ضرورت حفظ و صیانت از میراث مکتوب طب ایرانی و تاریخ پزشکی

ضرورت حفظ و صیانت از میراث مکتوب طب ایرانی و تاریخ پزشکی

مدیرکل سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت با بیان اینکه میراث مکتوب پزشکی و تاریخ پزشکی ایران یک گنجینه ارزشمند ملی است، مصادره آن توسط دیگران را خطر و چالش بزرگی دانست و بر حفظ و حراست با تلاش و کوشش تاکید کرد. از پیشینیان

به گزارش خبر روزانه، دکتر نفیسه حسینی یکتا در اولین جلسه کارگروه میراث مکتوب افزود: این موضوع در همه سطوح تصمیم گیری مطرح است. اگرچه اساتید برجسته طب ایرانی مانند مرحوم پروفسور محمدمهدی اصفهانی با تلاش و تلاش شبانه روزی تعداد قابل توجهی از این کتاب ها را در اختیار علاقه مندان به این رشته قرار داده اند، اما با وجود گذشت 14 سال از تاسیس این رشته. دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی در حوزه طب ایرانی، این اقدامات باید موثر و کارآمد باشد تا دسترسی به این ذخایر غنی را تسهیل کند.

مدیرکل دفتر پزشکی و تکمیلی ایرانیان وزارت بهداشت گفت: نظر مثبت وزیر محترم بهداشت و حمایت ایشان از طب ایرانی باعث شده است که ما در طب ایرانی و دفتر تابعه وزارت بهداشت سلامت متولی این امر است و به عنوان نماینده وزیر در صورت ان‌شاءالله از تشکیل کمیته تخصصی این پروژه ملی حمایت جدی می‌کنیم.

سپس دکتر آرمان زرگران، مشاور امور بین الملل سازمان نظام پزشکی ایران و دبیر کمیته میراث مکتوب پزشکی و تاریخ پزشکی ایران گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه و بر لزوم حضور موثر نمایندگان نهادها و سازمان های مرتبط تاکید کرد. وی تشکیل کارگروه، تعیین دبیران جلسات و تبیین راهبرد و راهبرد پیشبرد اهداف و برنامه های کارگروه را مهم دانست.

بر اساس اطلاعیه وبدا بر اساس این گزارش، اولین جلسه کارگروه میراث مکتوب به همت اداره کل طب مکمل ایران و با حضور دکتر نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل طب مکمل ایران برگزار شد. وزارت بهداشت، مشاور و معاونان مدیریت پزشکی ایران و اعضای کارگروه تخصصی میراث مکتوب شامل نمایندگان وزارتخانه‌های ذیربط، مراکز نگهداری اسناد و میراث مکتوب و کتابخانه‌های معتبر.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا