طریقه رفع مشکل طبله ایزوگام

اگر می خواهید بدانید که چرا ایزوگام طبله می کند، برای بررسی دلایل طبله کردن ایزوگام، در این مطلب با ما همراه باشید.عایق کاری ایزوگام به دلیل پوشش فوق العاده ای که دارد یکی از مهمترین عایق های حفاظتی و رطوبتی محسوب می شود که شما برای نصب آن باید به تمامی نکات و استانداردها توجه شود، از جمله اینکه سطح زیرین ایزوگام باید با مواد مرغوب زیرسازی گردد و کاملاً با مقاومت و دوام بالا باشد.

نصب ایزوگام نیز باید با دقت بالا و با در نظر گرفتن شرایط مختلف جوی و محیطی و همچنین شرایط سطح مورد نظر انجام گیرد، چرا که اگر نکات لازم در هنگام نصب ایزوگام رعایت نشود، ایزوگام نصب شده، ممکن است در مدتی کوتاه‌ تر از عمر مفید آن، آسیب ببیند.

انواع آسیب‌ هایی که ممکن است به ایزوگام وارد شوند شامل موارد زیر است:

  • پاره شدن ایزوگام
  • سوراخ شدن ایزوگام
  • باد کردن یا طبله کردن ایزوگام
  • خشک شدن ایزوگام

در این مطلب قصد داریم به علت طبله کردن ایزوگام و راه حل جلوگیری و همچنین روش های ترمیم آن بپردازیم.

علت طبله کردن ایزوگام چیست ؟

ایزوگام باید روی سطح خشک و عاری از رطوبت نصب گردد. اگر در هنگام نصب ایزوگام یا پس از نصب آن، رطوبت به لایه‌ های زیرین ایزوگام نفوذ کند، به دلیل گرما و فشار ناشی از بخار آب موجود در زیر لایه های ایزوگام، ایزوگام از سطح پشت بام جدا شده و به شکل نقاط باد کرده یا به اصطلاح طبله کرده خود را نشان می‌ دهد.بنابراین اولین اصل در هنگام نصب ایزوگام، انتخاب یک زمان‌ مناسب از سال است که بارش باران و برف در آن نباشد و سطح مورد نظر برای نصب ایزوگام به طور کامل خشک باشد.

برخی اوقات نیز به دلیل استفاده از ایزوگام نامرغوب چسبندگی به صورت کافی و درست انجام نمی‌ شود و در این شرایط انقباض و انبساط ایجاد شده در سطح ایزوگام مورد نظر، ایزوگام مورد نظر باد کرده و طبله می کند؛ و یا اگر ایزوگام کار در زمان نصب ایزوگام از حرارت درست بر روی لایه های ایزوگام استفاده نکند، ایزوگام قبل از این که به سطح مورد نظر بچسبد، سفت می شود و با مشکل طبله کردن ایزوگام روبرو خواهد شد. بنابراین بهتر است که در همان ابتدای کار، بر نصب و اجرای ایزوگام نهایت دقت به خرج  داده شود.

اما اگر به هر دلیلی آب به زیر ایزوگام نفوذ کند، این مشکل برای ایزوگام مورد نظر رخ می‌ دهد، بنابراین باید نکات فنی لازم برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به زیر ایزوگام در نظر گرفته شود.

شرکت گام گستر با به کار گیری ایزوگام کارهای متخصص و کار بلد در تمامی مناطق تهران و کرج، کار نصب و راه اندازی ایزوگام در این مناطق را به صورت کاملا اصولی و مطابق با استانداردهای روز دنیا انجام می دهند تا عایق کاری مورد نظر بهترین کیفیت و کارایی را داشته و طول عمر مفید طولانی داشته باشد و دچار مشکلاتی نظیر طبله کردن ایزوگام نیز نشده و موجب ایجاد هزینه های اضافی در ساختمان نشود.

بیشتر بدانید: خرید ایزوگام یزد

تعمیر ایزوگام طبله کرده

در صورتی که به هر دلیلی ایزوگام مورد نظر با مشکل باد کردن و یا به عبارتی با طبله کردن ایزوگام رو به شود، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد، زیرا با ترمیم و لکه ‌گیری قسمت آسیب دیده، می‌ توان این مشکل را برطرف نمود. به این ترتیب که در صورتی که بخش‌ هایی از ایزوگام که طبله کرده است، محدود باشد و رطوبت به طور گسترده در زیر ایزوگام وجود نداشته باشد، با جدا کردن و برش دادن قسمت‌ هایی از ایزوگام که آسیب دیده است، می‌ توان مجددا ایزوگام جدید را پس از خشک شدن کامل این قسمت ها نصب کرد. اما در صورتی که اگر آسیب‌ ها گسترده باشند و باعث خرابی کلی ایزوگام شده باشند، ابتدا باید کل ایزوگام از سطح جدا شده و پس از انجام  در صورت لزوم و خشک شدن محل نصب، ایزوگام جدید نصب شود.

از آن جایی که نصب غیر اصولی ایزوگام یکی از دلایلی است که ایزوگام را با مشکل باد کردن مواجه می‌ کند، پس بهتر است که ایزوگام کار ماهر برای زیرسازی ایزوگام تمام تلاش خود را به کار ببرد تا این مشکل به وجود نیاید. شایان ذکر است که ایزوگام با ترک و سوراخ شدگی و در نتیجه طبله کردن ایزوگام همراه باشد، بدون شک خسارت‌ های زیادی را به ساختمان وارد خواهد کرد.

ساکنین محترم تهران و کرج، در صورتی که ایزوگام شما نیز به هر دلیلی دچار مشکلاتی نظیر طبله کردن ایزوگام شود، می توانید با مراجعه به شرکت گام گستر، خدمات تعمیر و ترمیم ایزوگام را با بهترین کیفیت و به صورت تضمینی توسط ایزوگام کارهای متخصص از شرکت گام گستر در تمامی منطق تهران و کرج دریافت کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا