، چینی ذوب شده روی فلز یا مواد دیگر ساخته شوند.

عصب کشی

هنگامی که پوسیدگی به مواد داخلی دندان شما (پالپ) می‌رسد، ممکن است به نیاز داشته باشید. این روش درمانی برای ترمیم و نجات یک دندان به شدت آسیب دیده یا عفونی به جای برداشتن آن است. پالپ دندان بیمار برداشته می‌شود و برای از بین بردن عفونت، گاهی اوقات دارویی در عصب دندان بیمار تزریق می‌شود؛ سپس پالپ دندان را با مواد به خصوصی پر می‌کنند.

کشیدن دندان

برخی از دندان‌ها به قدری دچار پوسیدگی می‌شوند که قابل ترمیم نیستند و باید کشیده شوند. می‌تواند شکافی ایجاد کند که به دندان‌های دیگر شما اجازه جابجایی می‌دهد. به همین منظور و در صورت امکان، یک بریج (پل دندانی) یا برای جایگزینی دندان از دست رفته باید کاشته شود.

اگر دندان درد درمان نشود چه اتفاقی می‌افتد؟

اغلب اوقات، دندان درد یک مشکل جدی است و نیاز به توجه دارد، ولی اگر آن را بدون مراقبت رها کنید، پوسیدگی بدتر می‌شود و منجر به مشکلات بزرگ‌تر و درمان‌های گران‌تر می‌شود. به عنوان مثال، اگر چند تا از دندان‌های شما به پر شدن نیاز دارند اما آن‌ها را رها کرده‌اید، باید بدانید که این پوسیدگی به عصب می‌رسد، و در مواقع شدیدتر ممکن است تنها راه باقی مانده کشیدن دندان باشد.

سوالات متداول

در مورد دندان درد چه زمانی باید به دندانپزشک مراجعه کرد؟

در صورتی که:

  • بیش از 1 یا 2 روز است که دندان درد دارید.
  • دندان درد شما شدید است.
  • با باز کردن دهان خود تب، گوش درد یا درد دارید.

آیا آموکسی سیلین درد دندان را متوقف می‌کند؟

آموکسی سیلین یکی از اولین آنتی بیوتیک‌هایی است که برای درمان عفونت دندان توصیه می‌شود. نشان داده شده است که این دارو به طور گسترد‌ه‌ای موثر است و در مقایسه با سایر داروها، عوارض جانبی گوارشی کمتری دارد. به طور کلی، آنتی بیوتیک‌ها به صورت مستقیم درد را تسکین نمی‌دهند، اما ممکن است با از بین رفتن عفونت توسط آنتی بیوتیک، درد کاهش یابد.

چگونه می‌توان از دندان درد پیشگیری کرد؟

از آنجایی که بیشتر دندان دردها نتیجه پوسیدگی دندان هستند، رعایت بهداشت دهان و دندان می‌تواند از دندان درد جلوگیری کند. اقدامات خوب بهداشت دهان شامل مسواک زدن منظم با خمیر دندان حاوی فلوراید، نخ دندان کشیدن یک بار در روز، شستشوی یک یا دو بار در روز با دهانشویه ضد عفونی کننده و دو بار در سال مراجعه به دندانپزشک برای حرفه‌ای است. علاوه بر این اقدامات، غذاهای کم قند بخورید و از دندانپزشک خود در مورد سیلانت‌ها و کاربردهای فلوراید بپرسید.

چرا دندان درد در شب بیشتر می‌شود؟

دلیل اصلی ، وضعیت خواب است. دراز کشیدن باعث هجوم خون بیشتر به سر می‌شود و فشار بیشتری را به نواحی حساس مانند دهان وارد می‌کند. همچنین، ما آنقدر در طول روز احساس فشار و درد نمی‌کنیم، زیرا بیشتر در حالت ایستاده یا نشسته هستیم. آیا شما با داروهای ضد التهاب دندان ها آشنا هستید؟ قرص برای دندان درد و داروهای دندان درد نظیر، آمپول و داروهای گیاهی در هنگامی که دسترسی سریع به دندانپزشک ندارید، می تواند نجات بخش شما باشد. دندان درد به مفهوم درد در درون دندان و نواحی مجاور آن به علت بیماری های دهانی و یا بیماری های غیر دهانی است. دردهای شدید دندان ممکن است موجب بیخوابی شوند و جلوی غذا خوردن شخص و فعالیت های روزمره او را بگیرند. دندان درد رایج ترین درد در دهان و صورت و دلیل رایج مراجعه به دندانپزشک است.

داروهای مسکن نظیر ایبوپروفن، استامینوفن و آسپرین در کاهش درد دندان تاثیرگذار هستند اما شاید این داروها با سایر داروهای مصرفی تداخل داشته باشند. جهت درمان دردهای شدید دندان بایستی مسکن های قوی مصرف کرد. این داروها جایگزین مراجعه به دندانپزشک نیستند. اما می توان آنها را روشی به عنوان کم کردن درد تا هنگام مراجعه به پزشک دانست. بهتر است قبل از مصرف مسکن ها جهت کاهش درد و بررسی علت دندان درد با دندانپزشک مشورت کنید.

در ادامه از وب سایت کلینیک دندانپزشکی سالاریه علت های رایج، علائم درد دندان و لیستی از بهترین داروهای ضد التهاب دندان اعم از قرص دندان درد، آمپول و داروهای گیاهی را ذکر می کنیم.

التهاب دندان چیست و چگونه درمان می شود؟

مطمئناً بیشتر اشخاص از طریق یکی از اعضای خانواده یا یکی از آشنایان خود در مورد التهاب دندان شنیده اند، یا شاید آن را خودشان تجربه کرده اند. فلگمون یکی از شایع ترین بیماری های دندانپزشکی می باشد. التهاب دندان به شکل التهاب و درد شدید و غیر قابل تحمل در فک ایجاد می شود.

این آسیب بی اهمیت نمی باشد و بیشتر اوقات باید به سرعت توسط دندانپزشک متخصص ارزیابی و درمان شود. در این مطلب ما نه تنها توضیح می دهیم که التهاب دندان چیست، بلکه چگونه می توانید از شکل گیری آن جلوگیری کنید و داروهای ضد التهاب را به شما عزیزان معرفی می کنیم و همچنین در صورت ابتلا به این بیماری چگونه بایستی آن را درمان کنید.

التهاب دندان چگونه بوجود می آید؟

عفونت باکتریایی به طور معمول از سطح دندان شروع می شود که با گذشت زمان ، لایه های درونی دندان که به ریشه دندان می رسد را تحت تأثیر قرار می دهد. هنگامی که عفونت به ریشه دندان می رسد، رسوب ایجاد می شود که باعث ایجاد یک فرآیند التهابی می شود و می تواند در لثه به شکل خلط خارج شود. علت های اساسی التهاب دندان موارد زیر می باشد:

  • پوسیدگی دندان که به درستی درمان نشده است.
  • پریودنتیت یا پیروره.
  • التهاب لثه
  • ضربه شدید به دندان یا ایجاد پوسیدگی.
  • نکروز پالپ یا عصب دندان.

علت اصلی التهاب دندان پوسیدگی ، پریودنتیت یا بیماری های پریودنتال و آسیب شدید به دندان می باشد. به عبارت دیگر ، بعد از کنترل عفونت دندان ، درمان علت آن لازم می باشد تا دوباره عود نکند. چه التهاب دندان ناشی از پوسیدگی دندان یا آسیب پریودنتال یا ضربه باشد. زمانی که باکتری ها به لایه های داخلی دندان برسد ، می تواند عصب یا پالپ دندان را نیز تحت تأثیر قرار دهند. و با پیشرفت این بیماری، شاید استخوان آلوئولار که دندان آسیب دیده را احاطه کرده است تحت تاثیر قرار گیرد و ثبات دندان را به خطر بیاندازد.

به عبارت دیگر ، یک پوسیدگی سطحی که سر وقت درمان نشده است، شاید طول عمر دندان آسیب دیده را در میان مدت یا طولانی مدت به خطر بیندازد. زمانی که پوسیدگی بر پالپ یا عصب دندان تأثیر می گذارد این دندان ملتهب می شود و ناگزیر رسوب عفونی و التهاب ایجاد می شود.

زیباجوی عزیز اگر می‌خواهید به موقع التهاب دندان خود را بر طرف کنید که موجب پیشرفت در نواحی اطراف دندان نشود بهترین گزینه جهت درمان کلینیک تخصصی سالاریه است شما میتوانید با مشاورین ما در این کلینیک تماس حاصل نمایید. مشاورین ما با در نظر گرفتن شرایط شما یک وقت مراجعه به صورت حضوری به شما می دهند تا در این کلینیک تحت درمان قرار بگیرید.

چگونه می توان فهمید که التهاب دندان دارید؟

علائم مختلفی وجود دارد که اصولا مشخص می کند که شما دارای التهاب دندان می باشید.

  • درد بسیار شدید در قسمت آسیب دیده.
  • التهاب لثه و صورت در نواحی آسیب دیده.
  • تب شدید.
  • مشکل در باز کردن دهان

به یاد داشته باشید که این التهاب مثل سایر توده های عفونی دیگر می باشد که به علت عفونت در دندان شما ایجاد می شود. التهاب زمانی که به حداکثر تورم خود می رسد، ترکیده و مایع عفونی آزاد می کند. جهت بر طرف کردن التهاب ، پزشک متخصص شما مناسب ترین داروی ضد التهاب دندان را تجویز می کند. با مصرف این مواد دارویی ، پس از 3 روز التهاب کاهش می یابد و انجام دادن اقدامات دندانپزشکی جهت درمان امکان پذیر می باشد.

درد التهاب دندان چگونه است؟

همانگونه که قبلاً ذکر کردیم، التهاب دندان یک عفونت بسیار دردناک می باشد و می توانید به سرعت احساس ناخوشایندی کنید. این درد اصولا موقع جویدن مواد غذایی آغاز می شود. در مراحل بعدی درد احتمال دارد به گلو یا گوش سرایت کند. درد التهاب دندان به مرور زمان می تواند بسیار شدید شود.

التهاب دندان زمان نوشیدن یا خوردن غذاهای سرد و گرم حساسیت را افزایش می دهد. ویژگی دیگر التهاب دندان این است که موجب طعم ناخوشایند و بوی بد دهان به علت عفونت می شود. در مراحل پیشرفته این بیماری می تواند، باعث تورم و قرمزی غدد گوش و گردن و تب بسیار شدید شود.

چگونه می توان از التهاب دندان جلوگیری کرد؟

یکی از شایع ترین دلایل ایجاد ، پوسیدگی دندان می باشد. بنابراین ، دستورالعمل های پیشگیری از پوسیدگی دندان برای جلوگیری از التهاب دندان مفید می باشد. این دستور العمل ها شامل موارد زیر می باشد:

  • بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید: باید بعد از هر وعده غذایی دندان های خود را به درستی مسواک بزنید و سپس از نخ دندان ، برس های بین دندانی و … استفاده کنید. همچنین می توانید برای شفافیت مینای دندان خود از دهانشویه مناسب حاوی فلوراید استفاده کنید.
  • رژیم غذایی متعادلی داشته باشید: از مصرف مواد غذایی حاوی قند بالا و اسیدی که می توانند به مینای دندان شما آسیب برسانند ، اجتناب کنید …
  • مرتباً توسط دندان پزشک معاینه شوید: برای حفظ سلامت دهان و دندان خود باید هر شش ماه یکبار به کلینیک دندانپزشکی خود مراجعه کنید. بهترین درمان همیشه پیشگیری می باشد.
  • حداقل سالی یکبار باید جرم گیری دندان یا اسکالکتومی را انجام دهید: بیماری های پریودنتالی علت دیگری است که می تواند منجر به ظاهر شدن التهاب دندان شود. برای جلوگیری از هرگونه آسیب پریودنتال ، بایستی حداقل سالی یک بار جرم گیری دندان را انجام دهید. اگر در دندان های خود پوسیدگی دارید ، باید سریعاً آنها را درمان کنید ، زیرا با گذشت زمان پیشرفت می کنند. یکی دیگر از علل ایجاد  التهاب، ضربه یا کبودی روی دندان یا لثه می باشد. بنابراین ، اگر ورزش فیزیکی انجام می دهید ، باید از گارد ورزشی دندان استفاده کنید.

علائم دندان درد چیست؟

درد دندان که ممکن است تیز ، ضربان دار یا ثابت باشد. بعضی از افراد ، فقط زمانی دچار درد میشوند که به دندان فشار وارد شود (گاز گرفتن چیزی).

  • ورم در اطراف دندان.
  • تب یا سردرد
  • تخلیه بد مزه از دندان آلوده.
  • بوی بد دهان .

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی سالاریه قم – التهاب دندان

از چه نوع قرص ها و داروهایی نباید برای دندان درد استفاده کرد؟

داروهای مبتنی بر ایبوپروفن، کتوپروفن و کتورولاک بیشترین اثر را روی درد میگذارند. پس ما رتبه بندی داروهای دندان درد را با آنها آغاز می کنیم.

بهترین داروها، آمپول ها، قرص ها و مسکن های قوی ضدالتهاب دندان تهیه شده از یک ماده ی اولیه جهت کاهش دندان درد

هر التهابی، از نظیر بافت های نرم نواحی اطراف دندان، در بعضی شرایط پیشرفت میکند. داروهای این گروه التهاب را در مرحله ترشح سرکوب می کنند و در کنار همدیگر سه نوع تاثیر درمانی دارند.

این قرص ها و داروها ضد تب، ضد التهاب و تسکین دهنده ی درد هستند. از آنجا که شخص احتیاج به کاهش درد در اسرع وقت دارد، داروهای کم کردن تب و دمای بدن، نظیر آسپرین و سایر مشتقات استیل سالیسیلیک اسید، در این شرایط کمک کننده نیستند. تاثیر ضد التهابی یک ویژگی مثبت است، زیرا در پایان به کاهش ورم و در نهایت کم کردن پالس های درد پاتولوژیک کمک می کند. اما این تاثیر ضد التهابی بلافاصله رخ نداده و بلکه بعد از چند ساعت و یا حتی بعد از یک روز ایجاد می شود. بنابراین، الزامی است آن دسته از داروهایی که در وهله اول تاثیر ضد درد دارند، مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

  • کتانوف کتورولاک (دولاک، کتوکام، کتورول، کتوفریل)

کتورولاک بهترین مسکن در بین مسکن های موجود در بازار است. این دارو در حال حاضر با نسخه ی پزشکی فروخته می شود، اما بعضی داروخانه ها به صورت غیر مجاز این دارو را بدون نسخه نیز به فروش میرسانند. کتانوف به خانواده ی اسید استیک تعلق دارد و دارای خواص ضد درد بسیار قوی است. در برخی موارد، حتی می توان آن را با مسکن های افیونی نظیر ترامادول مقایسه کرد. اما در عین حال این دارو جزو آگونیست های گیرنده ی افیونی نیست، عملکرد دستگاه تنفس را مختل نمی کند و همچنین موجب خواب آلودگی، سرخوشی و وابستگی به دارو نمی شود.

مزیت کتانوف اثرات ضد درد آن است. در اکثر موارد، درد دندان کم شده و پس از یک ساعت و شاید هم کمتر به کلی از بین رفته است. متاسفانه، این دارو درد را به سرعت رفع می کند می برد و این ویژگی را می توان یکی از معایب آن به ویژه در مردان در نظر گرفت. لازم به ذکر است که مردان بیش از زنان از دندانپزشکی می ترسند و اگر دردشان به کمک یک مسکن رفع شود دیگر به سراغ دندانپزشکی نخواهند رفت.

فردای روزی که درد ساکت شد شخص مجدداً به مصرف دارو ترغیب می شود و این وضعیت تا یک هفته ادامه دارد. دندان درد نمیکند اما پروسه ی التهاب به سرعت قبل اما بدون هیچگونه درد، پیشرفت می کند. به علاوه، کتانوف عوارض جانبی و منع مصرف متعددی دارد. این دارو مناسب کودکان، زنان باردار و شیرده نیست و موجب کم شدن لخته شدن خون و بالا بردن نفوذپذیری عروق می شود. پس اگر شما وقت مراجعه به دندانپزشکی داشتید اما به علت مصرف کتانوف و کاهش درد به پزشک مراجعه نکردید و به مصرف دارو ادامه دادید،

احتمال دارد بعد از چند روز و به دلیل خونریزی به مراجعه به پزشک احتیاج پیدا کنید. به علت مسمومیت کبدی، یعنی اثر منفی روی کبد، پیشنهاد نمی شود که بیشتر از 5 روز کتانوف استفاده کنید. اما با این حال، با توجه به مشاهدات اگر یک دوره ی کوتاه از این دارو مصرف کنید، خدمات بی نظیری به شما ارائه می دهد و درد دندان را به صورت کلی رفع می کند.

آمپول برای دندان درد شدید | آمپول کتورولاک برای دندان درد نی نی سایت | درمان سه سوته دندان درد

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی سالاریه قم – التهاب دندان

نتیجه گیری

قرص جهت دندان درد و داروهای دندان درد نظیر، آمپول و داروهای گیاهی در زمانی که دسترسی سریع به دندانپزشک ندارید، می تواند نجات بخش شما باشد. دندان درد به مفهوم درد در درون دندان و نواحی مجاور آن به علت بیماری های دهانی و یا بیماری های غیر دهانی است. دردهای شدید دندان ممکن است موجب بیخوابی شوند و جلوی غذا خوردن شخص و فعالیت های روزمره او را بگیرند. دندان درد رایج ترین درد در دهان و صورت و دلیل رایج مراجعه به دندانپزشک است.

داروهای مسکن نظیر ایبوپروفن، استامینوفن و آسپرین در کاهش درد دندان اثر گذار هستند اما شاید این داروها با سایر داروهای مصرفی تداخل داشته باشند. جهت درمان دردهای شدید دندان بایستی مسکن های قوی مصرف کرد. این داروها جایگزین مراجعه به دندانپزشک نیستند. اما می توان آنها را روشی به عنوان کم کردن درد تا هنگام مراجعه به پزشک دانست. بهتر است قبل از مصرف مسکن ها جهت کاهش درد و بررسی علت دندان درد با دندانپزشک مشورت کنید.

اگر شما آن دسته از افرادی هستید که داروهای ضد التهاب دندان استفاده می کنید و از دندانپزشکی ترس و واهمه دارید می توانید با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی سالاریه بدون ترس  و اضطراب در این کلینیک تحت درمان قرار بگیرید و به تمامی مشکلات دندان خود خاتمه دهید.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی سالاریه قم با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی سالاریه قم توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 

آیا آبسه دندان خود به خود از بین می‌رود؟

اغلب (ولی نه همیشه) دردناک است. در هر صورت، این عارضه باید توسط دندانپزشک بررسی شود. دریافت درمان مناسب در اسرع وقت بسیار مهم است، زیرا آبسه به خودی خود از بین نمی‌رود و گاهی اوقات می‌تواند به سایر قسمت‌های بدن سرایت کرده و شما را بیمار کند.

آیا دندان می‌تواند بدون ایجاد درد آبسه کند؟

در برخی موارد، آبسه دندان هیچ دردی ایجاد نمی‌کند یا درد از نظر فراوانی و شدت متفاوت است. گاهی اوقات با عفونت پری اپیکال، عفونت داخل دندان از طریق ریشه دندان به لثه وارد شده و حبابی (آبسه) روی لثه ایجاد می‌کند. شهر کرج بهترین دندانپزشکان را دارد

 

دکمه بازگشت به بالا